LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bijstand stopgezet/blokkade??

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: bijstand stopgezet/blokkade??

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Je kan het ook trouwens een wop relatie noemen, alleen het ontbijten is er niet bij inbegrepen. :lol:

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: bijstand stopgezet/blokkade??

Ongelezen bericht door DJM »

Ik zou alle banden verbreken met die ex om elke verdachtmaking te vermijden.
Dus wel een omgangsregeling maar geen persoonlijke zaken zoals de was of het gebruik van een auto.
Je bent namelijk uit elkaar.

Verder moet je je goed inlezen wat er van je verwacht wordt want jij bent degene die afhankelijk is van hulp en daarom moet je de regels volgen die daar bij horen.

Leuk is dit niet en je moet jezelf niet zien als schuldige want dit kan mensen overkomen maar je moet wel doen wat de instanties van je verlangen.

Succes in ieder geval.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: bijstand stopgezet/blokkade??

Ongelezen bericht door sephora30 »

Even voor de mensen die het over alimentatie hebben. Het zit zo. Als je bijstand aanvraagt en de vader heeft het kind of kinderen erkent dan ben je verplicht om alimentatie aan te vragen. Hiervoor heb je een advocaat nodig, alle kosten worden betaald door de sociale dienst.

Wordt er daadwerkelijk betaald door de vader dan wordt dit verrekend met de uitkering, je mag het dus niet als extra houden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: bijstand stopgezet/blokkade??

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sephora30 schreef:Even voor de mensen die het over alimentatie hebben. Het zit zo. Als je bijstand aanvraagt en de vader heeft het kind of kinderen erkent dan ben je verplicht om alimentatie aan te vragen. Hiervoor heb je een advocaat nodig, alle kosten worden betaald door de sociale dienst.

Wordt er daadwerkelijk betaald door de vader dan wordt dit verrekend met de uitkering, je mag het dus niet als extra houden.
Klopt als een bus.
Maar in dit geval heeft vader kind niet erkent wat opzich een beetje raar is omdat ze juist een goede band met elkaar hebben.

En inderdaad hoor je weleens als reden , niet erkennen, geen alimentatie te hoeven betalen want bijstand trekt dat toch maar in.......... :shock:
Er komt toch ook een tijd dat je gewoon je geld zelf gaat verdienen en dan is alimentatie ideaal.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: bijstand stopgezet/blokkade??

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Jadelynn, heb je al enige duidelijkheid ?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: bijstand stopgezet/blokkade??

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ben ik ook zeer benieuwd naar :P

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: bijstand stopgezet/blokkade??

Ongelezen bericht door ppp333333 »

dus met andere woorden als ik zeg ze zijn niet van mij dan hoef ik geen alimentatie te betalen

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: bijstand stopgezet/blokkade??

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ppp333333 schreef:dus met andere woorden als ik zeg ze zijn niet van mij dan hoef ik geen alimentatie te betalen
Als jij je kinderen niet erkend hebt......ja dan kan je dat zeggen jah, tot dat je ex vrouw/vriendin een vaderschapstest eist.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: bijstand stopgezet/blokkade??

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Het is aan alle kanten een beetje krom, jammer dat ts even niet reageert.
Ik spreek namelijk uit ervaring, mijn ex, heeft hier nooit gewoond, heeft hier ook nooit ingeschreven gestaan, hij had een alcohol probleem. Hij gebruikte mijn adres wel naar hartelust en hij kon wel leningen afsluiten. We zijn nog steeds niet officieel gescheiden, want ze kunnen hem niet vinden, elke instantie zegt, maar dit kan toch niet zo, nou het kan dus wel en het sleept maar voort. De soos trekt haar wenkbrauwen op, want waar woonde hij elders dan bij mij?

Ik wil hem ook niet meer zien, wil geen stuiver van hem, maar als ik de scheiding door zet, moet ik van de advocaten, ondertussen 4 gehad, afstand doen van mijn rechten, waaronder kinderalimentatie, waarop de soos zegt, als u dit doet, korten we u op dat gegeven, want u doet immers vrijwillig afstand.
Ik ken de muren en de kastjes en menig mens werkt zwart.
Kromme regelgeving, ik kan zomaar hier de wet Suwi aanhalen, art 5, recht op uitkering.
Kan ook de belastingdienst aanhalen, de wet op informatie geven.

Ach als iemand wil frauderen is het gemakkelijk. Daar lijden de eerlijke mensen onder.

Wat ik hier mee wil zeggen, geen idee, maar wat als ik me morgen gewoon uit laat schrijven en me nergens in laat schrijven, dan heb ik over 5 jaar geen schulden meer.
De schulden zijn dan immers oninbaar, bleghhhhhhhh, ik noem het fraude, een zogenaamd spook inwoner in Nl, maar aangeven waar hij woont, werkt, doen ze niets mee!.

Sorry, ben even afgedwaald, excuus.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: bijstand stopgezet/blokkade??

Ongelezen bericht door VioletPrue »

vogels schreef:
.ja dan kan je dat zeggen jah, tot dat je ex vrouw/vriendin een vaderschapstest eist.
En dan kan je het nog blijven zeggen, want mee werken aan zo'n verzoek is natuurlijk niet verplicht.
Maar het meewerken kan wel door een rechter opgelegd worden en dan ben je alsnog de Sjaak.

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: bijstand stopgezet/blokkade??

Ongelezen bericht door ppp333333 »

ik vind het dan toch maar heel raar dat de helft netjes betaalt .
de andere helft betaalt lekker niks.
wat krijgt dan de betaler voor compensatie.
of is er dan soms een manier op gewoon betaalde alimentatie terug te vorderen van de staat der nederlanden

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: bijstand stopgezet/blokkade??

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ppp333333 schreef:ik vind het dan toch maar heel raar dat de helft netjes betaalt .
de andere helft betaalt lekker niks.
wat krijgt dan de betaler voor compensatie.
of is er dan soms een manier op gewoon betaalde alimentatie terug te vorderen van de staat der nederlanden
Als je maar genoeg betaald he dan is het een deel terug te vorderen bij de belasting, maar dan moet je wel heel veel betalen geloof ik.

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: bijstand stopgezet/blokkade??

Ongelezen bericht door ppp333333 »

ik zat er eigelijk mee om het terug te vorderen bij de sociale dienst

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: bijstand stopgezet/blokkade??

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ppp333333 schreef:ik zat er eigelijk mee om het terug te vorderen bij de sociale dienst
Jij betaald alimentatie voor je kinderen, betaal je ook alimentatie voor je ex vrouw ?

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: bijstand stopgezet/blokkade??

Ongelezen bericht door ppp333333 »

ik betaal niks meer

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: bijstand stopgezet/blokkade??

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ppp333333 schreef:ik betaal niks meer
En heb je het LBIO nog niet op je dak gekregen dan ?

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: bijstand stopgezet/blokkade??

Ongelezen bericht door ppp333333 »

wat is lbio afkorting

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: bijstand stopgezet/blokkade??

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ppp333333 schreef:wat is lbio afkorting
Landelijk Bureau Inning Onderhoudsbijdragen (LBIO)

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: bijstand stopgezet/blokkade??

Ongelezen bericht door ppp333333 »

nee heb ik niet aan de deur gehad

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: bijstand stopgezet/blokkade??

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ppp333333 schreef:nee heb ik niet aan de deur gehad
Daar zal je dan snel genoeg een brief van krijgen als je de alimenatie niet meer betaald en je ex vrouw/vriendin heeft daar recht op.
Dat is een bureau die de alimenatie gaat innen bij jou voor haar.

Gesloten