LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantieveilingen

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door smilie »

Beste Azijnzeiker,

Er waren in het geheel traject geen administratie kosten vermeld, noch afgeboekt van me rekening.

Uiteraard heb ik ook rechtstreeks bij de hotel gekeken. Voor de periode welke ik heb gekozen (mid september 2011) zijn de prijzen voor een en dezelfde arrangement rond 360 euro. Dus ik ben kleine 100 euro goedkoper uit.

Ik zeg dan ook niet dat hiermee links en rechts enigszins gesjoemeld wordt - maar dat als je je huiswerk goed doet, dat je ook ervan kan profiteren. Het is niet een en al oplichterij naar mijn mening.

Hoe ik te werk ben gegaan is:
Stap 1: aanbieding bij vakantie veiling gevonden;
Stap 2: website van de daadwerkelijke aanbieder opgezocht (in dit geval Holiday Concept);
Stap 3: gekeken welke hotels worden geboden en voor 2 a 3 hotels totaal prijs uitgerekend (dus vakantie veiling prijs + verplichte eten in hotel);
Stap 4: prijs uit stap 3 vergeleken met de prijs rechtstreeks bij de hotel. In alle gevallen was ik goedkoper uit met de vakantie veiling (Holiday concept) voucher.
Stap 5: Mee gedaan aan de veiling met een vooraf gestelde maximum (normaal voucher bij Holiday concept kost 39,95 - mijn limiet heb ik op 20,00 euro ingesteld);
Stap 6: Veiling gewonen;
Stap 7: Contact met de gewenste hotel opgenomen, een ver in toekomst datum uitgekozen en gevraagd of op dat datum kamers nog beschikbaar waren. Duidelijk in de e-mail vermeld dat ik via Holiday Concept voucher wil verblijven.
Stap 8: Bevestiging van de hotel gekregen dat er kamers beschikbaar zijn in de door mij gekozen periode;
Stap 9: Via Holiday Concept hotel geboekt en bevestiging ontvangen.

===

Kijk, als ik wilde bijvoorbeeld voor 20 euro voucher in top 4 sterren hotel in hoog seizoen willen boeken - dan wist al van te voren dat dat weinig kans van slagen maakt. Waarom zou hotel een kamer welke ze voor 150 euro per nacht kunnen verkopen weg willen geven voor 20 euro? Slaat nergens op. Dus, ik verwachte vanaf stap 1 geen exclusiviteit in deze activiteiten. Maar wel een leuke weekendje weg, voor iets minder geld dan wat het normaal zou kosten. En dat heb ik ook gekregen.

Dus, ik snap het ophef van andere mensen hier wel. Ze willen in feite voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. En dat kan simpelweg niet.

Hoop je hiermee e.e.a. goed toegelicht te hebben over mijn denk- en werkwijze ;-)

Mvg,
Smilie

marioria
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2010 21:44

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door marioria »

Hallo ,al met al een rommelig bieden op deze veiling site .
Op de eerst plaats moet je goed kijken wat het normaal kost,, voor dat je hier aan begint,,
Als je dat niet doet ben je de klos, en vaak duurder uit ,zet jezelf ook een stop prijs in je hoofd, tot daar en niet verder ,want er wordt vaak irritant hoog geboden, en op laatst helemaal niet meer door te komen .
Dus deze site is bij mij uit systeem gewist,er zijn mooie andere site,s waar je kunt uitzoeken,of bieden aan redelijke prijzen.
Zoeken op internet ,en combineren vlucht en hotel bij desbetreffende hotel site en goedkope vlieg maatschappijen ,altijd wat te vinden,ik geef geen voorbeelden ,want dan gaat iedereen dit doen ,en blijft er straks niks meer over,dus begin maar te zoeken ,maar noteer wel hoe of wat.
Mij lukt het voor 900 eu ,15 dagen vlucht en hotel HP ,4 sterren te boeken dus .
Of hotel site,s ?? met 3 nachten incl ontbijt en maar 2 nachten betalen,voor 2 pers 100 eu (3nachten !!!)
Gewoon abonneren op nieuws brieven van de aanbieders en het stroomt binnen.
ROOMPOT eu knaller 1 of 2 of 3 eu pppn in huisje of chalet op div parken.
succes..................

