LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ipad VriendenLoterij misleiding/oplichting
-
Re: Ipad VriendenLoterij misleiding/oplichting
VriendenLoterij misleiding/oplichting update!
Advocatenkantoor Hans Bousie gaat onze zaak behartigen. Alle gedupeerden die zich hebben aangemeld bij klantmacht krijgen een update via de mail.
Mensen die zich alsnog willen aansluiten zijn welkom. Alle informatie word je dan via de mail verstrekt.
groet,
Bo
Advocatenkantoor Hans Bousie gaat onze zaak behartigen. Alle gedupeerden die zich hebben aangemeld bij klantmacht krijgen een update via de mail.
Mensen die zich alsnog willen aansluiten zijn welkom. Alle informatie word je dan via de mail verstrekt.
groet,
Bo
-
VriendenLoterij update misleiding/oplichting
De brief is klaar! En we zijn er zeer tevreden over.
Wil je alsnog deel uitmaken van de groep klantmacht meld je dan nu nog aan. We willen iedereen die zich hier op dit forum heeft gemeld de kans geven om alsnog het beloofde studiocadeau te verkrijgen. Of om in ieder geval bij te dragen aan het tegenhouden van dit soort misleidende praktijken.
groet,
Bo van Scheyen
De brief is klaar! En we zijn er zeer tevreden over.
Wil je alsnog deel uitmaken van de groep klantmacht meld je dan nu nog aan. We willen iedereen die zich hier op dit forum heeft gemeld de kans geven om alsnog het beloofde studiocadeau te verkrijgen. Of om in ieder geval bij te dragen aan het tegenhouden van dit soort misleidende praktijken.
groet,
Bo van Scheyen
Hoera! Eindelijk schot in de zaak.
De brief is verstuurd
De Vara besteedde er aandacht aan in Kanniewaarzijn
De reclamecodecommissie vindt de campagne ook misleidend.
Kortom Vriendenloterij kom maar door met die iPad. Graag een 64gb 3G aub.
De brief is verstuurd
De Vara besteedde er aandacht aan in Kanniewaarzijn
De reclamecodecommissie vindt de campagne ook misleidend.
Kortom Vriendenloterij kom maar door met die iPad. Graag een 64gb 3G aub.
-
YES!
VriendenLoterij gaat met de billen bloot!
kan niet anders!
zie bericht ipaddo!
VriendenLoterij gaat met de billen bloot!
kan niet anders!
zie bericht ipaddo!
-
Voor wie hem gemist heeft:http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1099465
Over het bellen klopt inderdaad ook.. ze bellen gewoon allemaal mensen uit het bel me niet register... lekker zinvol zo
Geven ze het dalijk toe, gooien ze het op een type/druk fout.
Krijg je geen I-pad, maar een I-pod!!!!
Ook niet verkeerd, maar is wel een verschilletje
Krijg je geen I-pad, maar een I-pod!!!!
Ook niet verkeerd, maar is wel een verschilletje
-
Weten we al iets over de rechtgang, het blijft verdacht stil al 2 weken en hier bloed het ook dood!
Aanpakken die bloedhonden!
Aanpakken die bloedhonden!
Ik ben ook wel benieuwd of jullie al iets ontvangen hebben.
Het blijft wel heel stil omtrent deze "club".
Het blijft wel heel stil omtrent deze "club".
-
misschien is de advocaat alles wel aan hetv oorbereiden,daar waren ze toch mee bezig een groep vanhier?
en mag er niet teveel op de site gezet worden....
logisch...anders weet die corrupte zooi al wat er gaat komen...
maar het zou wel leuk zijn als ze laten weten hoe het is afgelopen
en mag er niet teveel op de site gezet worden....
logisch...anders weet die corrupte zooi al wat er gaat komen...
maar het zou wel leuk zijn als ze laten weten hoe het is afgelopen
-
Helaas, heeft onze actie de Vriendenloterij er niet toe bewogen om schuld te bekennen. Onze groep ( we waren met vier) was gewoon veel te klein geworden om nog enig gewicht in de schaal te leggen. Enfin, wij hebben het wel geprobeerd!!
het argument dat we al voordat de actie de lucht in ging is volgens mij ook gebakken lucht want wij (ik en mijn vrienden) zijn pas overstag gegaan na de actie van 10 februari. Dat had ik duidelijk tegen het telefoonmeisje gezegd: >> "Ik kan niet komen ik heb mijn team niet rond!"
"probeert u het toch, op de avond zelf kan iemand zich nog inschrijven, er zijn hele mooie prijzen te winnen"
"een Ipad?"
"Ja zeker!"
