LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia - prettige lui

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
toppie64

Re: Intrum Justitia - prettige lui

Ongelezen bericht door toppie64 »

Guardian72, bedankt voor je snelle reactie. Ik zal de mail met de voorgestelde tekst nogmaals versturen met een cc naar de consumentenbond.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Nu handelt IJ deze keer (weer eens) onjuist en heeft men een niet-bestaande vordering van de CB, maar is het dan wel zo dat als je een achterstand hebt bij de CB, dat deze de vordering uit handen geeft aan IJ?

Dat zou toch helemaal wat moois zijn, dat de Consumentenbond (waarvan je toch zou denken dat het een betrouwbare organisatie is die zelfs opkomt voor de rechten van de consument) zaken doet met een instantie als IJ, die zo'n slechte reputatie heeft, onbetrouwbaar is en er om bekend staat dat men het juist niet zo nauw neemt met de rechten van de consument.........

Overigens denk ik daat een mail volstaat, nog eens extra aangetekend versturen (met daarbij weer extra kosten) lijkt me niet nodig. Verder geen aandacht aan besteden is het beste en een reactie van IJ zou ik al helemaal niet op rekenen, men heeft namelijk "nooit iets ontvangen" en blijft het maar proberen.....

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

jlthkoch schreef:Overigens denk ik daat een mail volstaat, nog eens extra aangetekend versturen (met daarbij weer extra kosten) lijkt me niet nodig. Verder geen aandacht aan besteden is het beste en een reactie van IJ zou ik al helemaal niet op rekenen, men heeft namelijk "nooit iets ontvangen" en blijft het maar proberen.....
Mee eens - maar indien IJ volhoud, kan je dmv een aangetekend stuk naar een rechter kenbaar maken dat JIJ (als slachtoffer) alles hebt geprobeerd om ervoor te zorgen dat zij hun administratie op orde brengen (en zodoende een onzinnige rechtszaak te voorkomen).

maar, inderdaad, mogelijk is de mail in dit geval voldoende - op het moment dat je met echte justitie dreigt, gaan ze vaak wel kijken en komen tot de conclusie dat je gelijk hebt...

BedeVe

Ongelezen bericht door BedeVe »

Intrum Justitia zijn net als de hier ook vaker genoemde Lindorff gelegaliseerde oplichters.

Het zijn opkopers van databestanden waar echte ,volgens de wet werkende incassobureau's niet uitkomen.
Dubieuze vorderingen,betwiste vorderingen,overjarige vorderingen,vorderingen waarbij de eiser eigenlijk te lang niets van zich heft laren horen.

Je koopt het op als oud ijzer.
En betaalt tussen 10 en 30 % van de hoogte van de vordering.
Om het een juridisch juist sausje te geven gooi je boven op de 100 % plus renten nog eens de bij incasso toelaatbare kosten.
Dan kom je om een hele som.

Vervolgens stuur je een brief waarin je aankondigt dat je geld wilt hebben.
Waarvoor/ voor welke transactie laat je in het midden.
Zo helder en duidelijk is je eigen databestand ook weer niet.

Stel je voor dat je uiteindelijk met het doorgaan met brieven sturen en dreigen met deurwaarder 20 % van je vorderingen betaald krijgt.
Dan maak je een heleboel geld.

Mijn advies aan mensen die met deze oplichters te maken krijgen.
Laat de brieven komen.
Op een gegeven moment wordt je gesommeerd/ in gebrekegesteld.
Vraag dan naar onderliggende stukken die de vordering ondersteunen.

Ben jij fout?
Onderhandel over het uiteindelijk terug te betalen bedrag.
Terug naar de basis dus.
Haal hun kostenstelling er uit

Blijf je bij je betwisting ?
Wacht dan af of het incassobureau daadwerkelijk met een deurwaarder op de proppen komt.
Een deurwaarder is in juridische zin aanspreekbaar.
Door jou zelf.
Maar ook door een kantonrechter.
Wanneer jijzelf sterk in je schoenen staat.
Een vordering misschien wel terecht is.
Maar de kostenberekening overmatig.
Is de gang naar een kantonrechter misschien helemaal niet zo gek.
Zelf had ik dit vorig jaar met Energiedirect.
Die ik voorstelde het hele incasso traject te bekorten,we gaan naar de rechter.
Ze zagen er van af.

Sterkte in de strijd tegen de oudefacturen opkopers.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Ik weet er alles van.
Als je zeker weet dat je in je recht staat,nooit betalen!!!

becks

Ongelezen bericht door becks »

ik zou idd niet te vroeg juichen,

Kreeg vandaag een mooie brief van intrum justitia,

er zou nog een bedrag openstaan van tele2 van 2005, nooit brieven, mailtjes of dergelijke hierover gehad.
dus gewoon 6 jaar later,
ben benieuwd of dit ook zomaar kan

snepke

Dat is verjaard

becks

Ongelezen bericht door becks »

dat dacht ik idd ook , maar heb gebeld met i.j toen ik de brief kreeg, en heb gezegd dat het verjaart na 5 jaar en kreeg als antwoord hoe kom je daarbij ???

heb ze succes gewenst met de rekening, ben benieuwd of ik nog iets hoor

snepke

Doe niets telefonisch,alles schriftelijk/mail.

