LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dexi BKR registratie
Dexi BKR registratie
Zou het juridisch niet interessant zijn voor eegaleasers die vernietiging hebben ingeroepen om na de brief van Dexia met de vermelding dat ze gaan melden bij het BKR om niet alleen Dexia aansprakelijk te stellen voor de evt. nadelige kosten daarvan( geen hypotheek) maar ook het BKR omdat die dan registratie doen zonder rechtsgrond.
Re: Dexi BKR registratie
Ik ben geen jurist, maar volgens mij hoeft BKR zelf niet te toetsen, ze mogen afgaan op de meldingen van de aangesloten financiele instellingen. BKR administreert en maakt de administratie beschikbaar voor andere aangesloten instellingen.
gr. Ronald
gr. Ronald
BKR is een stichting die in 1965 in het leven is geroepen. Bij BKR staan niet alleen krdieten gereistreerd, maar ook telefoonabonnementen. Een bedrijf is verpicht om te toetsen en te registreren bij het BKR. De kredietverlener bepaald dan altijd zelf of zij een krediet erstrekken ongeacht u code bij het BKR. Als je een A code hebt is het meestal nog mogelijk om een lening te krijgen, maar met een AOA code kunt u 5 jaar nergens meer lenen.
Ik was bezig met het opzetten van een eigen onderneming. Bij het aanvragen van een bedrijfsfinanciering kwam ik er achter dat ik bij het BKR geregistreerd stond voor een schuld van € 20.000
Ik snapte totaal niet hoe dit kon, en toen ik dit ging uitzoeken bleek dat mijn vrouw, zonder dat ik dit wist, er door Dexia ingeluisd was met een "Winstverdriedubbelaar"
Nu schrijven ze mij dat ze me laten registreren bij het BKR
Dit hebben ze 1.5 jaar geleden al gedaan, en toen was het "contract" nog niet eens afgelopen. Snap niet echt hoe dit kan
Ik snapte totaal niet hoe dit kon, en toen ik dit ging uitzoeken bleek dat mijn vrouw, zonder dat ik dit wist, er door Dexia ingeluisd was met een "Winstverdriedubbelaar"
Nu schrijven ze mij dat ze me laten registreren bij het BKR
Dit hebben ze 1.5 jaar geleden al gedaan, en toen was het "contract" nog niet eens afgelopen. Snap niet echt hoe dit kan