LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
krieno
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 okt 2007 15:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door krieno »

beste joostjaj
natuurlijk snap ik het wel, je krijgt gewoon iedere maand je geld, of het nou op de eerste of de laatste dag van de maand betaald word het maakt niet uit, alleen ja sommige gaan er idd vanuit ik heb geld de 15e dus opmaken, maakt niet uit , maar je hoeft maar een keer je vaste lasten te betalen, dus een keer per maand.
dus al je dat op de laatste van de maand doet, is er geen enkel probleem, ja snap wat je bedoelt, je hebt het huishoudgeld natuurlijk al op de 15e, en ja dan moet je idd twee week overbruggen nu ,en geen week langer.
Maar als ik je reacties begrijp loop je altijd altijd al achter, ja dan heb je idd een probleem, normaal worden huur. gas en licht de laatste van de maand betaald voor de volgende maand, maar ik begrijp dat je achter loopt , en ja den heb idd een probleem als het van de 15 e naar een latere datum gaat, maar dat kun je het uwv niet verwijten, je krijgt gewoon iedere maand je normale uitkering, en dan maakt het niet uit op welke dag ze het betalen.
als ik mijn uitkering op de 1e zou krijgen, kijk ik wat heb ik nodig voor huishoudgeld de hele maand, en wat moet ik betalen aan vaste lasten deze maand.
en dat zelfde geld voor elke dag van de maand wanner ik mijn geld ook krijg, kijk als je nou de eerste van de maand iets krijgt en dan de laatste dag van de volgende maand word het verhaal heel anders, maar van de 15 naar de 23 cq 28 van de zelfde maand maakt geen verschil

doradora456
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 mar 2011 20:06

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door doradora456 »

eigenlijk ontvangt men de uitkering te vroeg.
wao en zw ontvang je nadat je hebt gewerkt, dus de eerste maand leef je van je salaris.
ww ontvang je na 4 weken, dus de eerste maand leef je van je salaris.
wwb ontvangt men aan het eind van de lopende maand.

ik krijg mijn salaris een week na het einde van de maand, dus maart ontvang ik in de 1e week van april.

dora

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door ppp333333 »

plus dat als ze inplaats van de 15de nu 8 dagen later betalen is dat weer een hoop rente ontvangen over dat geld

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door ppp333333 »

dus dat maakt wel degelijk verschil

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door ppp333333 »

daarnaast zijn er veel mensen die alles op het laatst van de maand overmaken dus dan krijgen die weer dat gezeik van alles verzetten enzov..

witte angora
Berichten: 31017
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb WAO, maar heb er nog niks van gehoord. Zal wel door de TNT komen, die de post of te laat, of helemaal niet bezorgd.

Vakantiegeld gaat dus op aan: huur (loop dus ook 14 dagen achter met betalen) en 8 dagen langer huishoudgeld. En dan blijft er nog genoeg over voor een kop koffie als ik een dagje weg ben met een kruidvat-treinkaartje. En als V&D een leuke aanbieding heeft, of de Hema, dan kan er die dag ook nog een gebakje vanaf. :?

Ach, het voordeel is dat ik, als ik straks bij ben, niet meer achter kán lopen. Omdat de huur als eerste betaald gaat worden zodra mijn geld binnen is. Winst voor de armlastige woningbouw hier in het dorp, die steeds meer achter zijn centen aanzit, vermoedelijk omdat het steeds lastiger wordt om de salarissen te betalen.

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door ppp333333 »

eerst was het zon beetje de 10de later werd het tussen de 10de en 16 de .
en nou dus de 23a 28ste. das gewoon schoepen van haast 2weken

witte angora
Berichten: 31017
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat het ook een ordinaire bezuinigingsmaatregel is, wat al eerder gezegd is, die 8 tot 10 dagen dat UWV later betaald, kunnen ze mooi een centje rente voor vangen.

Het is niet anders, ik kan er wel enigszins begrip voor opbrengen, temeer omdat UWV nu eenmaal flink moet bezuinigen.

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door ppp333333 »

je bedoelt 6000 ontslaan en 6000 nieuwe aannemen of wat

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door ppp333333 »

of bedoel je het onnodig verbrassen aan geld aan dat gebouw in amsterdam????

witte angora
Berichten: 31017
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door witte angora »

Het UWV is al langer bezig met plannen om te bezuinigen. Die 6000 die ontslagen worden, was al langer bekend. Dat er kantoren gesloten gaan worden ook. Wellicht dat om die reden in Amsterdam een of ander gebouw neergezet gaat worden, om centraler te kunnen gaan werken? Van een nieuw gebouw is mij verder niks bekend.

UWV moet nu eenmaal anders gaan werken, maar dat geldt met name voor de afdeling WW. Daar is de meeste winst te behalen.

WAO-ers vallen nu eenmaal onder een oud regime, daar valt niet veel meer te veranderen, ook niet aan de manier van werken. Dus het verlaten van de betalingen, en daardoor een rentecentje pakken, is waarschijnlijk een van de weinige manieren om op het WAO gebeuren te bezuinigen.

Voor de goede orde: ik heb deze informatie (die uiteraard niet volledig is) van een van de topmensen van de UWV. We hadden verder geen tijd om dingen goed door te spreken, dus meer als het bovenstaande weet ik ook niet.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Beetje rare gedachtenkronkel ' het is om bij te dragen aan de opvoeding van de kinderen'. Dus de kinderen krijgen alleen eten, drinken, kleding enz in de maand dat de kb komt
En kerstkadootjes mogen ook niet van de kb
Nou zo gek is die gedachtenkronkel niet. Op de site van de SVB staat immers: Met de kinderbijslag betaalt de overheid mee aan de kosten die horen bij de opvoeding van een kind. Overigens is het een kwartaalbedrag dus horen ze er een kwartaal lang van verzorgd te worden en niet alleen in de maand dat het binnenkomt.

