LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
Hallo allemaal,
Twee weken geleden ben ik op vakantie geweest in de Verenigde Staten. Aangezien het voor mij belangrijk is om regelmatig mijn mail te controleren heb ik dit hier regelmatig (lees: 2 keer per dag, 's ochtends en 's avonds) gedaan via mijn Iphone4 met abonnement van Telfort. Ook heb ik enkele keren het nieuws bijgehouden door met mijn mobieltje op nu.nl te kijken. Na 5 dagen kreeg ik ineens een sms dat Telfort mijn internet / gprs had afgesloten vanwege hoogverbruik. Op dat moment ben ik ervan uitgegaan dat het hier om verbruik ging van ongeveer 60 euro. Ik had op mijntelfort.nl namelijk gelezen dat Telfort een signaleringsfunctie heeft en je informeert indien je kosten voor dataverbruik te hoog worden. Mijn telefoonrekeningen liggen normaal tussen de 30 en maximaal 65 euro per maand. Aangezien er ook internet in het hotel beschikbaar was heb ik hier de overige dagen gebruik van gemaakt. Eenmaal thuis gekomen ben ik me echter rot geschrokken van de rekening... namelijk €1700 als gevolg van datagebruik!!!!!!!!!!! Naar mijn mening staat dit absoluut niet in verhouding tot de geleverde diensten en bij deze wil ik dan ook iedereen waarschuwen voor deze manier van werken! Ik ben van mening dat Telfort iemand best wat eerder kan waarschuwen indien een rekening zo hoog oploopt. Achteraf blijkt dat ze verplicht zijn om je te waarschuwen voor hoog dataverbruik BINNEN de EU maar niet buiten de EU. Het is duidelijk dat Telfort dan ook gretig gebruik maakt van deze vrijheid om abonnees hier niet over in te lichten en exorbitant hoge kosten in rekening te brengen!
Uiteraard heb ik bij Telfort een klacht ingediend. Ik ben door een mevrouw van de klantenservice van Telfort teruggebeld die me op een ontzettend nonchalante manier heeft verteld dat het allemaal mijn eigen schuld is en dat in de algemene voorwaarden van Telfort staat dat ze niet verplicht zijn om hun abonnees over deze kosten te informeren. Had ik zelf moeten doen, eigen schuld dikke bult... Er wordt dus op geen enkele manier meegedacht of verklaard waarom dit heeft kunnen gebeuren.
Ik wil hier een klacht over gaan indienen bij de OPTA en ben ook van plan dit juridisch aan te vechten. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of me hier tips over kunnen geven? Alvast bedankt.
Twee weken geleden ben ik op vakantie geweest in de Verenigde Staten. Aangezien het voor mij belangrijk is om regelmatig mijn mail te controleren heb ik dit hier regelmatig (lees: 2 keer per dag, 's ochtends en 's avonds) gedaan via mijn Iphone4 met abonnement van Telfort. Ook heb ik enkele keren het nieuws bijgehouden door met mijn mobieltje op nu.nl te kijken. Na 5 dagen kreeg ik ineens een sms dat Telfort mijn internet / gprs had afgesloten vanwege hoogverbruik. Op dat moment ben ik ervan uitgegaan dat het hier om verbruik ging van ongeveer 60 euro. Ik had op mijntelfort.nl namelijk gelezen dat Telfort een signaleringsfunctie heeft en je informeert indien je kosten voor dataverbruik te hoog worden. Mijn telefoonrekeningen liggen normaal tussen de 30 en maximaal 65 euro per maand. Aangezien er ook internet in het hotel beschikbaar was heb ik hier de overige dagen gebruik van gemaakt. Eenmaal thuis gekomen ben ik me echter rot geschrokken van de rekening... namelijk €1700 als gevolg van datagebruik!!!!!!!!!!! Naar mijn mening staat dit absoluut niet in verhouding tot de geleverde diensten en bij deze wil ik dan ook iedereen waarschuwen voor deze manier van werken! Ik ben van mening dat Telfort iemand best wat eerder kan waarschuwen indien een rekening zo hoog oploopt. Achteraf blijkt dat ze verplicht zijn om je te waarschuwen voor hoog dataverbruik BINNEN de EU maar niet buiten de EU. Het is duidelijk dat Telfort dan ook gretig gebruik maakt van deze vrijheid om abonnees hier niet over in te lichten en exorbitant hoge kosten in rekening te brengen!
