LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Algemene Voorwaarden ANWB 2009

Andere onderwerpen over auto en vervoer
GBossinga
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:38

Algemene Voorwaarden ANWB 2009

Ongelezen bericht door GBossinga »

Hallo,

Ik ben op zoek naar de Algemene Voorwaarden van de ANWB 2009.
Ik heb al bij de ANWB nagevraagd, maar die kunnen mij geen exemplaar meer sturen. Erg vreemd als je het mij vraagt.
Ik heb het nodig om te kijken of bepaalde artikelen zijn gewijzigd ten opzichte van de versie van 2010. In 2009 heb ik namelijk mijn hoofdlidmaatschap opgezegd niet wetende dat het partnerlidmaatschap apart opgezegd dient te worden. Hier is mij ook niet om gevraagd ten tijde van de opzegging. Mijn opzegging is keurig netjes verwerkt alleen die van mijn vrouw niet.
Hier komen we onlangs achter, nadat de Inkasso Unie ons heeft aangeschreven.
Wij zijn vorig jaar verhuist en ik heb alle papieren die er niet meer toe deden weggedonderd en wellicht zaten de voorwaarden van 2009 er ook bij. Het enige dat mijn vrouw nog kon vinden zijn voorwaarden van 2005 en daarin staat namelijk vermeldt dat het partnerlidmaatschap automatisch wordt beëindigd als het hoofdlidmaatschap ook wordt beëindigd. Ik heb nu sterk het idee dat de ANWB iets probeerd te verdoezelen door mij te vertellen dat ze mij de voorwaarden niet meer kunnen toesturen en ik daardoor het niet meer kan checken.
Om een lang verhaal nog langer te maken, zou ik het erg waarderen als iemand mij de voorwaarden als pdf o.i.d. kan toesturen.

Alvast bedankt,
Gerhard Bossinga
Laatst gewijzigd door GBossinga op 08 apr 2011 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Algemene Voorwaarden ANWB 2009

Ongelezen bericht door ciske »

haal je mailadres hier weg , anders heb je die vol met spam.

hier kunnen mensen pb doen via deze site.

misschien op deze site nog iets anders vraag ik het hier in mijn wijk wel of iemand die nog heeft.
http://www.anwb.nl/home/nieuws,/2009/ok ... -2010.html

GBossinga
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:38

Re: Algemene Voorwaarden ANWB 2009

Ongelezen bericht door GBossinga »

Ciske, bedankt voor de tip. Had ik niet aan gedacht :-) Ik ben soms te goed van vertrouwen.
Als je iets kunt vinden dan alvast bedankt voor de moeite.

pepie2
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 sep 2007 16:00

Re: Algemene Voorwaarden ANWB 2009

Ongelezen bericht door pepie2 »

Ik kan je wel 1 punt vertellen dat er duidelijk wat veranderd is.
Namelijk vervangend vervoer.

Geachte Heer/ mevrouw
  
U ontwijkt mijn vraag. Moet ik een “vervangend vervoer afsluiten’? Het gaat om het punt dat de ANWB een voorbeeld geeft van Hans Bakker, die een vervangende auto gekregen heeft zonder een extra “Vervangend  Vervoer Buitenland”!
 
Hans Bakkers verhaal welke op ANWB pagina staat.(ingekort)
Een paar dagen later is Hans Bakker, de gestrande automobilist, in een uitstekend humeur. Vanuit de zonovergoten Provence laat hij weten blij met de actie van het steunpunt Lyon te zijn. “Mijn versnellingsbak was kapot, dus dat is een langdurige geschiedenis. Na overleg met de ANWB wordt de auto door de ANWB teruggebracht naar Nederland.
 Zelf hebben we een uitstekende vervangende wagen gekregen, zodat we nog volop kunnen genieten van onze vakantie. Op zo’n moment denk je alleen maar:
wat een geluk dat we Wegenwacht® Europa Service hadden. Echt top!”

In dat verhaal wordt NIET over Vervangende Auto Service Buitenland gesproken!!
Ze waren blij en hadden geluk dat ze een Wegenwacht® Europa Service hadden!

Met vriendelijke groet,
 
Helaas ontwijken zij het juiste antwoord.
ANWB medewerker/ster Geeft alleen maar aan dat je WEL een extra verzekring moet afsluiten.
Dus is het een misleidend verhaal!
En dus een artikel wat waarschijnlijk veranderd is.

GBossinga
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:38

Re: Algemene Voorwaarden ANWB 2009

Ongelezen bericht door GBossinga »

Pepie2, bedankt voor je reactie echter ging het ons niet zozeer om vervangend vervoer. Ik had mijn lidmaatschap opgezegd, omdat we een andere auto hadden aangeschaft. Voorheen hadden we 2 auto's en had mijn vrouw voor het gemak een partnerlidmaatschap.
Echter waren we al ver voordat ik het lidmaatschap had opgezegd overgestapt naar 1 auto.
Ik heb nog wel ergens vreemd genoeg de voorwaarden van 2005 en daarin staat vermeldt dat bij opzeggen van het hoofdlidmaatschap automatisch het partnerlidmaarschap ook wordt beëindigd. Ik heb sterk het idee dat dit in 2009 is aangepast. Jammer genoeg, kan ik niets over voorwaarden van 2009 vinden op het internet. Als er iemand is, die het toevallig heeft in pdf vorm zal ik zeer dankbaar zijn. En heb er zelfs iets voor over als het mij helpt om het geld dat ik nu heb betaald terug te krijgen.
Ik vind het namelijk erg vreemd dat verscheidene AV's van de ANWB van 2009 wel te vinden zijn op hun website, maar nét deze niet. Misschien zelfs wel verdacht ....
pepie2 schreef:Ik kan je wel 1 punt vertellen dat er duidelijk wat veranderd is.
Namelijk vervangend vervoer.

Geachte Heer/ mevrouw
  
U ontwijkt mijn vraag. Moet ik een “vervangend vervoer afsluiten’? Het gaat om het punt dat de ANWB een voorbeeld geeft van Hans Bakker, die een vervangende auto gekregen heeft zonder een extra “Vervangend  Vervoer Buitenland”!
 
Hans Bakkers verhaal welke op ANWB pagina staat.(ingekort)
Een paar dagen later is Hans Bakker, de gestrande automobilist, in een uitstekend humeur. Vanuit de zonovergoten Provence laat hij weten blij met de actie van het steunpunt Lyon te zijn. “Mijn versnellingsbak was kapot, dus dat is een langdurige geschiedenis. Na overleg met de ANWB wordt de auto door de ANWB teruggebracht naar Nederland.
 Zelf hebben we een uitstekende vervangende wagen gekregen, zodat we nog volop kunnen genieten van onze vakantie. Op zo’n moment denk je alleen maar:
wat een geluk dat we Wegenwacht® Europa Service hadden. Echt top!”

In dat verhaal wordt NIET over Vervangende Auto Service Buitenland gesproken!!
Ze waren blij en hadden geluk dat ze een Wegenwacht® Europa Service hadden!

Met vriendelijke groet,
 
Helaas ontwijken zij het juiste antwoord.
ANWB medewerker/ster Geeft alleen maar aan dat je WEL een extra verzekring moet afsluiten.
Dus is het een misleidend verhaal!
En dus een artikel wat waarschijnlijk veranderd is.

Gesloten