| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mijn jas vernield door De Diamanten Schaar in Alphen ad Rijn
Mijn jas vernield door De Diamanten Schaar in Alphen ad Rijn
Vorige week heeft stomerij De Diamanten Schaar in Alphen aan den Rijn mijn mooie suede jas vernield.
Ik ben naar De Diamanten Schaar gegaan omdat dit de enige stomerij in Alphen is die suede jassen reinigt. De eigenaar kon mij vooraf de kosten voor het reinigen nog niet vertellen. Nadat ik 2 weken later mijn jas heb opgehaald heb ik 35 euro betaald. Eenmaal thuis aangekomen de jas uit het plastic gehaald: De kraag en oksels blijken helemaal wit te zijn uitgeslagen.
Nu probeer ik al ruim een week verhaal te halen bij de eigenaar. Ik heb meteen de jas teruggebracht. Daarbij een aantal telefonisch afspraken gemaakt die telkens niet is nagekomen. Enige dagen later heb ik de jas maar weer bij de eigenaar opgehaald. De eigenaar gaf aan dat we met onze klacht naar zijn leverancier moeten gaan. Niet bij hemzelf. Beduust ben ik naar huis gegaan. Vanochtend heb ik echter contact met hem opgenomen en aangegeven dat ik toch echt van hem zelf een oplossing verwacht. In de middag een afspraak gemaakt op zijn vestiging. Hij is niet op komen dagen voor de afspraak. De aanwezige medewerker was niet erg onder de indruk van mijn onbegrip. De eigenaar neemt de telefoon inmiddels ook niet meer op. Kortom, ik ben tot de conclusie gekomen dat we er niet meer uit zullen komen.
Ik heb daarom rechtsbijstand ingeschakeld. Wie heeft er nog tips? Kan ik naar mijn jas of een vergoeding fluiten of maak ik nog een kans op enige schadevergoeding?
Ik ben naar De Diamanten Schaar gegaan omdat dit de enige stomerij in Alphen is die suede jassen reinigt. De eigenaar kon mij vooraf de kosten voor het reinigen nog niet vertellen. Nadat ik 2 weken later mijn jas heb opgehaald heb ik 35 euro betaald. Eenmaal thuis aangekomen de jas uit het plastic gehaald: De kraag en oksels blijken helemaal wit te zijn uitgeslagen.
Nu probeer ik al ruim een week verhaal te halen bij de eigenaar. Ik heb meteen de jas teruggebracht. Daarbij een aantal telefonisch afspraken gemaakt die telkens niet is nagekomen. Enige dagen later heb ik de jas maar weer bij de eigenaar opgehaald. De eigenaar gaf aan dat we met onze klacht naar zijn leverancier moeten gaan. Niet bij hemzelf. Beduust ben ik naar huis gegaan. Vanochtend heb ik echter contact met hem opgenomen en aangegeven dat ik toch echt van hem zelf een oplossing verwacht. In de middag een afspraak gemaakt op zijn vestiging. Hij is niet op komen dagen voor de afspraak. De aanwezige medewerker was niet erg onder de indruk van mijn onbegrip. De eigenaar neemt de telefoon inmiddels ook niet meer op. Kortom, ik ben tot de conclusie gekomen dat we er niet meer uit zullen komen.
Ik heb daarom rechtsbijstand ingeschakeld. Wie heeft er nog tips? Kan ik naar mijn jas of een vergoeding fluiten of maak ik nog een kans op enige schadevergoeding?
Re: Mijn jas vernield door De Diamanten Schaar in Alphen ad Rijn
Weet niet hoe duur die jas is (dagwaarde) maar ik denk niet dat rechtsbijstand voor zo`n laag bedrag in actie komt.
Re: Mijn jas vernield door De Diamanten Schaar in Alphen ad Rijn
De jas heeft 160 euro gekost.
Overigens heeft de verzekeraar wel aangegeven er mee aan de slag te gaan.
Overigens heeft de verzekeraar wel aangegeven er mee aan de slag te gaan.
Re: Mijn jas vernield door De Diamanten Schaar in Alphen ad Rijn
Hoe lang geleden.
Maar prima als zij ermee aan de slag gaan, dat zou ik dan even afwachten.
Valt verder weinig zinnigs over te zeggen.
Maar prima als zij ermee aan de slag gaan, dat zou ik dan even afwachten.
Valt verder weinig zinnigs over te zeggen.
Re: Mijn jas vernield door De Diamanten Schaar in Alphen ad Rijn
De jas heb ik vorige herfst gekocht.
Als de goede man mij een excuus had gegeven en mijn 35 euro had teruggegeven dan was ik waarschijnlijk al tevreden geweest. Hij laat mij nu gewoon zitten (en laat mij ook meerdere malen voor niets opdraven).
Ik hoop dat dit in de stomerij-branche geen gewoonte is...
Als de goede man mij een excuus had gegeven en mijn 35 euro had teruggegeven dan was ik waarschijnlijk al tevreden geweest. Hij laat mij nu gewoon zitten (en laat mij ook meerdere malen voor niets opdraven).
Ik hoop dat dit in de stomerij-branche geen gewoonte is...
Re: Mijn jas vernield door De Diamanten Schaar in Alphen ad Rijn
Je hoort toch wel regelmatig klachten zoals die van jou en dat de stomerijen de verantwoordelijkheid proberen af te schuiven.
Ik hoop dat rechtsbijstand iets kan doen.
Ik hoop dat rechtsbijstand iets kan doen.