Uiteraard heb ik bij Telfort een klacht ingediend. Ik ben door een mevrouw van de klantenservice van Telfort teruggebeld die me op een ontzettend nonchalante manier heeft verteld dat het allemaal mijn eigen schuld is en dat in de algemene voorwaarden van Telfort staat dat ze niet verplicht zijn om hun abonnees over deze kosten te informeren. Had ik zelf moeten doen, eigen schuld dikke bult... Er wordt dus op geen enkele manier meegedacht of verklaard waarom dit heeft kunnen gebeuren.
Ik wil hier een klacht over gaan indienen bij de OPTA en ben ook van plan dit juridisch aan te vechten. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of me hier tips over kunnen geven? Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Luwiz op 30 mar 2011 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
Dus je neemt wél de moeite om op mijntelfort.nl na te kijken dat je binnen de EU een waarschuwing krijgt als de kosten te hoog worden, maar je neemt niet even de moeite om de tarieven voor internetten in het buitenland na te gaan? Terwijl intussen toch wel bekend is dat internet in het buitenland ontzettend duur is. Dat is iets wat je in twee minuten op de Telfort-site kunt vinden: 14,87 per MB. Dan had er misschien wel een belletje bij je kunnen gaan rinkelen, aangezien een beetje mailtje al een paar kB is.
Wat wil je juridisch gaan aanvechten? Dat jij niet van tevoren kijkt naar de tarieven die Telfort netjes op de site zet? Dat de VS ook tot de EU zouden moeten horen? Dat je niet eerder op het idee bent gekomen om het internet in het hotel te gaan gebruiken?
Wat wil je juridisch gaan aanvechten? Dat jij niet van tevoren kijkt naar de tarieven die Telfort netjes op de site zet? Dat de VS ook tot de EU zouden moeten horen? Dat je niet eerder op het idee bent gekomen om het internet in het hotel te gaan gebruiken?
-
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15
Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
Daar komt ook nog is bij dat Telfort niet meteen alle kosten die jij in het buitenland maakt kan inzien. Dit heeft te maken met de snelheid van de buitenlandse provider die dit doorberekend.
Voor de rest ben ik het eens met kweenie er vanuit gaan is namelijk nooit een sterk argument.
Voor de rest ben ik het eens met kweenie er vanuit gaan is namelijk nooit een sterk argument.
Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
Als Telfort binnen de EU een waarschuwing afgeeft bij dataverbruik boven de 60 euro, ben ik van mening dat ze me over deze rekening wel iets eerder hadden mogen waarschuwen... Het lijkt me duidelijk dat dit puur uit eigenbelang niet gedaan is. En dat is een kwalijke zaak naar mijn mening... Als je je met dit soort dingen normaliter niet bezig houdt, trap je makkelijk in de val.
@kweenie: ik heb een paar maanden geleden gezien dat ik bij hoog dataverbruik automatisch een bericht zou krijgen. Dit was toen ik mijn telefoon net gekregen had. Als gevolg hiervan dacht ik dat Telfort me op de hoogte zou stellen. Dat dit alleen voor binnen de EU geldt vind ik absurd. Als je je niet dagelijks met dit soort zaken bezig houdt is het absoluut niet voor iederen ' intussen toch wel bekend dat internet in het buitenland ontzettend duur is'.
Als je naar het buitenland gaat ontvang je normaliter een sms met de kosten, ik ben van mening dat dat hier ook had moeten gebeuren. En anders ben ik van mening dat ze me wel iets eerder hadden mogen waarschuwen... als je binnen de EU waarschuwt bij een rekening van 60 euro, waarom doe je dat dan buiten de EU pas bij €1700?
@kweenie: ik heb een paar maanden geleden gezien dat ik bij hoog dataverbruik automatisch een bericht zou krijgen. Dit was toen ik mijn telefoon net gekregen had. Als gevolg hiervan dacht ik dat Telfort me op de hoogte zou stellen. Dat dit alleen voor binnen de EU geldt vind ik absurd. Als je je niet dagelijks met dit soort zaken bezig houdt is het absoluut niet voor iederen ' intussen toch wel bekend dat internet in het buitenland ontzettend duur is'.
