LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen mobiel internet bij Simpel na netwerkwissel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Zorro 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2011 16:53

Geen mobiel internet bij Simpel na netwerkwissel

Ongelezen bericht door Zorro 2 »

Mijn dochter heeft bij Simpel een abonnement. In januari is zij overgegaan naar het netwerk van T-Mobile. Vanaf dat moment kan zij niet mobiel internetten. Ik heb de instellingen van haar Blackberry bold 9700 laten controleren bij een T-Mobile shop. Door hen is vastgesteld dat de instellingen op haar mobiel juist zijn. De schriftelijk verklaring van de T-Mobile shop heb ik naar Simpel verstuurd. Ik inmiddels twee brieven naar het hoofdkantoor gestuurd, 5 keer een contactformulier via internet verstuurd (dit werkt meestal niet) en 6 keer de klanterservice gebeld (wachttijd 1/2 uur). Als Simpel reageert doen zij dat standaard met een nietszeggend no-reply bericht waarin staat dat je voor eigen kosten de klanterservice mag bellen. Ook krijg ik geen contact met een leidingevende , de technische dienst of de directie. De service is één groot drama. Zij bieden ook geen toestel ondersteuning. Ik raad iedereen af een abonnement bij dit bedrijf te nemen. Zij zijn niet in staat mobiel internet aan te bieden voor een blackberry en van de service wordt je gillende gek. Wie heeft ook deze ervaringen en hoe komik van mijn abonnemnt af met teruggaaf van mijn vooruitbetaalde abonnmentsgeld?

Simpelconsumenten
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 dec 2008 17:39

Re: Geen mobiel internet bij Simpel na netwerkwissel

Ongelezen bericht door Simpelconsumenten »

Beste forumbezoeker,

Graag sta ik je namens Simpel te woord voor eventuele vragen of klachten. Soms kan het gebeuren dat een product niet optimaal werkt. Dat los ik graag snel en persoonlijk voor je op, zodat je zorgeloos van je mobiel gebruik kunt maken.

Mail me een duidelijke omschrijving van je klacht, vraag of suggestie, dan ga ik direct voor je aan de slag. Met je naam, klant- en telefoonnummer kan ik je het snelste helpen.

Met vriendelijke groeten,

Michiel Overvecht
[email protected]

Zorro 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2011 16:53

Re: Geen mobiel internet bij Simpel na netwerkwissel

Ongelezen bericht door Zorro 2 »

Ik heb de gevens doorgegeven. Ik ben benieuwd of dit iets uit gaat halen.

tanja1968
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 aug 2010 17:12

Re: Geen mobiel internet bij Simpel na netwerkwissel

Ongelezen bericht door tanja1968 »

Michiel Overvecht van Simpel heeft het probleem wat ik al maanden had (namelijk het niet over kunnen gaan op het nieuwe netwerk) keurig opgelost binnen 2 weken. Hij heeft mijn klacht serieus genomen en is er ook echt mee aan de slag gegaan.

Van het callcenter heb ik ook geen hoge pet inderdaad als je een echt probleem hebt. Zij kunnen volgens mij alleen de "kleine" gewone probleempjes oplossen, maar voor grotere problemen is het erg moeilijk om erachter te komen bij wie je dan terecht kunt. Gelukkig kwam ik hier een emailadres tegen, anders had ik het echt opgegeven en zou ik overgestapt zijn naar een andere provider. Voor mij dus maar goed dat Michiel hier bij de klachten zijn berichtje achterliet.

Via deze weg wil ik Michiel nog een keer bedanken, en dat andere forumlezers ook kunnen zien dat (sommige) klachten ook opgelost worden :D

Tanja

Simpelconsumenten
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 dec 2008 17:39

Re: Geen mobiel internet bij Simpel na netwerkwissel

Ongelezen bericht door Simpelconsumenten »

Beste forumbezoeker,

Mocht je vragen of klachten over Simpel hebben, dan mag je mij een bericht sturen. Graag behandel ik persoonlijk je bericht, omdat elke klant anders is. Vermeld behalve een bondige omschrijving van je vraag ook je naam, telefoon- en klantnummer, dan kan ik je snel te woord staan.

Met vriendelijke groeten,

Anna van Dijck
[email protected]

renskepr
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 mei 2011 15:11

Re: Geen mobiel internet bij Simpel na netwerkwissel

Ongelezen bericht door renskepr »

ik heb op beide van jullie gereageerd en ik hoopsnel een antwoord en oplossing voor mijn probleem te krijgen, wat nu al 5 maanden speeld en niet opgelost wordt door simpel

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: Geen mobiel internet bij Simpel na netwerkwissel

Ongelezen bericht door Wolter32 »

renskepr schreef:ik heb op beide van jullie gereageerd en ik hoopsnel een antwoord en oplossing voor mijn probleem te krijgen, wat nu al 5 maanden speeld en niet opgelost wordt door simpel
Toch even reageren. Eerst maakte Simpel gebruik van KPN netwerk en dus ook
diens internet instellingen. Nu zit Simpel via het T-Mobile netwerk en moeten dus de instellingen van het T-Mobile netwerk worden gebruikt.
Dit had Simpel dus moeten communiceren.

sherwin.dr
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2011 19:31

Re: Geen mobiel internet bij Simpel na netwerkwissel

Ongelezen bericht door sherwin.dr »

Beste Blackberry en Iphone gebruikers,

Als jullie graag een Sim-only abonnement willen nemen en hierbij ook een internetbundel (hierbij bedoel ik dus geen BIS/BES services maar 'gewoon' internet) raad ik jullie ten strengste aan GEEN abonnement te nemen bij Simpel maar dan gewoon bij T-Mobile dat de moederbedrijf is.