Re: Mijn jas vernield door De Diamanten Schaar in Alphen ad Rijn
Jammer van die Jas. Jassen van Suede schoonmaken is een lastig karwei. Niet voor niets dat bijna niemand dat doet. Je krijgt er altijd gezeur mee.Nu doet hij het ook niet meer.
Wat nu ? De rechtsbijstand stuurt een boos briefje en daar is de kous mee af. Ik vind het slecht opgelost van de stomer. Ik denk dat hij zich erg schaamt. Vaak zijn het chinezen die stomers. Die schamen zich al gauw en dan kruipen ze achter de balie en lijkt het net of ze er niet zijn.
Wat nu ? De rechtsbijstand stuurt een boos briefje en daar is de kous mee af. Ik vind het slecht opgelost van de stomer. Ik denk dat hij zich erg schaamt. Vaak zijn het chinezen die stomers. Die schamen zich al gauw en dan kruipen ze achter de balie en lijkt het net of ze er niet zijn.
Re: Mijn jas vernield door De Diamanten Schaar in Alphen ad Rijn
Ongetwijfeld!
Daarom hoop ik op goede tips.
Daarom hoop ik op goede tips.
Re: Mijn jas vernield door De Diamanten Schaar in Alphen ad Rijn
De enige juiste manier om met deze zaak om te gaan is contact zoeken met de Geschillencommissie Textielreinging,
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Tel. algemeen: 070-3105310 (ma t/m vr van 9.00 tot 17.00 uur)
Fax algemeen: 070-3658814
Website: https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ter
Lees op de website hoe een klachtenprocedure precies in elkaar steekt.
Leden van de Brancheorganisatie Netex zijn onderworpen aan uitspraken van de geschillencommissie:
Netex,
postbus 10,
4060 GA Ophemert
tel.: 0344 65 04 31
fax: 0344 65 26 65
kvk. nr: 40409536
Veel succes!
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Tel. algemeen: 070-3105310 (ma t/m vr van 9.00 tot 17.00 uur)
Fax algemeen: 070-3658814
Website: https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ter
Lees op de website hoe een klachtenprocedure precies in elkaar steekt.
Leden van de Brancheorganisatie Netex zijn onderworpen aan uitspraken van de geschillencommissie:
Netex,
postbus 10,
4060 GA Ophemert
tel.: 0344 65 04 31
fax: 0344 65 26 65
kvk. nr: 40409536
Veel succes!
Re: Mijn jas vernield door De Diamanten Schaar in Alphen ad Rijn
Ook ik kom uit Alphen en ook ik voel me behoorlijk benadeeld als klant van deze (bijna enige) stomerij in de regio.
Ik heb er vorige week een geliefd jasje gebracht omdat de rits aan de onderkant kapot was. ik heb hem nu weer sinds 7 dagen terug, inmiddels 1 keer gedragen en gewassen.Wat blijkt na het wassen, rits weer kapot! precies op dezelfde plek! ik baal hier enorm van want ik vond de reparatie al best duur (22.50). ik ben vandaag met het jasje terug gegaan nadat ik eerst gebeld had, de man die mij hielp (ik vermoede de eigenaar) liep met het jasje naar achteren om vervolgens terug te komen met de mededeling dat de rits toch echt goed gezet was?! Met andere woorden... het was mijn eigen schuld, alsof ik voor mijn lol aan de rits heb staan trekken ofzo. ik mocht hem nog een keer laten maken, maar... op mijn eigen kosten?!, ja daaag! het kan uiteraard zijn dat het jasje niet geschikt was voor reparatie, maar het kan ook zijn dat de kledingmaker de rits toch niet zo goed had gezet. Je geeft een klant dan toch het voordeel van de twijfel?De klacht was wat mij betreft goed opgelost als de man had aangeboden de rits nog een maal (desnoods met gedeelde kosten) te repareren. Ik gaf aan voortaan een andere kledingmaker te zoeken, waarop hij alleen maar zijn schouders ophaalde.
Ik heb er vorige week een geliefd jasje gebracht omdat de rits aan de onderkant kapot was. ik heb hem nu weer sinds 7 dagen terug, inmiddels 1 keer gedragen en gewassen.Wat blijkt na het wassen, rits weer kapot! precies op dezelfde plek! ik baal hier enorm van want ik vond de reparatie al best duur (22.50). ik ben vandaag met het jasje terug gegaan nadat ik eerst gebeld had, de man die mij hielp (ik vermoede de eigenaar) liep met het jasje naar achteren om vervolgens terug te komen met de mededeling dat de rits toch echt goed gezet was?! Met andere woorden... het was mijn eigen schuld, alsof ik voor mijn lol aan de rits heb staan trekken ofzo. ik mocht hem nog een keer laten maken, maar... op mijn eigen kosten?!, ja daaag! het kan uiteraard zijn dat het jasje niet geschikt was voor reparatie, maar het kan ook zijn dat de kledingmaker de rits toch niet zo goed had gezet. Je geeft een klant dan toch het voordeel van de twijfel?De klacht was wat mij betreft goed opgelost als de man had aangeboden de rits nog een maal (desnoods met gedeelde kosten) te repareren. Ik gaf aan voortaan een andere kledingmaker te zoeken, waarop hij alleen maar zijn schouders ophaalde.
Re: Mijn jas vernield door De Diamanten Schaar in Alphen ad Rijn
oef als ik verhalen lees zoals de laatste poster...ben ik blij dat ik een naaimachine bezit en weet hoe die werkt