Als je naar het buitenland gaat ontvang je normaliter een sms met de kosten, ik ben van mening dat dat hier ook had moeten gebeuren. En anders ben ik van mening dat ze me wel iets eerder hadden mogen waarschuwen... als je binnen de EU waarschuwt bij een rekening van 60 euro, waarom doe je dat dan buiten de EU pas bij €1700?
Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
@ Kweenie,
Beste Kweenie het valt mij op dat je altijd een weerwoord klaar hebt bij (Telfort) klanten en dataverbruik (kijk ook eens op mijn forum gebruiker A2008). Ik heb dankzij mijn forum E 200,-- uit coulance mogen ontvangen van Telfort en ben nog steeds van mening dat de provider de gebruiker dient te waarschuwen bij extreem verbruik. En wil jou adviseren het moment rustig af te wachten totdat dit jou ook eens overkomt dan begrijp je de situatie en denk je voortaan wel na voordat je reageert op de forums van klanten.
Ik krijg zelfs de indruk dat je wordt ingehuurd door de provider uit Amsterdam ZO.
Beste Kweenie het valt mij op dat je altijd een weerwoord klaar hebt bij (Telfort) klanten en dataverbruik (kijk ook eens op mijn forum gebruiker A2008). Ik heb dankzij mijn forum E 200,-- uit coulance mogen ontvangen van Telfort en ben nog steeds van mening dat de provider de gebruiker dient te waarschuwen bij extreem verbruik. En wil jou adviseren het moment rustig af te wachten totdat dit jou ook eens overkomt dan begrijp je de situatie en denk je voortaan wel na voordat je reageert op de forums van klanten.
Ik krijg zelfs de indruk dat je wordt ingehuurd door de provider uit Amsterdam ZO.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 25 okt 2006 14:01
Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
Beste allen,
Mij is deze maand precies hetzelfde overkomen.
In januari was ik in Duitsland en kreeg een waarschuwings-SMS en een blokkerings-SMS dat mijn limiet ad EUR 59,50 was bereikt. Prima, veel geld maar ok. Vervolgens ben ik in februari in Dubai, internet wat met met mijn telefoon en krijg niets, geen waarschuwing en geen blokkering terwijl ik in de veronderstelling verkeerde dat mijn internetverbruik door Telfort werd bijgehouden. De rekening voor "MB verbruik in het buitenland" bedroeg zo'n EUR 1.200,- en de enige reactie van Telfort was dat hier niets aan te doen is "omdat het in de voorwaarden staat".
Ik ben verbijsterd!
Mij is deze maand precies hetzelfde overkomen.
In januari was ik in Duitsland en kreeg een waarschuwings-SMS en een blokkerings-SMS dat mijn limiet ad EUR 59,50 was bereikt. Prima, veel geld maar ok. Vervolgens ben ik in februari in Dubai, internet wat met met mijn telefoon en krijg niets, geen waarschuwing en geen blokkering terwijl ik in de veronderstelling verkeerde dat mijn internetverbruik door Telfort werd bijgehouden. De rekening voor "MB verbruik in het buitenland" bedroeg zo'n EUR 1.200,- en de enige reactie van Telfort was dat hier niets aan te doen is "omdat het in de voorwaarden staat".
Ik ben verbijsterd!
Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
Beste A2008 en Jopodepojo,
Bedankt voor jullie reactie. Toevallig werd dit onderwerp deze week ook nog kort in het nieuws van de Koen en Sander Show behandeld op 3fm. Ook hier waren ze stellig van mening dat het om boevenpraktijken gaat. Nellie Kroes schijnt hiermee bezig te zijn.
Wellicht kunnen meer mensen die dit lezen en dit is overkomen, hier hun ervaring delen.
Tevens valt het mij op dat 'Telfort Webcare' actief is op deze site, maar nog niks van zich heeft laten horen.... Vermoedelijk is de persoon die dit bijhoudt het met mij eens kan er geen passende reactie / verklaring gegeven worden....
Bedankt voor jullie reactie. Toevallig werd dit onderwerp deze week ook nog kort in het nieuws van de Koen en Sander Show behandeld op 3fm. Ook hier waren ze stellig van mening dat het om boevenpraktijken gaat. Nellie Kroes schijnt hiermee bezig te zijn.
Wellicht kunnen meer mensen die dit lezen en dit is overkomen, hier hun ervaring delen.