BartSBB
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:28

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door BartSBB »

marioria schreef:Hallo ,al met al een rommelig bieden op deze veiling site .
Op de eerst plaats moet je goed kijken wat het normaal kost,, voor dat je hier aan begint,,
Als je dat niet doet ben je de klos, en vaak duurder uit ,zet jezelf ook een stop prijs in je hoofd, tot daar en niet verder ,want er wordt vaak irritant hoog geboden, en op laatst helemaal niet meer door te komen .
Dus deze site is bij mij uit systeem gewist,er zijn mooie andere site,s waar je kunt uitzoeken,of bieden aan redelijke prijzen.
Zoeken op internet ,en combineren vlucht en hotel bij desbetreffende hotel site en goedkope vlieg maatschappijen ,altijd wat te vinden,ik geef geen voorbeelden ,want dan gaat iedereen dit doen ,en blijft er straks niks meer over,dus begin maar te zoeken ,maar noteer wel hoe of wat.
Mij lukt het voor 900 eu ,15 dagen vlucht en hotel HP ,4 sterren te boeken dus .
Of hotel site,s ?? met 3 nachten incl ontbijt en maar 2 nachten betalen,voor 2 pers 100 eu (3nachten !!!)
Gewoon abonneren op nieuws brieven van de aanbieders en het stroomt binnen.
ROOMPOT eu knaller 1 of 2 of 3 eu pppn in huisje of chalet op div parken.
succes..................
Pff, als je het over rommelig hebt zeg... Die reactie van jou :roll:

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Ik heb laatst nog voor een weekend Weerterbergen geboden.
Het weekendje ging weg voor tussen de 85 en de 160 euro.

En na iedere afgeronde veiling start weer een nieuwe veiling, dat bleek ook wel op de Weerterbergen ;) :)
ZEER veel andere mensen hadden dit weekend namelijk ook via vakantieveilingen 'verkregen' ;)

Ik heb ook op een gegeven moment gedacht dat het 'oplichting' was en/of dat er eigen personeel mee aan het bieden is. In hoeverre dat waar is weet ik nog steeds niet.

Hoe dan ook terwijl jij zit te bieden ... zitten er ook andere mensen te bieden die dat weekendje dus ECHT willen. Op een gegeven moment kun je het dan beu zijn dat je het bedrag invult wat jij er maximaal voor wilt betalen.
Daarboven ga je gewoon domweg niet.
Zelf heb ik het weekend weten te boeken voor 121 euro.
Plus 4 kosten natuurlijk.

Daarboven op moet je dan nog een bedrag ter plaatse betalen.
95 euro maar liefst. Aangezien we maar met 3 personen waren heb ik hier meteen 15 euro van terug gehad ... dus 15 euro betaald voor Toeristenbelasting.
En als je het huisje netjes achterlaat krijg je ook je 65 borg terug. Netjes binnen één week.

Veilingen (als je er net mee begint) kunnen heel meeslepend zijn.
Daar ben ik ook achtergekomen de eerste keer === inderdaad dus meer betaald dan ik met een rechtstreekse boeking had gekost )- <gelukkig werd er geen koop-huis geveild>

Bij andere veilingen heb ik wel gezien dat mensen er ook over heen gaan.
Nu ga ik eerst naar de eigen website van de aanbieder en noteer wat het via hen direct kost. Dan pas ga ik deelnemen aan de veiling, waarbij ik tot het laatste moment wacht met mijn bieding!
A) weet wat je maximaal wilt bieden
B) hou de biedingen in de gaten
C) een deel is gewoon mazzel hebben ...


<ook leuk van vakantieveilingen en dat soort sites vind ik dat je 'nog eens ergens komt' hoe ik dit bedoel? Nou veel 'uitjes' wist ik het bestaan eigenlijk niet van. En via zo'n veilingsite loop je dus wel eens tegen leuke ideeen aan>

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Met een beetje mazzel zit je nu een weekend of midweek goedkoop in een huisje van centerparcs via vakantieveilingen.
Goed opletten en prijzen vergelijken op centerparcs.

Azijnzeiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 nov 2010 10:01

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Azijnzeiker »

Of doe je dingen waarvan je nooit gedacht had dat je ze ooit zou doen

sophie1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2011 14:43

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door sophie1970 »

Hallo, ik zelf ben net terug met mijn gezin van een vakantie op een recreatie park. Deze gewonnen op vakantieveilingen.
Het klopt dat de veilingen soms erg hoog van 1 naar uiteindelijk hoge bedragen gaan.
Maar het kan wel heel goedkoop.
met 5 personen heel paasweekend van vrijdag tot maandag voor 85.00
kijk wel uit of er geen extra kosten bij komen nadat je de veiling hebt gewonnen.
Deze staan er ook altijd bij vermeld, en daardoor voorkom je dat je vakantie wat in eerste instantie goedkoop lijkt toch nog duur uitpakt.

Mijn advies eerst goed lezen dan pas bieden.

Eef1967
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2011 19:02

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Eef1967 »

Iemand ervaring met Parelstrand in Lommel?

Eef1967
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2011 19:02

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Eef1967 »

Smilie, je vergeet dat je veel minder kwalitatief eten krijgt met dit soort bonnen. Uiteindelijk is het dus gedeeltelijk duurkoop.

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

Ik heb meerdere uitjes via vakantieveilingen geboekt, en deze kunnen zeker uit (meestal met z'n 2-en voor de prijs van normaal 1 persoon), dus goed bieden loont zeker. Ondanks dat kan ik mij idd ook vaak groen en geel ergeren aan de mensen die absurde sprongen maken tijdens het bieden. Als iedereen nou steeds 1-5 euro meer mag bieden zou het een veel leukere sport zijn om de veilingen te winnen, en aanzienlijk voordeliger... Maarja, waarschijnlijk idd mensen van de aanbieder zelf die de prijs op willen drijven...

airwavieee
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2011 18:31

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door airwavieee »

Ik ben er redelijk zeker van dat sommige (zeg met nadruk 'sommige') veilingen worden beïnvloed door ofwel een computer ofwel medewerker van het geveilde.

Ik wilde graag met m'n vriendin naar Walibi. Natuurlijk, als echte Hollander wilde ik ze zo goedkoop mogelijk zien te krijgen en kwam ik uit bij vakantieveilingen.nl. Daar zijn gedurende de dag wel een heleboel veilingen voor Walibi kaartjes, dus dacht ik gewoon mn kans af te wachten om een goede prijs te krijgen.

Na een tijdje begon het me op te vallen dat wel erg vaak dezelfde mensen boden zo rond de €20 euro en dan meteen een stuk hoger gingen zitten. In eerste instantie dacht ik nog dat die mensen waarschijnlijk geen idee hadden hoe een veiling werkt. Oké dat kan. Een aantal dagen later weer eens geprobeerd, en wederom kwam ik dezelfde namen tegen die de prijs opdreven maar uiteindelijk nooit wonnen. Dat was wel verdacht.

Daarna ben ik namen gaan noteren die wel opvielen doordat ze steeds halverwege de veiling boden maar daarna nooit meer wat boden. Drie weken later(!) zaten nog steeds dezelfde 'mensen' op de veiling te bieden zonder die uiteindelijk te winnen...

Je kan mij veel wijsmaken, maar niet dat iemand drie weken lang bijna elke dag probeert kaartjes te bemachtigen voor een pretpark maar nooit in het laatste deel van de veiling biedt.

Waarschijnlijk valt dit niet onder oplichterij, maar ik ben klaar met vakantieveilingen.nl

natshepa
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2011 17:10

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door natshepa »

Ik had vorige maand geboden op een 2p. arrangement in de Zwaluwhoeve...
Ik heb de entree voucher via mijn mail binnen gekregen, en daarna Zwaluwhoeve op gebeld voor een reservering.
En ik ga volgende maand erheen,voor 25 euro .

helluga
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2011 14:26

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door helluga »

Ook ik had een bon gewonnen via vakantieveiling van Fletcher Hotels , maar helaas is de bon in de prullenbak terecht gekomen.

Je kan pas enkele dagen van te voren boeken en helaas is er nooit plaats .

Als je dan rechtstreeks naar het hotel belt zijn er gewoon kamers vrij, maar deze zijn niet beschikbaar voor de bon van vakantieveiling.