Simpel beschikt 'simpel' gezegd niet over de Serviceboeken die nodig zijn en/of de juiste instellingen om alle gebruikers van Blackberry en Iphone die hier problemen mee hebben te helpen.

Medewerkers die zich toch via de forums van b.v Kassa of Radar beschikbaar stellen en garanderen je te helpen. Zijn enkel herhaalreceptjes en bieden verder geen betere en/of andere technische oplossingen dan al beschikbaar zijn.

Dit kunnen ze makkelijk doen onder de volgende noemer;

Simpel kan dus alleen algemeen internet bieden voor gebruikers van smartphones.

Aangezien de instellingen hiervoor handmatig moeten worden ingesteld, en dit bij de Iphone en Blackberry vrij lastig is, kunnen we de werking van internet dus niet garanderen op deze toestellen waar wij klanten voor waarschuwen op de site.


Simpel: zeg gewoon dat er een probleem is maar deze "vrij lastig" is om op te lossen en zeg er ook ff bij dat deze informatie ook ergens op hun site staat en voilá je hebt alle Blackberry en Iphone gebruikers ff lekker gepaaid met een 2 jarige abonnement.

Ik moet hierbij zeggen dat ik niet iemand ben die over zaken die onmogelijk opgelost kunnen worden ga zeuren en hierover informatie verspreiden; Absoluut niet

Nee, ik ben echter via Google op een forum terecht gekomen waarop een ten einde rade klant van Simpel die dus toch vast zat aan een abonnement van 2 jaar waarop hij dus 2 jaar lang geen internet zou hebben zijn best heeft gedaan en eigenhandig dit probleem heeft opgelost door gebruik te maken van de Serviceboeken van T-Mobile dit klinkt allemaal ingewikkeld.

Echter heeft Simpel zoals bij mij hem niet geholpen en enkel verwezen naar hetzelfde stomme tekstje wat ergens op de website moet staan dat het dus inderdaad "vrij lastig" is om het probleem op te lossen en dat zij ons hier voor "waarschuwen" deze 2 termen zijn blijkbaar genoeg om van de moeilijkste problemen af te komen...

Nja ik heb er genoeg over gezegd... 100e malen spijt dat ik ooit bij hun klant ben geworden

En hier hebben ze niets meer op terug te zeggen...

gewoonmike
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2011 14:13

Re: Geen mobiel internet bij Simpel na netwerkwissel

Ongelezen bericht door gewoonmike »

Nu al een maand bezig met Simpel. Ik had een hoge rekening, meteen een sms dat de simkaart meteen was geblokkeerd. Dag later een medewerker aan de telefoon over de betaling en hup netjes conform afspraak is de boel afgehandeld. Nouja dat dacht ik dan. Want aansluiten dat was toch wel een probleem. Er scheen een systeemfout te zijn en oeps daar zat ik ook bij. Op een rare manier wilde de blokkeringscode maar niet van mijn nummer af. Maar goed nee komt goed meneer. Met spoed gaan we dit oplossen. 3 weken later en tig telefoontjes later nog geen enkele oplossing en u raad het al nog steeds niet bellen.

Maar toen ik begon te dreigen met een in gebreke stelling was mijn nummer opeens binnen een uur weer open voor bellen. Maarja ik heb ook een internet bundel. En die blijft maar niks doen. Dus hup weer mailen en bellen met Simpel. Geen enkele maar dan ook geen enkele reactie. Dus klantenservice maar weer (let wel minimale wachttijd is bij Simpel al snel een minuut of 20) en nee meneer ik kan niks toezeggen en alleen u een mail sturen met een eventuele oplossing want zou echt moeten werken. Let wel, ik had de mevrouw al verteld alles maar dan ook alles gedaan te hebben en laten uitzoeken door medewerkers van telefoonwinkels en deze kwamen allen tot conclusie, meneer er is iets aan de kant van Simpel wat niet werkt. Verbinding? ja, Wifi? uitstekend, ander toestel? zelfde probleem, toestel aan en uit? nope nog steeds niks, diverse pagina's proberen? Njet allemaal zelfde melding. Maar nee hoor krijg je een mail met wat je moet proberen en als het niet meer snapt dan kunt u contact opnemen met ja ja komt die weer de klantenservice :twisted:

Echt als je niet al bij Simpel was zou je er Simpel van worden. Dus beste mensen echt Simpel een perfecte provider. Meteen doen hoor want ze zijn wel goedkoop (als je binnen je bundel blijft en heeeeeeeeel goed oplet) maar verwacht aub geen enkele service want daar is Simpel simpelweg niet toe in staat.

En ohja mocht nou weer een medewerker van Simpel ook deze klacht lezen mijn klantnummer is 147328
Oh goody wie weet bellen ze me nog wel naar aanleiding van het berichtje hier. Pfff ik kan denk ik wel zeggen word vervolgt.............ooit!!!!!

Gesloten