Tevens valt het mij op dat 'Telfort Webcare' actief is op deze site, maar nog niks van zich heeft laten horen.... Vermoedelijk is de persoon die dit bijhoudt het met mij eens kan er geen passende reactie / verklaring gegeven worden....
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
@Luwiz,
@jopodepojo,
Graag bekijk ik wat ik voor u kan betekenen. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.
Laïla
@jopodepojo,
Graag bekijk ik wat ik voor u kan betekenen. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.
Laïla
Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
Bericht geplaatst door dame41 in de post van A2008 nav reactie op mijn verhaal:
Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort. - 30 maart 2011 13:48
Ik ben geen Telfort dame even voor de duidelijkheid. Ik heb net op de site van Telfort gekeken. Wat een rommelige site trouwens!!!! Staat alleen iets over internetten binnen Europa, met een data limiet van € 60 als ik mij niet vergis. Er staat niets over buiten Europa, vind ik overigens heel slecht. Maar ik blijf erbij dat internetten via je mobiele telefoon gewoon heel duur is, dat je toch beter gebruik kan maken van het internet die het hotel je kan bieden. Is altijd goedkoper.
Re: Meld hier uw factuur probleem mbt data-verbruik Telfort. - 30 maart 2011 13:48
Ik ben geen Telfort dame even voor de duidelijkheid. Ik heb net op de site van Telfort gekeken. Wat een rommelige site trouwens!!!! Staat alleen iets over internetten binnen Europa, met een data limiet van € 60 als ik mij niet vergis. Er staat niets over buiten Europa, vind ik overigens heel slecht. Maar ik blijf erbij dat internetten via je mobiele telefoon gewoon heel duur is, dat je toch beter gebruik kan maken van het internet die het hotel je kan bieden. Is altijd goedkoper.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 25 okt 2006 14:01
Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
Naar aanleiding van mijn bericht op dit forum ben ik gebeld door een medewerker van Telfort en het resultaat was bitter teleurstellend:
Hij kon niets voor mij doen, alles conform de voorwaarden in rekening gebracht etc etc.
Geen greintje medeleven, niet eens: goh wat vervelend voor u, een rekening van EUR 1.200,- alleen maar: wij kunnen niets voor u doen.
Heb hier een heel slecht gevoel aan overgehouden.
Zal Telfort NOOIT aanbevelen aan mijn vrienden, familie, buren, collega's, bekenden en alle anderen die ik op mijn pad tegenkom.
Sterker, dit verhaal gaat de hele wereld over.
Hij kon niets voor mij doen, alles conform de voorwaarden in rekening gebracht etc etc.
Geen greintje medeleven, niet eens: goh wat vervelend voor u, een rekening van EUR 1.200,- alleen maar: wij kunnen niets voor u doen.
Heb hier een heel slecht gevoel aan overgehouden.
Zal Telfort NOOIT aanbevelen aan mijn vrienden, familie, buren, collega's, bekenden en alle anderen die ik op mijn pad tegenkom.
Sterker, dit verhaal gaat de hele wereld over.
Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
Ik was een week op vakantie in Portugal, zag daar de ex CEO van KPN op tv... Wat een geld gaat er in die wereld om, over de rug van hun trouwe klanten, thuis aangekomen zag ik mijn laatste factuur voor 1 nummer; ruim 700 euro voor 1 maand, waar gaat dit heen met de telecom providers???
Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
Ik zie alles staan dus wat snap jij niet aan die site?Luwiz schreef:Ik heb net op de site van Telfort gekeken. Wat een rommelige site trouwens!!!! Staat alleen iets over internetten binnen Europa.
https://www.telfort.nl/tarieven/buitenl ... mber-2010/
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 06 jun 2011 11:35
Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
Wat denk je van terug uit Indonesie , na drie weken, afgesloten van verkeer, maar dan wel pas retour in Nederland op Schiphol en niet eerder !, riekt naar oplichting..
Blijkt een rekening opgelopen tot bijna E 3400,=.... bezwaar gemaakt,
zover ik kan nagaan is niet alleen het tarief veel te hoog, 168 MB aan data zou volgens europese regels maximaal 168MB X E 0,50 = E 84,= euro mogen kosten!
Maar bovendien zou het wel kunnen wezen dat door de matige verbindingen de teller , ook na stoppen van de verbinding gewoon standaard is door blijven lopen.. en dus het aantal MB 's veel te hoog is berekend.