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door ppp333333 »

en hoeveel daarvan verdwijnt naar het buitenland.
waar ze zogenaamt kinderen hebben

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

Ze houden nergens rekening mee.

Stel, je huurt een woning en moet op tijd betaald worden.
Een dag te laat en je bent flink de pineut.

In deze situatie ga ik nu ook komen door deze maatregel.
Wat ze doen is elk jaar een aantal dagen opschuiven, lekker rente incasseren...

Ben er goed ziek van, tevens daar ik in de WSNP zit en geen schulden mag maken.

Goed waardeloos gewoon!

witte angora
Berichten: 31017
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door witte angora »

Stel, je huurt een woning en moet op tijd betaald worden.
Een dag te laat en je bent flink de pineut.
Beetje overtrokken, vind je niet? Normaal krijg je na een week of twee een eerste betalingsherinnering, die dan binnen korte termijn betaald moet worden. Het verdere traject ken ik ook niet, maar het komt heus allemaal niet op een dag aan.

Tenzij je al goed in de schulden zit, en er een uiterste deadline is gesteld.

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

Ik bedoel maar...

Zit in de WSNP en mijn verhuurder ziet mij graag vertrekken zodat ze de woning met winst kunnen verkopen.
Vakantiegeld kan ik niet reserveren want dat moet ik inleveren.

Komt er op neer dat er totaal geen speelruimte is.

Ga nu geen fantasia zaken vertellen en zeggen hoe het wel moet.
Als je in mijn situatie (en tevens die van anderen in de WSNP) zit, is er bijna niets aan te doen.

En nog even om het Troll gedeelte te voorkomen, nee ik ben geen wanbetaler...
Mijn bedrijf wilde gewoon niet lopen en daarom in de **** geraakt.

Hebben jullie ook automatische incasso?
Probeer die maar eens op een later tijdstip te verzetten, nou mooi niet dus.
Het wordt gewoon een bak ellende.

witte angora
Berichten: 31017
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door witte angora »

Ga nu geen fantasia zaken vertellen en zeggen hoe het wel moet.
Als je in mijn situatie (en tevens die van anderen in de WSNP) zit, is er bijna niets aan te doen.
Dat klopt, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar verschillende vrienden van me wel: je kunt geen kant op, alle verantwoording wordt van je afgenomen, je krijgt een fooi waar je van moet zien te leven, het is drie jaar lang stressen omdat de aanmaningen blijven komen, die je dan weer braaf doorstuurt, maar waar de bewindvoerder niks mee doet, enzovoorts.

Feit is dat je na drie jaar met een schone lei kunt beginnen, en als het zover is, dan is het een opluchting van heb ik jou daar. Maar voordat het zover is kun je goed in de stress raken door alle rompslomp en ellende, en dat is ook een feit.

En denk maar niet dat de bewindvoerder tekort komt.

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

Ehhh Amen?

Precies de spijker op z'n kop.... klopt helemaal.
Fijn dat er mensen zijn die je niet gelijk afbranden.

Het is idd veel stress en dan dit gedoe er weer extra bij.

Ik hoop van harte dat iedereen dit er goed vanaf zal brengen.
Maar je blijft aan de goden overgeleverd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Feit is dat je na drie jaar met een schone lei kunt beginnen, en als het zover is, dan is het een opluchting van heb ik jou daar.
Uhm mag ik hier een kleine nuancering op aanbrengen.
Na die 3 jaar begin je niet helemaal met een schone lei helaas. Er is een vrij actueel topic over de Rabobank lees dat eens na (ik weet even niet hoe ik een link van een topic moet plaatsen). Een forumgebruiker is uit de schuldsanering geraakt en wordt nu geconfronteerd met de negatieve BKR die deze heeft overgehouden. De rabo weigert de forumgebruiker automatische incasso toe te staan. Dus moet ze alles zelf handmatig betalen. Internetbankkieren kon ook niet. Dit levert vervolgens weer een probleem op bij de gemeentelijke belastingen welke je of in 10/12 termijnen kan betalen via automatische incasso of in 2 termijnen als je zelf overmaakt, ook was er een probleem met overblijfgeld van de kinderen of zoiets....

Zo zie je maar dat je na de schuldsanering ook nog steeds met de problemen geconfronteerd wordt. Sorry Fredje: don't shoot the messenger.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door renegade66 »

ww ontvang je na 4 weken, dus de eerste maand leef je van je salaris.
zo, en waar is dat dan wel niet? ik heb in 2009 bijna 3 maanden moeten wachten. had jou uwv ambtenaar peper in zijn hol?.

en voor de woningbouw geld hier dat het geld de 1e van de maand betaald moet worden. 2 weken later zien ze door de vingers, maar als het langer gaat duren heb je op den duur toch echt een probleem.

mensen denken wel eens te makkelijk. je hebt een uitkering?
ga werken met je luie reet wordt er dan gezegd.

ze hebben niet door dat je hiermee mensen kunt kwetsen.
ze weten niet waardoor je een uitkering hebt. veel mensen willen liever werken.
sommigen daargelaten. die moeten ze eens aanpakken.

voor de niet nederlanders die hier alleen maar zijn voor de centen, terugsturen.
maarja, nu discrimineer ik weer natuurlijk. :oops: :oops:

Gesloten