LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Math C

Re: Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Ongelezen bericht door Math C »

Beste DV,

Heb je het nieuws gelezen vandaag m.b.t. DSI, heb je nog geen spijt dat je betaald hebt? Je voelt je een stuk beter nu. Nou ik heb niet betaald en ik voel me ook een stuk beter. Geloof mij,diegene die betaald heeft krijgt zijn geld niet terug, hebben is hebben dat was toch duidelijk niet? Dexia heeft getracht nog zoveel mogelijk binnen te halen en dat is gedeeltelijk gelukt en daar ben jij ook bij. Ik heb het reeds eerder aangehaald, als jullie ************ niet zo snel waren geweest dan hadden de andere gedupeerden geen dreigbrieven, incasso, deurwaarders aan de deur gehad. En straks zeker zoals gast 58 meldt meeprofiteren?

Gast

Re: Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Ongelezen bericht door Gast »

VOLLEDIG MEE EENS ************ EN NU OVER DE RUG VAN ANDEREN MEE PROFITEREN ALS NIEMAND BETAALD HAD EN NIEMAND OP HET DEXIA AANBOD WAS IN GEGAAN DAN WAS ALLE ELLENDE NU VOORBIJ .

Gast

Re: Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Ongelezen bericht door Gast »

Respect voor elkaar tonen lijkt me geweldig nu.

Gast

Re: Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Ongelezen bericht door Gast »

ER HEEFT OOK NIEMAND RESPECT GETOOND TOEN DE DEURWAARDER BIJ ONS NIET BETALERS OP DE STOEP STOND IK MOET HET OOK ZELF UIT LEPELEN.

ALLEEN WAT GEJAMMER VAN KUN JE NOG WEL SLAPEN MOET JE NIET DAG EN NACHT AAN DEXIA DENKEN ENZ.


MAAR GEEN SAMENHORIGHEID VAN DEXIA NIET BETALEN EN NU O LIEVE MOEDER KAN IK NOG TERUG, WAAR KAN IK MIJN BETAALDE RESTSCHULD OPHALEN .

jgbteg

Re: Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Ongelezen bericht door jgbteg »

Ik kreeg van de juridische afdeling van de Consumentenbond het advies om onder protest te betalen.
volgens hen blijf je dan bij een positieve rechtspraak(voor de deelnemer) toch je rechten behouden.
ovirgens is er door de DSI een uitspraak gedaan ten nadele van Legio lease (heheh)
de Kop is AANBIEDERS MOETEN SCHADE VERGOEDEN
Hier de link
http://nu.nl/news.jsp?n=272396&c=37

Gast

Re: Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Ongelezen bericht door Gast »

WAAR KAN IK MIJN BETAALDE RESTSCHULD OPHALEN .

Wat dacht je van Dexia, Aegon, Fortis noem ze maar op. Kijk even in je contract bij wie je dat hebt afgesloten. Staat er bijvoorbeeld Legiolease dan kun je je geld aan het loket van Dexia ophalen.

Zorg ervoor dat je het contract- en een geldig identiteitsbewijs meeneemt.

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Ongelezen bericht door pallu »

Persberichten van 05/02/2004 Dexia

Uitspraken door het Dutch Securities Institute (DSI)

DSI bevestigt de rechtsgeldigheid van de effectenleasecontracten

Dexia heeft kennis genomen van door de klachtencommissie van DSI vandaag gepubliceerde uitspraken met betrekking tot individuele klachten over effectenlease-contracten. Het voormalige Bank Labouchere was een van de belangrijkste spelers op de Nederlandse markt voor dit soort producten.

Dexia stelt met voldoening vast dat DSI het principe erkent van de rechtsgeldigheid van de effectenleasecontracten en het adequate karakter van het gebruikte documentatiemateriaal dat aan de cliënten ter beschikking werd gesteld, waardoor deze niet kunnen ontkennen dat er een risico was verbonden aan het afsluiten van aandelenleasecontracten.