Voor dit zeer onredelijke bedrag hadden we de vakantie een keer over kunnen doen. Ik reken op coulance van een gerenommeerd bedrijf als KPN.. afwachten!
Bezwaar kan op basis van regeling Europa gemaakt, een bonafide provider ( zoals ik meen dat KPN is of moeten zijn) dient haar klanten hiertegen te beschermen, analoog aan de regeling Europa! En dan toch in ieder geval een ( automatisch, hoeft ze niks extra te kosten) een waarschuwing te geven, en niet te wachten tot je weer retour in Nederland bent. Omdat dit niet is gebeurt laadt men de verdenking op zich het wel allemaal best te vinden, melkkoe voor de provider lijkt het...!
Toch maar weer eens een uitzending aan wijden zou ik denken!
Blijkt een rekening opgelopen tot bijna E 3400,=.... bezwaar gemaakt,
zover ik kan nagaan is niet alleen het tarief veel te hoog, 168 MB aan data zou volgens europese regels maximaal 168MB X E 0,50 = E 84,= euro mogen kosten!
Maar bovendien zou het wel kunnen wezen dat door de matige verbindingen de teller , ook na stoppen van de verbinding gewoon standaard is door blijven lopen.. en dus het aantal MB 's veel te hoog is berekend.
Voor dit zeer onredelijke bedrag hadden we de vakantie een keer over kunnen doen. Ik reken op coulance van een gerenommeerd bedrijf als KPN.. afwachten!
Bezwaar kan op basis van regeling Europa gemaakt, een bonafide provider ( zoals ik meen dat KPN is of moeten zijn) dient haar klanten hiertegen te beschermen, analoog aan de regeling Europa! En dan toch in ieder geval een ( automatisch, hoeft ze niks extra te kosten) een waarschuwing te geven, en niet te wachten tot je weer retour in Nederland bent. Omdat dit niet is gebeurt laadt men de verdenking op zich het wel allemaal best te vinden, melkkoe voor de provider lijkt het...!
Toch maar weer eens een uitzending aan wijden zou ik denken!
Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
Als je in een land als Indonesie besluit verbinding met internet te maken, kan je zoiets verwachten. Europa heeft hier helemaal niks mee te maken, althans, zo ver ik kan na gaan ligt Indonesie niet in de EU.
Op alle websites staan bedragen voor roaming, meestal met 2 of 3 keer klikken te vinden. 10€/mb is een heel normaal tarief buiten Europa. Als je iets niet zeker weet dan informeer je toch over de tarieven, eerst verbruiken en dan hopen op coulance klinkt als een zwaktebod. Helemaal als je willens en wetens gebruik maakt van de functionaliteit.
Waarschijnlijk komt er uit coulance wel een regeling naar voren, maar stel je er niet teveel van voor. Het is en blijft een risico dat je zelf hebt genomen.
Op alle websites staan bedragen voor roaming, meestal met 2 of 3 keer klikken te vinden. 10€/mb is een heel normaal tarief buiten Europa. Als je iets niet zeker weet dan informeer je toch over de tarieven, eerst verbruiken en dan hopen op coulance klinkt als een zwaktebod. Helemaal als je willens en wetens gebruik maakt van de functionaliteit.
Waarschijnlijk komt er uit coulance wel een regeling naar voren, maar stel je er niet teveel van voor. Het is en blijft een risico dat je zelf hebt genomen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 06 jun 2011 11:35
Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
Tsja als Zoon Van God verwacht je natuurlijk weinig van gewone stervelingen....
MAAR!! KPN heeft er wel degelijk begrip voor blijkt !!!
Coulance aanbod vermindering van E 3400,= naar E 100,= incl BTW, vanmorgen ontvangen...
Dat noem ik een goed aanbod, blijft duur, maar is bijna in overeenstemming met europese data normbedrag t.w. max. E 0,50 / MB. Ben er tevreden mee, blijkt KPN is toch bonafide! Hulde.
En : vanaf 1 juli 2011 zal KPN de waarschuwing bij overschrijden van E 50,= norm ook voor buiten Europa gaan toepassen! Dus World-wide bescherming tegen Data-graaiers! Goede zaak toch?
MAAR!! KPN heeft er wel degelijk begrip voor blijkt !!!
Coulance aanbod vermindering van E 3400,= naar E 100,= incl BTW, vanmorgen ontvangen...
