Qua misleiding is dit voor mij de kern.
Ik vewijt Dexia dat men niet duidelijk heeft gecommuniceerd welke extra risico´s ik heb gelopen door de hefboomwerking van de Winstverdriedubbelaar. Men heeft mij een risico laten lopen dat zelfs vele malen groter is dan een gewoon aandelenleasecontract. Als iemand normaal in opties gaat beleggen moet die allerlei formulieren invullen en ondertekenen en krijgt die bv. van Euronext allerlei informatie waaruit die kan leren hoe risicovol beleggen in opties is. Dexia heeft mij aan exact dezelfde risico´s blootgesteld als iedere andere (gedwongen goed-geïnformeerde) optiebelegger terwijl daarbij werkelijk geen enkele(!!!) extra informatie over die risico´s werd gegeven. Zoals gezegd extra risico bovenop het ´gewone´ risico van effectenlease. Ik ben dan ook van mening dat, zelfs al was ik goed op de hoogte van de gevaren van effectenlease (en terzake daarvan dus niet gedwaald heb) ik Dexia wel degelijk mag verwijten dat deze in gebreke is gebleven terzake van de informatievoorziening over deze extra risico´s. Of dit misleidng is, tekortschieten in de zorgplicht is of dwaling of anderszins, dat mag de rechter bepalen.
Voor mij staat als een paal boven water, dat ik nooit aan deze constructie was begonnen, als me dit van te voren duidelijk was geweest!