"ik doe mijn best om te kijken of het lukt"
De reactie kwam op het volgende neer: (is door onze advocaat verwoord)
Beste,
Bijgaand treffen jullie de teleurstellende reactie van Vriendenloterij.
Het verhaal is niet helemaal eenduidig, maar het komt op het volgende neer:
Het voornaamste verweer tegen de stelling dat er een overeenkomst tot levering van een Ipad is overeengekomen is dat alle betreffende gasten zich reeds hadden aangemeld om mee te doen voor de Ipad actie werd ingesteld. Met betrekking tot de heer XXXX, stelt Vriendenloterij dat zij deze naam niet terug kan vinden in hun bestand en met betrekking tot de heer XXXX wordt opgemerkt dat hij niet een van de winnaars zou zijn geweest.
Het laatste verweer komt op mij het zwakste over. Het verweer dat de plaatsen al waren besproken voordat de Ipad actie werd gelanceerd, is een sterker verhaal.
Kort samengevat is de situatie nu als volgt. Dat er sprake is geweest van misleidende reclame staat wat mij betreft vast. Ik raad jullie dan ook aan om deze procedure zelf verder door te zetten bij de Reclame Code Commissie, als het een principe kwestie is geworden. Met een succesvol beroep op misleidende reclame heb je echter nog geen Ipad in handen.
Of er sprake is van een overeenkomst tussen de betreffende deelnemers en de Vriendenloterij dat er in ruil voor een komst naar de studio een Ipad zou worden geleverd, hangt er inderdaad vanaf op welk moment de deelnemers zich hebben opgegeven. Als men zich op uitnodiging van de Vriendenloterij, naar aanleiding van de aanbieding van de Ipad heeft ingeschreven, meen ik dat je een goede zaak hebt.
Het verweer dat slechts de getrokken winnaars een Ipad zouden krijgen, vind ik een heel zwak argument, want dat is (wat mij betreft) absoluut niet duidelijk gecommuniceerd.
Helaas kan ik er op dit moment niet meer van maken voor jullie.
het argument dat we al voordat de actie de lucht in ging is volgens mij ook gebakken lucht want wij (ik en mijn vrienden) zijn pas overstag gegaan na de actie van 10 februari. Dat had ik duidelijk tegen het telefoonmeisje gezegd: >> "Ik kan niet komen ik heb mijn team niet rond!"
"probeert u het toch, op de avond zelf kan iemand zich nog inschrijven, er zijn hele mooie prijzen te winnen"
"een Ipad?"
"Ja zeker!"
"ik doe mijn best om te kijken of het lukt"
De reactie kwam op het volgende neer: (is door onze advocaat verwoord)
Beste,
Bijgaand treffen jullie de teleurstellende reactie van Vriendenloterij.
Het verhaal is niet helemaal eenduidig, maar het komt op het volgende neer:
Het voornaamste verweer tegen de stelling dat er een overeenkomst tot levering van een Ipad is overeengekomen is dat alle betreffende gasten zich reeds hadden aangemeld om mee te doen voor de Ipad actie werd ingesteld. Met betrekking tot de heer XXXX, stelt Vriendenloterij dat zij deze naam niet terug kan vinden in hun bestand en met betrekking tot de heer XXXX wordt opgemerkt dat hij niet een van de winnaars zou zijn geweest.
Het laatste verweer komt op mij het zwakste over. Het verweer dat de plaatsen al waren besproken voordat de Ipad actie werd gelanceerd, is een sterker verhaal.
Kort samengevat is de situatie nu als volgt. Dat er sprake is geweest van misleidende reclame staat wat mij betreft vast. Ik raad jullie dan ook aan om deze procedure zelf verder door te zetten bij de Reclame Code Commissie, als het een principe kwestie is geworden. Met een succesvol beroep op misleidende reclame heb je echter nog geen Ipad in handen.
Of er sprake is van een overeenkomst tussen de betreffende deelnemers en de Vriendenloterij dat er in ruil voor een komst naar de studio een Ipad zou worden geleverd, hangt er inderdaad vanaf op welk moment de deelnemers zich hebben opgegeven. Als men zich op uitnodiging van de Vriendenloterij, naar aanleiding van de aanbieding van de Ipad heeft ingeschreven, meen ik dat je een goede zaak hebt.
Het verweer dat slechts de getrokken winnaars een Ipad zouden krijgen, vind ik een heel zwak argument, want dat is (wat mij betreft) absoluut niet duidelijk gecommuniceerd.
Helaas kan ik er op dit moment niet meer van maken voor jullie.
-
De brief van de advocaat van de Vriendenloterij lukt mij niet hier te plaatsen! is Pdf bestand. Sorry!