LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte doorgifte NED 2 annologe zender UPC

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Slechte doorgifte NED 2 annologe zender UPC

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Wanneer ik naar NED 2 kijk op de annologe zender van UPC zie ik regelmatig verticale strepen. Dit zie je met name bij lichte kleuren. Bij blauw valt dit het meeste op. Digitaal heb ik hier geen last van. Mijn ouders hebben geen mediabox maar hebben dezelfde strepen in een andere wijk van Nijmegen.

Kortom uitgesloten zijn, verkeerde kabels, versterker of mediabox. Volgens een technicus die bij mij thuis is geweest heeft het te maken met de slechte doorgifte van UPC. Echter UPC wil er niks aan doen. Ze willen per se een monteur sturen terwijl het niets te maken heeft met de box of met de kabels.

Wie in Nijmegen of daarbuiten dezelfde soort storing heeft hoor ik graag, hoe meer klachten hoe beter.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Slechte doorgifte NED 2 annologe zender UPC

Ongelezen bericht door renegade66 »

heb je ook op andere kanalen hier last van? bijv. op bbc, vrt, of duitse zenders.

heb je wel een andere kabel geprobeerd?
en je hebt er geen splitter of versterker tussen?

verticale strepen worden over het algemeen door een versterker veroorzaakt.

ik zou eerst eens proberen met een andere kabel je tv rechtstreeks aan te sluiten zonder er ook maar iets tussen te hebben.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Slechte doorgifte NED 2 annologe zender UPC

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Zoals ik al zei mijn ouders met andere kabels hebben exact hetzelfde probleem. Heb geen splitter of wat dan ook er tussen zitten. Bij mijn ouders gaat ie sowieso rechtstreeks van de muur in hun tv. Ik heb zelf daar nog een mediabox tussen zitten. Maar zoals gezegd mijn ouders hebben hetzelfde probleem.

ps alleen NED 2

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Slechte doorgifte NED 2 annologe zender UPC

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

als je maar op 1 ned slecht beeld heb is dat vaak een kabel, je kan ook proberen de zender nog even te finetunnen. Is het probeem ineens ontstaan?

Luminard
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 sep 2010 07:52

Re: Slechte doorgifte NED 2 annologe zender UPC

Ongelezen bericht door Luminard »

Ik zou gewoon die monteur laten komen. Immers het enige waarvoor jezelf verantwoordelijk bent is de binnenhuisbekabeling en die is volgens jou in orde. De monteur kan de storing constateren en daar verdere actie op ondernemen Ik raad je aan dat als er meerdere mensen zijn met dit probleem dat zij dat allemaal gaan melden bij UPC. Dat kan door te bellen, maar ook via een mail (http://www.upc.nl/klantenservice/contact) Wat je ook kunt doen is met al die mensen een collectieve brief sturen. Het adres vind je ook op bovenstaand adres.

Veel succes daarbij!!

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Slechte doorgifte NED 2 annologe zender UPC

Ongelezen bericht door renegade66 »

en vraag eens bij de buren.
indien het beeld daar wel goed is zit het probleem toch binnenshuis, en dat is voor eigen rekening vanaf het eerste aansluitpunt upc. (meterkast of woonkamer)

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Slechte doorgifte NED 2 annologe zender UPC

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Als je goed hebt gelezen, mijn ouders (twee wijken verder) hebben er ook last van.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Slechte doorgifte NED 2 annologe zender UPC

Ongelezen bericht door ronald g »

Deze storingen komen vaak voor en heeft weinig met aansluit materiaal te maken. UPC kan er ook weinig aan doen want het zijn atmosferische storingen. Ook analoog signaal wordt via een schotel opgevangen en door weersomstandigheden kan het signaal verschillen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Slechte doorgifte NED 2 annologe zender UPC

Ongelezen bericht door renegade66 »

Als je goed hebt gelezen, mijn ouders (twee wijken verder) hebben er ook last van.
als je goed hebt gelezen kun je zien dat ik je probeer te helpen.
als je ook zo gereageerd hebt tegen de helpdeskmedewerker kan ik me voorstellen dat ze je niet verder willen helpen.

jou ouders zitten op een totaal andere versterker, vandaar dat ik het je vraag om ff bij de buren te vragen. als dit het geval is kan er een monteur naar de storing kijken ergens in de wijk.

dan kunnen we daarna eens kijken wat er eventueel bij je ouders aan de hand is.

het is goed bedoelt, maar als je geen hulp wilt moet dit topic maar gesloten worden.
dan heeft onze hulp geen nut.

Gesloten