Maar dit word er niet bij vermeld.

Ik heb net nog zitten kijken op de site en zag dat er bij aanbiedingen van de zwaluwhoeve constant geboden wordt door dezelfde personen die als er een bod staat van 1 euro dan een bod doen van 25 euro. Daar trap je toch niet in?

asmaartje
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2011 09:31

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door asmaartje »

ik heb ook een paar maanden geleden wat gewonnen bij vakantieveilingen. kaarten waren binnen, en kon er eigenlijk niets mee!! (zijn gewoon de prullebak ingegaan)
maar dat is nog niet het mooie van het verhaal ze hebben het niet af kunnen schrijven door weet ik veel wat voor reden zonder enige aanmaning of herrinering hebben ze het bij een deurwaarder neergelegd!! moest ik ineens 110 euro betalen!! voor kaarten van 35 euro!! nou kan ik dat geld makkelijk betalen, toch schakel ik een bond in!

kiena
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2011 14:27

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door kiena »

Volgens mij gaat het daar niet helemaal eerlijk , de aanbiedersbieden zelf ook mee let maar eens op prijs wordt omhoog gedreven en steeds weer met terug kerende personen .Toeval of niet (volg het al een jaar).

ellebel1958
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2011 17:45

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door ellebel1958 »

Al een aantal jaren haal ik uitjes ,hotels en vakanties weg bij vakantieveilingen en heb nooit een enkel probleem gehad ,noch met hen noch met de aanbieders ervan Wel denk ik dat er soms in bepaalde mate 'opgelicht" wordt ,omdat als een aanbieding te goedkoop dreigt weg te gaan er weleens ineens door iemand de prijs wordt opgedreven met 50 euro of zo ,maar vaak kom je dan nog wel dik onder de prijs uit die het officieel zou gaan kosten En aan jou zelf om dan wel of niet verder te bieden natuurlijk !! Meestal kijk ik daarom eerst wat het hotel of huisje onder normale omstandigheden kost en ga dan pas ' bieden' met een prijs in mn hoofd die ik er voor over heb en als dat te hoog wordt zoek ik iets anders of probeer het later nog eens,nieuwe rondes nieuwe kansen :wink: ook kennissen en vrienden van ons halen daar regelmatig iets voordelig weg en ook daar nooit klachten van gehoord ,maar fouten kunnen overal worden gemaakt ,
da's zeker! En overal moet je natuurlijk je verstand bij houden !!

Ooit hebben ze mijn waardebon zelfs met een week verlengd omdat ik daar anders geen gebruik meer van kon maken ,wat een enorme SERVICE was want het bleek uiteindelijk mijn eigen fout wat de verloopdatum betreft :oops:
Dus voor mij een uitkomst om wat vaker weg te kunnen gezien de voordeeltjes ik ben er dus heel erg blij mee !!Succes Allemaal ! groetjes ,Ella

screamworks
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2011 16:54

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door screamworks »

[Dubbele post verwijderd door de moderator]

Radar
Site Admin
Berichten: 5518
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Radar »

Verschillende berichten verwijderd door de moderator i.v.m dubbele discussie.

Graag de discussie over de kappersbon hier verder voeren: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 91&t=98218

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

TROS Radar schreef:Verschillende berichten verwijderd door de moderator i.v.m dubbele discussie.

Graag de discussie over de kappersbon hier verder voeren: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 91&t=98218
Excuses vooraf wegens off-topic..
Ik snap er even niets meer van. Had dan niet eigenlijk het andere topic gesloten / verwijderd moeten worden ivm de dubbele posting ?? Het andere topic is toch eigenlijk ook in strijd met de regels omdat je moet controleren of er al een topic is waar het verhaal in past ??

lotjev
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2011 21:36

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door lotjev »

Nooit meer boeken via vakantieveilingen, alle bonnen belanden in de vuilnisbak, als je wilt boeken in de hotels is er nooit plaats, de zwaluwhoeve is een massa complex geworden, waar je absoluut geen klant meer bent, maar een nummer, we hadden 2 bonnen zijn met de 1e bon 10 minuten binnen geweest, de 2de bon ligt in de oud papierbak.
Vaak ben je nog goedkoper uit met hotel.nl of weekend weg.

Gesloten