Dexia heeft eveneens kennis genomen van de door de klachtencommissie van DSI ingenomen standpunten met betrekking tot de zorgplicht en zogenoemde 'depot-lease'-overeenkomsten. Dexia onderschrijft de door de klachtencommissie gekozen aanpak in deze niet. Dexia zal een gedetailleerde analyse van de individuele uitspraken maken en behoudt zich het recht voor om tegen deze beslissingen in beroep te gaan.

Er wordt aan herinnerd dat Dexia nu reeds een reeks van maatregelen heeft uitgewerkt voor het geval bepaalde clïenten met moeilijkheden worden geconfronteerd. Met het oog op het onderzoek van deze gevallen werd een onafhankelijke Commissie en werden de nodige voorzieningen aangelegd

liba
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 okt 2003 11:11

Re: Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Ongelezen bericht door liba »

HOE ZOU HET MET DE AANDELEN VAN DEXIA ZITTEN

IK GA EEN BIERTJE DRINKEN :P :lol:

Gast

Re: Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Ongelezen bericht door Gast »

Dexia zal een gedetailleerde analyse van de individuele uitspraken maken en behoudt zich het recht voor om tegen deze beslissingen in beroep te gaan.
De uitspraken van de DSI zijn toch bindend.

Ben
Berichten: 46
Lid geworden op: 24 sep 2003 23:44

Re: Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Ongelezen bericht door Ben »

mooie discussie hierboven. Meer practisch:

ik heb ook mijn restschuld betaald (zowel SLV als eegalease lid). De uitspraak is echter van DSI. Dit is de instantie die bindend advies hierft gegeven. Nu zijn er een paar opties:
1. Afwachten op SLV en eegalease
2. Klacht indienen bij DSI.
3. Tussenstap: brief sturen m.b.t. uitspraak en de eis om overgeboekte restschuld per direct terug te boeken.
4. Wachten op resultaten geschillencommissie Oosting.

Dit laatste zal Dexia hoogstwaarschijnlijk niet doen aangezien ze nog in beroep kunnen. Maar dan kun je alsnog voor optie 1 en/of 2 gaan. Dus de eerstvolgende stap kan zijn DSI klacht indienen waarmee je meegaat in de door DSI geboekte resultaten. Dit betekend wel dat je 15-20% van de betaalde restschuld alsmede de inleg niet terug krijgt. Let wel, de enige argument bij DSI is de zorgplicht. Tevens weet ik niet of je nog beroep kan doen op SLV en Eega nadat DSI positief/negatief over jouw individuele geval heeft besloten. Aan de andere kant is het ook zo dat SLV en Eega nog geen resultaat hebben geboekt. In mijn persoonlijk schrijven met Dexia heb ik meerdere malen beroep gedaan op de zorgplicht daarmee zijn mijn kansen bij DSI het beste en meest juist. Ik ga hierover een brief samenstellen, deze zal ik weer publiceren op het forum.

Gast

Re: Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Ongelezen bericht door Gast »

Je kiest of voor SLV of de DSI beiden kan niet. Het is dus niet of/of lees de site van SLV er maar op na.

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Ongelezen bericht door croosjes »

UITSPRAAK

De Commissie stelt het bindend advies vast dat zij de vijf op 3 januari 2001 tussen partijen gesloten huurkoopovereenkomsten overeenkomstig artikel 6:228 BW als vernietigd beschouwd op grond van dwaling, zodat verweerder jegens klager geen rechten kan ontlenen aan deze huurkoopovereen-komsten, en dat verweerder binnen de tijd van één maand na verzending aan partijen van een af-schrift van dit bindend advies aan klager terugbetaalt al hetgeen klager op grond van genoemde over--eenkomsten aan verweerder heeft betaald, met rente gelijk aan de wettelijke rente over de bedragen die klager heeft betaald, per betaald bedrag te berekenen vanaf de dag dat klager dit bedrag aan verweerder heeft voldaan, tot aan de dag van terugbetaling door verweerder.
Het meer of anders gevorderde wordt afgewezen.

gast_58

Re: Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Ongelezen bericht door gast_58 »

Math C.
Kun je je laatste opmerking aangaande gast_58 s.v.p. toelichten voor me?

