Ook ik heb grote problemen met tix.nl gehad. Boek hier
NIET!
Ik zal proberen chronologisch te beschrijven wat er is gebeurd. Het is helaas een lang verhaal.
Op 5 januari 2011 reserveerde ik drie tickets voor de route Brussel-London-Chicago, San Diego-London-Brussel voor 756 euro per persoon, een zeer nette prijs! Direct na het boeken ontving ik een mailtje met het verzoek een formulier in te vullen met de paspoortgegevens. Ik heb dit direct gedaan. Een dag later ontving ik hetzelfde mailtje nogmaals. Wéér heb ik de paspoortgegevens ingevuld, er van uitgaande dat het nu dan toch echt goed moet zitten. Ze hebben immers nu twee keer mijn paspoortgegevens ontvangen. So far so good, op de site van British Airways kon ik inloggen met mijn boekingscode, en zag ik dat de vluchten bevestigd waren.
Zo’n drie weken terug, op 25 maart, wilde ik de status van de vluchten checken. Het lukte mij niet om in te loggen bij British Airways, ik kreeg een melding in de trend van: “This booking does not contain any flights, please contact your travel agent”. Ik was hier erg verbaasd over, ik had immers twee maanden terug keurig alles ingevuld en een bevestiging gezien! Aangezien het 17:45 was, was de ‘klantenservice’ van Tix al gesloten… ik besloot dus British Airways te bellen.
British Airways wist mij te melden dat Tix.nl mijn tickets nooit had uitgeschreven, en dat ze daardoor half januari waren geannuleerd. Ik was met stomheid geslagen!
Toen ik Tix.nl maandag eindelijk aan de lijn kreeg, werd er mij direct verteld dat het allemaal mijn schuld zou zijn. Ze hadden de paspoortgegevens nooit ontvangen!!! Onzin, die had ik immers tot twee keer toe ingevuld! ‘ICT’ zou het nakijken, en ik zou dezelfde middag nog teruggebeld worden. Natuurlijk gebeurde dat niet.
Toen ik de volgende dag terugbelde, werd mij resoluut verteld dat de paspoortgegevens ONMOGELIJK verstuurd konden zijn. Zowel de telefoniste als de supervisor wilde dit niet met mij bediscussiëren, en boden mij twee opties:
1. Terugbetaling
2. Bijbetaling van 250 euro per persoon, aangezien de prijs was gestegen (totaal 750 euro!).
Daar ging ik natuurlijk niet mee akkoord. Ik weet 100% zeker dat ik twee keer de paspoortgegevens heb ingevuld.
Men wees mij erop dat in de bevestigingsmail stond, dat ik binnen 48 uur contact moest opnemen indien ik geen tickets zou ontvangen. Echter, hier stond helemaal niets over in mijn bevestiging! Ik stuurde de mail terug, en ‘ICT’ zou checken of ik daarin gelijk had.
Twee dagen later ontving ik een mailtje. ‘ICT’ had het nagekeken, en men gaf toe dat dit niet in de bevestigingsmail stond. Men bood aan om de helft van het verschil met de huidige prijs te betalen. Eindelijk, Tix die toegeeft ook fouten te maken!
Ik was hier niet tevreden mee, want mijns inzien heb IK nergens een fout gemaakt, maar hebben zij een fout gemaakt. Ze zouden gewoon verantwoordelijkheid moeten nemen, en zélf voor de herboekingskosten moeten opdraaien!
Waarom hebben ze geen contact opgenomen met mij toen het ticket half januari was geannuleerd door hen? Ik kom er per ongeluk twee maanden achter, terwijl zij al die tijd mijn geld hebben gehouden, terwijl ze ervan op de hoogte waren niet te kunnen leveren! Zij hebben helaas nagelaten mij te informeren. Indien ze dat wel hadden gedaan, hadden we simpelweg het zelfde actietarief (dat enkel in januari geldig was) kunnen herboeken. Dit probleem is puur ontstaan door hun nalatigheid.
Als reactie stuurde ik een mail met een brief, waarin ik precies uitlegde waarom de schuld bij Tix.nl ligt, en niet bij mij!
Hier kun je deze brief vinden
Een week ging voorbij, maar ik kreeg nog steeds geen reactie binnen. Toen ik donderdag 31 maart weer belde, werd mij beloofd dat de supervisor mij terug zou bellen. Dat gebeurde wéér niet. Maandag 4 april nam ik weer contact op. Toen werd mij verteld binnen een uur een mail te verwachten. Het volgende mailtje kreeg ik binnen:
“Geachte heer Terwisscha van Scheltinga,
Uw zaak is uitgebreid besproken met onze directie en ICT afdeling.
Alles is nogmaals nagekeken. Hieruit concluderend moeten wij u mededelen dat duidelijk blijkt dat de gevraagde gegevens tot op dit moment niet bij ons zijn binnengekomen.
Om deze reden blijven wij bij ons standpunt en kunnen wij de tickets niet meer aanbieden voor het toen verkochte tarief.
Ons voorstel om samen voor het tariefsverschil te betalen is nu ook niet meer mogelijk.
Uw betaling is vandaag naar u teruggestort de creditcard, daar wij geen andere mogelijkheid bieden.
Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet,
Tix.nl
Aimée Duval
Operationeel Manager”
Ik was stomverbaasd toen ik dit mailtje ontving. Zomaar ineens trekken ze hun eerdere aanbod in, en besloten ze het geld terug te storten zonder verder overleg met mij! Ook gingen ze niet in op mijn brief, ze negeren simpelweg dat zij nalatig zijn geweest. Natuurlijk weten ze dat ze fout zitten. Ze proberen mij gewoon af te schepen met zo’n kort mailtje!
Ik besloot gelijk terug bellen, maar de verantwoordelijke wilde mij niet te woord staan. Correspondentie zou alleen nog maar per email mogen verlopen. Waar is tix bang voor? Waren verschuilen zich? Ik wil simpelweg een goed gesprek!
Helaas voel ik mij nu genoodzaakt andere stappen te zetten. Momenteel zijn we aan het kijken of we een advocaat in de arm kunnen nemen. Verder zoek ik nu de publiciteit op. Ik hoop dat Radar aandacht kan besteden aan Tix.nl, zo te lezen zijn er meer mensen met grote problemen met dit bedrijf!
Dit was mijn verhaal. Ik hoop hiermee te waarschuwen. Boek absoluut niet bij Tix! De lage prijzen zijn verleidelijk, maar daar staat dan ook een verschrikkelijke ‘klantenservice’ tegenover
NIKSTIX!