LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nobilia of Pronorm

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
royenmarjolein
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2011 17:37

Nobilia of Pronorm

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Beste,

Wij zijn bij twee keukenzaken geweest (Mammoet Hoensbroek en Nuva Heerlen). Bij Mammoet hebben ze de Nobilia en bij Nuva de Pronorm. Het gesprek van Nuva vonden we iets fijner. Voor welk merk keuken of voor welke zaak zouden jullie kiezen?

Met vriendelijke groet,

Marjolein en Roy

BertX
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2011 15:09

Re: Nobilia of Pronorm

Ongelezen bericht door BertX »

Ik weet helemaal niets van Nobilia keukens.

Zelf heb ik een Pronorm keuken met folie die los laat. Op mijn e-mail naar de fabrikant voor een oplossing heb ik nooit een reactie gehad. Mijn vrouw stuurde ongeveer tegelijkertijd een e-mail met de vraag waar wij een Pronorm keuken zouden kunnen kopen en binnen een week lag er een catalogus op de mat.
Behalve het probleem met de folie heb ik een lichtelijk krom getrokken koelkastdeur. Kortom: wat mij betreft in elk geval geen Pronorm.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Nobilia of Pronorm

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Dit is totaal geen goed vergelijk. tussen NUVA en Mammoet zit namelijk nogal wat verschil qua bedrijfsvoering en tussen Nobilia en Pronorm is het verschil ook redelijk groot.

Ongetwijfeld zal de Mammoet/Nobilia voordeliger uit komen als de Nuva/Pronorm. Zo niet zit er een degelijk verschil in de aangeboden apparaten of het werkblad.

Beide bedrijven zijn goed echter zal Mammoet eerder gemaakte afspraken nakomen!

Gewoon kiezen waar u zich het prettigst bij voelt !!

bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: Nobilia of Pronorm

Ongelezen bericht door bolleke »

BertX schreef:Ik weet helemaal niets van Nobilia keukens.

Zelf heb ik een Pronorm keuken met folie die los laat. Op mijn e-mail naar de fabrikant voor een oplossing heb ik nooit een reactie gehad. Mijn vrouw stuurde ongeveer tegelijkertijd een e-mail met de vraag waar wij een Pronorm keuken zouden kunnen kopen en binnen een week lag er een catalogus op de mat.
Behalve het probleem met de folie heb ik een lichtelijk krom getrokken koelkastdeur. Kortom: wat mij betreft in elk geval geen Pronorm.
BertX, ik denk dat je toch bij je leverancier te rade moet gaan. Wij hebben 9 jaar geleden een keuken laten plaatsen van Pronorm. Ook hier de loslatende folie. In 2010 heb ik dit aangekaart bij de keukenleverancier. Het was flink wat geduld hebben, maar de keukenleverancier heeft geregeld met de fabrikant dat alle fronten zouden worden vervangen. Ik heb slechts € 150 euro betaald voor het monteren en opnieuw afstellen van alle deuren.

Dus ja, het is een bekend probleem (er schijnt in Duitslnad een fonds opgericht te zijn voor dit probleem, niet bevestigd gekregen) maar de leverancier heeft het zeer goed opgepakt.

groteknuffelbeer
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2009 07:47

Re: Nobilia of Pronorm

Ongelezen bericht door groteknuffelbeer »

Het gaat hier om het gevoel van de leverancier / dealer. Beide fabrikanten zijn privé-bezit en ze maken allebei keukens. Enigste verschil is dat de verkopende partij (Nuva) dezelfde eigenaar heeft als de fabrikant (Pronorm). Maar het gaat er om waar jullie als klant het meeste vertrouwen in hebben en welke keuken jullie mooi vinden.

Gesloten