Gast

Re: Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Ongelezen bericht door Gast »

Toch denk ik dat dit best een aardig resultaat voor alle mensen, buiten de eegaleasers om, is.

Harry

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Ongelezen bericht door Math »

Hollander
Met verknallen bedoel je zeker mij en dat is ook zo. Wat ik bedoel is wie gaat er en dan bedoel ik de mensen die mooi hun contract hebben uitgediend en betaald, daarna op een aanbod in met behoud van alle rechten en afzien van juridische stappen tegen Dexia? Wie gaat een aanbod aanvaarden waarin je moet afzien van juridische aktie. Deze mensen, Dexia heeft het over 90.000 wat ik trouwens niet geloof,kunnen dus nooit Dexia aansprakelijk stellen, of zie ik dat verkeerd? Als die 90.000 allemaal het aanbod hadden geweigerd en dus niemand het aanbod had aangenomen en dus niemand de restschuld had betaald, dan had ik wel eens willen zien wat dan gebeuren ging. Je dacht toch niet 90.000 rechtzaken. Misschien zijn diegene die betaald hebben of de andere twee mogelijkheden, wel op de hoogte geweest dat ze met geleend geld gingen beleggen. Maar de echte kleine jongens die dachten dat ze spaarden en die voor hun kinderen dachten te sparen met 4 polissen zoals ik zijn dom he, samen met die anderen 300.000?. Dus met verknallen bedoel ik samen waren we sterker geweest. Die mensen die verlengt hebben zitten vast aan hun contract wat ook verknallen is maar dan voor hun eigen. Ik mag zoals ik zie het woord s.luizen niet gebruiken, maar Willems op 5.2.04 om 14.47 mag wel het woord schijterd gebruiken, wat is het verschil? En dan nog even gast_58, sorry ik heb me goed vergist, ik kan trouwens niet vinden wie die uitspraak over meeprofiteren had geplaatst. Sorry.

buscom
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2004 18:55

Re: Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Ongelezen bericht door buscom »

Ook ik zit met deze vraag.
Wat doet eegalease met ons.
Staan ze ook voor ons in de rij om nog wat verlies terug te halen.
Wij moeten weer afwachten

gast_58

Re: Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Ongelezen bericht door gast_58 »

Ok Math. Het is goed!
Begrijp wel dat het heel rot is! Maar vind je soms toch kort door de bocht. Ook bij degenen die betaald hebben zijn mensen die spaarden voor hun kinderen. En misschien juist voor de rust van diezelfde kinderen betaald hebben. Goede keus of geen goede keus, dat weet je nooit. Ik heb in ieder geval inmiddels wel de balen dat ik betaald heb, toch gezeur met BKR en waarschijnlijk ook nog advocaatkosten.
Sterkte
I

tonnet
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2004 18:48

Re: Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Ongelezen bericht door tonnet »

Hallo allemaal ik vind niet dat we mensen die onder protest betaald hebben moeten gaan zitten afkatten . Wij kregen afgelopen dinsdag een brief van een incasso buro en de schuld was met 1000 euro opgelopen ik had mijn man het afgelopen jaar geen een brief laten lezen omdat hij nogal een binnen vetter is en het aan zijn hart heeft .Maar nu moest ik het hem toch wel vertellen om onder de druk uit te zijn hadden we besloten om toch maar te betalen . Gelukkig kwam donderdag deze uitspraak en nu betalen we niet om dat voor ons nu de ergste onzekerheid weg is dus mensen laat iedereen in zijn waarde we zijn allemaal niet hetzelfde

gast_58

Re: Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Ongelezen bericht door gast_58 »

Hartstikke fijn voor jullie Tonnet!

Andrea
Berichten: 59
Lid geworden op: 20 sep 2003 12:08

Re: Eegaleasers die restschuld betaald hebben.

Ongelezen bericht door Andrea »

Als eegaleasers hun restschuld betaald hebben, komen ze niet echt overtuigend over bij de rechter. Ze hebben hun contract toch buite rechten om vernietigd :shock: :oops:

Die hebben dus geen zelfvertrouwen.

Andrea

Gesloten