Cynthia1

Ongelezen bericht door Cynthia1 »

Wie kan mij helpen?
Gisteren kreeg ik een brief die was bezorgd op het adres van mijn ouders, waar ik al ongeveer 10 jaar niet meer woon, tevens op mijn meisjesnaam, van Intrum Justitia.
Hierin staat vermeld dat ik niet heb gereageerd op een brief uit 2003 (!!!) m.b.t. een vordering van T-Mobile. Bekend verhaal; binnen 14 dagen betalen anders gaat de 'zaak' naar de rechtbank.
Uiteraard direct contact opgenomen met T-Mobile en zij zien dat er in alle jaren dat ik daar klant ben, geen enkele betalingsachterstand heb gehad en er ook zeker geen bedrag open staat. Het is ook een bizar bedrag van ruim 11oo euro.
Dit lijkt mij toch een vorm van oplichterij? Kan je hier aangifte tegen doen? Je zal er maar in trappen, mensen zijn zo 1100 euro armer....

Guardian72
Contacteer:

Cynthia1 schreef:Wie kan mij helpen?
Gisteren kreeg ik een brief die was bezorgd op het adres van mijn ouders, waar ik al ongeveer 10 jaar niet meer woon, tevens op mijn meisjesnaam, van Intrum Justitia.
Hierin staat vermeld dat ik niet heb gereageerd op een brief uit 2003 (!!!) m.b.t. een vordering van T-Mobile. Bekend verhaal; binnen 14 dagen betalen anders gaat de 'zaak' naar de rechtbank.
Uiteraard direct contact opgenomen met T-Mobile en zij zien dat er in alle jaren dat ik daar klant ben, geen enkele betalingsachterstand heb gehad en er ook zeker geen bedrag open staat. Het is ook een bizar bedrag van ruim 11oo euro.
Dit lijkt mij toch een vorm van oplichterij? Kan je hier aangifte tegen doen? Je zal er maar in trappen, mensen zijn zo 1100 euro armer....
Lijkt me weer een spookvodering.
2003 ? is al verjaard - maar anyway - om issues te voorkomen.

- schrijf een aangetekende brief dat je de vordering niet erkent, omdat je OF geen klant bent bij t-mobile, of geen achterstand hebt.
- Indien zij een andere mening zijn, dienen ze binnen 10 dagen bewijs te sturen hiervan (inclusief bewijzen van verzending herinneringen etc.)
- Indien ze dit niet kunnen, worden ze verzocht de incassopoging te staken, daar anders aangifte wegens oplichting en poging tot afpersing volgt.

Doe dit wel aangetekend, met handtekening retour - want anders 'komt het niet aan'.

Dikkie23

Ongelezen bericht door Dikkie23 »

Handtekening retour bestaat sinds 2011 niet meer... Waarschijnlijk omdat de handtekening retour-formulier kwijtraakte, heb er ervaring mee....

Als je het gewoon aangetekend doet, dan krijg je een track & trace nummer, dan kun je via internet volgen of de zending is aangekomen.
Wat ik dan altijd doe is een Print Screen van die pagina maken, wanneer de brief is bezorgd, en die opslaan in word, dan heb je zelf altijd snel bij de hand dat het is afgegeven ik weet namelijk niet hoe lang het nummer traceerbaar blijft op de site van TNT

Guardian72
Contacteer:

Dikkie23 schreef:Handtekening retour bestaat sinds 2011 niet meer... Waarschijnlijk omdat de handtekening retour-formulier kwijtraakte, heb er ervaring mee....
Oei.. achterhaald door de realiteit.
Wel vreemd - dat men het afschaft zo.

Lijkt wel op de regering die regelingen af wil schaffen omdat handhaving niet kan..

Cynthia1

Ongelezen bericht door Cynthia1 »

Beste Guardian,

Heel erg bedankt voor je snelle reactie, ik ga direct actie ondernemen.
Vreselijk, heb 2 nachten niet kunnen slapen, hoe kan dit allemaal dit toch in NL.
Nogmaals, erg bedankt voor je hulp.

Gr Cynthia

macadamia

Ongelezen bericht door macadamia »

Zou het slecht gaan bij Intrum?

macadamia

Ongelezen bericht door macadamia »

T-Mobile en Intrum lijken wel 1 bedrijf.
Is dat ook zo???

JDII

Ongelezen bericht door JDII »

jlthkoch schreef:Dat zou toch helemaal wat moois zijn, dat de Consumentenbond (waarvan je toch zou denken dat het een betrouwbare organisatie is die zelfs opkomt voor de rechten van de consument) zaken doet met een instantie als IJ, die zo'n slechte reputatie heeft
Consumentenbond betrouwbaar? Duisenbergregeling vergeten waar de consumentenbond zich volledig achter schaarde terwijl dit voor honderdduizenden gedupeerden een wel heel erg magere regeling was.....

Guardian72
Contacteer:

macadamia schreef:T-Mobile en Intrum lijken wel 1 bedrijf.
Is dat ook zo???
Voor zover ik weet niet.

Ik zou alleen wel 3x nadenken alvorens je klant word bij een bedrijf dat zaken doet met die nep justitie (die de echte justitie trouwens een doorn in het oog is, maar dat terzijde)

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

ik ben eindelijk van de dames en heren (ahum) van IJ af... heb via mail gevraagd (omdat ik na weken niks meer te hebben gehoord) om een bewijs dat ik klaar ben met het aflossen via post EN mail... tot op heden niks meer gehoord
als ik eind van de week niks heb gehad qua reactie ga ik elke dag dat mailtje versturen tot ik een reactie heb :twisted:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bianca82 schreef:ik ben eindelijk van de dames en heren (ahum) van IJ af... heb via mail gevraagd (omdat ik na weken niks meer te hebben gehoord) om een bewijs dat ik klaar ben met het aflossen via post EN mail... tot op heden niks meer gehoord
als ik eind van de week niks heb gehad qua reactie ga ik elke dag dat mailtje versturen tot ik een reactie heb :twisted:
Volgens mij reageren ze totaal niet op mail.
Tenminste dat is wat ik er zo links en rechts van lees op internet.

Mischien kun je ze elke dag bellen, zijn hun ook zo goed in. :wink:

Gesloten