Dat noem ik een goed aanbod, blijft duur, maar is bijna in overeenstemming met europese data normbedrag t.w. max. E 0,50 / MB. Ben er tevreden mee, blijkt KPN is toch bonafide! Hulde.
En : vanaf 1 juli 2011 zal KPN de waarschuwing bij overschrijden van E 50,= norm ook voor buiten Europa gaan toepassen! Dus World-wide bescherming tegen Data-graaiers! Goede zaak toch?
Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
Idd KPN heeft een coulance-beleid neergezet na de uitzending van Vara Kassa.
Ik wil iedereen bedanken voor hun deelname aan mijn forum en de andere forum makers mbt dit issue en de redactie Vara Kassa.
Dankzij o.a. dit forum platform en de aandacht van Vara Kassa zijn heel wat klanten (KPN, Hi, Telfort) weer gerustgesteld.
Case closed.
Ik wil iedereen bedanken voor hun deelname aan mijn forum en de andere forum makers mbt dit issue en de redactie Vara Kassa.
Dankzij o.a. dit forum platform en de aandacht van Vara Kassa zijn heel wat klanten (KPN, Hi, Telfort) weer gerustgesteld.
Case closed.
Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
Ik had een tijdje geleden een Sim-Only abbonement genomen bij Telfort.Maar aangezien ik hem in me HTC had zitten ging die automatisch roamen en data binnen halen met als gevolg een torenhoge rekening.Maar ik heb geen enkel smsje van Telfort gehad dat ik zoveel roamden.Maar als je dus zoiets niet weet ben je mooi klaar.Nou heb ik Telfort er verschillende mails over verstuurt maar krijg geen enkel antwoord terug.Schandalig.Weet iemand hier op forum misschien wat ik nog kan doen??
Alvast bedankt
Alvast bedankt
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
@Trap078,
Graag ben ik u hierbij van dienst. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres kenbaar maken.
Laïla
Graag ben ik u hierbij van dienst. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres kenbaar maken.
Laïla
Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
Nou van Telfort hoef je dus helemaal niks te verwachten.Ik vindt het SCHANDALIG dat je zo met je klanten omgaat.Ga kijken of ik dit verder kan aanvechten want bent er absoluut niet mee eens.
Re: Telfort berekent absurd hoge tarieven voor dataroaming
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik had mijn mobiele telefoon vorig jaar aangeschaft bij telfort. En toen kreeg ik in februari een rekening dat ik 285 euro moet betalen omdat ik teveel internet hier in nederland heeft gebruikt. En toen naam ik gelijk contact met Telfort, en de klantenservice ging een onderzoek doen. Terwijl het onderzoek bezig was, hadden hun mij naar de incasso bureau gestuurd en tot heden zit ik de incasso bureau te betalen. Daarna was ik naar het buitenland gegaan. En kwam ik terug kreeg ik een sms'je dat de bedrag van 2300 wordt rond de negende van mijn rekening afgeschreven. Ik schrok me rot want ik wist niet over de dataroaming, toen ik pas al die verhalen op de tros had gelezen, ben ik erachter gekomen wat dataroaming is. Anders wist ik het niet. Ik heb meerdere malen contact genomen met telfort en mailtje gestuurd en tot heden heeft het helemaal niet geholpen. Ik heb een brief gestuurd met de vraag of ik in aanmerking kan komen voor een coulanceregeling, maar nee hoor hun willen alleen hun geld zien..
Hun eisen dat ik de bedrag van 2300 euro terug moet betalen. Ik heb meerdere malen mailtje gestuurd en brieven geschreven, maar helaas willen hun niks van horen. Volgens hun ben ik zelfs verantwoordelijk. Ik ben al zo'n drie maanden mee bezig en toen kreeg ik een sms'je dat als ik de bedrag van 2300 euro niet betaald mijn telefoon wordt afgesloten. Ik vind het gewoon schandalig.
Hun eisen dat ik de bedrag van 2300 euro terug moet betalen. Ik heb meerdere malen mailtje gestuurd en brieven geschreven, maar helaas willen hun niks van horen. Volgens hun ben ik zelfs verantwoordelijk. Ik ben al zo'n drie maanden mee bezig en toen kreeg ik een sms'je dat als ik de bedrag van 2300 euro niet betaald mijn telefoon wordt afgesloten. Ik vind het gewoon schandalig.