LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Playstation 3 WEER nieuwe online voorwaarden
-
Playstation 3 WEER nieuwe online voorwaarden
je wordt er toch niet goed van, en het wordt tijd dat er eens een halt wordt toegeroepen aan dit soort praktijken.
Sony wil dat je nu accepteert dat ze je Playstation 3 compleet mogen doorspitten en oa. je persoonlijke gegevens mogen versturen naar hun servers, ga je hier niet mee accoord mag je niet meer op PSN (playstation network) wat voor bijna alle online games nodig is, of zelfs nodig is als jij je online gekochte games nog wilt kunnen spelen. Dit is gewoon pure afpersing, en telkens met elke nieuwe firmware heb jij maar te accepteren wat zij jou opleggen, doe je dat niet, dan kun je de playstation niet meer gebruiken waarvoor je em gekocht hebt (want de nieuwste spelletjes werken dan niet meer, of zoals ik al zei, als je al PSN games hebt gekocht voor de nieuwe firmware kun je die dus ook niet meer opnieuw spelen en ben je dus gewoon je geld kwijt).
Het is toch van den zotte dat bedrijven telkens zomaar de voorwaarden mogen wijzigen terwijl jij er niets tegen kunt doen, behalve dan dus maar accepteren dat je dure apparaat 'waardeloos' is geworden.
Zelf zit ik nog steeds op de oude firmware 3.15 en was van plan om naar de laatste firmware te gaan omdat ik toch een paar nieuwe games wil spelen, maar hierdoor verlies ik wel een voor mij belangrijke functie, maar nu ze ook nog eens vrolijk door mijn persoonlijke data willen gaan morren en dit versturen naar hun eigen servers pas ik er voor.
Ik wordt ook een beetje moe van die zogenaamde consumentenprogramma's die aan dit soort dingen dus helemaal niets doen omdat het om een voor hun te kleine groep gaat en dus amper publiciteit oplevert.
Sony wil dat je nu accepteert dat ze je Playstation 3 compleet mogen doorspitten en oa. je persoonlijke gegevens mogen versturen naar hun servers, ga je hier niet mee accoord mag je niet meer op PSN (playstation network) wat voor bijna alle online games nodig is, of zelfs nodig is als jij je online gekochte games nog wilt kunnen spelen. Dit is gewoon pure afpersing, en telkens met elke nieuwe firmware heb jij maar te accepteren wat zij jou opleggen, doe je dat niet, dan kun je de playstation niet meer gebruiken waarvoor je em gekocht hebt (want de nieuwste spelletjes werken dan niet meer, of zoals ik al zei, als je al PSN games hebt gekocht voor de nieuwe firmware kun je die dus ook niet meer opnieuw spelen en ben je dus gewoon je geld kwijt).
Het is toch van den zotte dat bedrijven telkens zomaar de voorwaarden mogen wijzigen terwijl jij er niets tegen kunt doen, behalve dan dus maar accepteren dat je dure apparaat 'waardeloos' is geworden.
Zelf zit ik nog steeds op de oude firmware 3.15 en was van plan om naar de laatste firmware te gaan omdat ik toch een paar nieuwe games wil spelen, maar hierdoor verlies ik wel een voor mij belangrijke functie, maar nu ze ook nog eens vrolijk door mijn persoonlijke data willen gaan morren en dit versturen naar hun eigen servers pas ik er voor.
Ik wordt ook een beetje moe van die zogenaamde consumentenprogramma's die aan dit soort dingen dus helemaal niets doen omdat het om een voor hun te kleine groep gaat en dus amper publiciteit oplevert.
Re: Playstation 3 WEER nieuwe online voorwaarden
Jij hebt liever dat een stel pedofielen misbruik gaan maken van het netwerk?
Het is Simpel!! Heb je niks te verbergen.. is er helemaal niks aan de hand!!
Het is Simpel!! Heb je niks te verbergen.. is er helemaal niks aan de hand!!
-
Wat hebben pedofielen nu weer te maken met het netwerk van Sony?123AB schreef:Jij hebt liever dat een stel pedofielen misbruik gaan maken van het netwerk van Sony?
Ik hoop dat 123AB cynisch is. Of gewoon erg naïef.
http://ps3life.nl/nieuws/7777-psn-epic- ... tion-3-af/
http://ps3life.nl/nieuws/7777-psn-epic- ... tion-3-af/
Sony gijzelt in feite de ps3 van de klant.
Sinds de ps3 recentelijk gehackt is, gaat dit alleen maar erger worden. Neem het maar van me aan.
Sony kan via PSN programmacode naar je ps3 sturen om die door te spitten (en alles wat er aan hangt). Maar in theorie kan het erger: die programmacode kan ook de inhoud van je ps3 (plus randapparatuur) wijzigen.
Sony kan via PSN programmacode naar je ps3 sturen om die door te spitten (en alles wat er aan hangt). Maar in theorie kan het erger: die programmacode kan ook de inhoud van je ps3 (plus randapparatuur) wijzigen.
Dan gebruik je hem toch niet. Ik begrijp jou soort mensen nooit, wel een product willen gebruiken maar niet akkoord gaan met de voorwaarden. Als je auto wilt rijden moet je toch ook tanken, als jij niet wil tanken dan rij je maar geen auto.
Niet zo mekkeren zou ik zeggen, graag of helemaal niet is in feite de keuze en je kunt je er maar beter bij neerleggen. Heb je iets te verbergen ofzo?
Niet zo mekkeren zou ik zeggen, graag of helemaal niet is in feite de keuze en je kunt je er maar beter bij neerleggen. Heb je iets te verbergen ofzo?
Dan zou hij/zij het niet hier neerzetten.Kishkumen schreef:
Heb je iets te verbergen ofzo?
-
Ben je echt zo dom of lijkt het maar? Jouw tank voorbeeld klopt helemaal niet, want benzine blijft gelijk, mijn auto blijft dezelfde functionaliteiten hebben als toen ik em kocht.Kishkumen schreef:Dan gebruik je hem toch niet. Ik begrijp jou soort mensen nooit, wel een product willen gebruiken maar niet akkoord gaan met de voorwaarden. Als je auto wilt rijden moet je toch ook tanken, als jij niet wil tanken dan rij je maar geen auto.
Ik heb de PS3 gekocht, en de eerste keer dat ik online ging ben ik met de voorwaarden akkoord gegaan (LET OP! TOEN IK DUS ONLINE GING OFWEL DUS VOOR PSN ALLEEN, bij starten van mijn PS3 heb ik geen voorwaarden hoeven te accepteren). Maar nu moet ik dus bij het laden van een nieuwe firmware elke keer weer akkoord gaan met de voorwaarden die in de loop van de tijd dus NEGATIEF gewijzigd zijn.
Ofwel toen ik mijn PS3 kocht kon ik er PS3 games mee afspelen, bluray's mee afspelen EN voor mijn de reden waarom ik voor de PS3 gekozen had en niet voor de 360 en een losse blurayspeler, OtherOS. Nu moet ik jaren na aanschaf ineens gaan kiezen tussen functionaliteiten die ik bij aanschaf van de PS3 had omdat Sony wil besparen op kosten (ja OtherOS is verwijderd vanwege dat Sony kosten wilde besparen NIET vanwege mogelijke veiligheidsredenen), dat is toch achterlijk. En nee kom niet met de onzin 'maar de PS3 is een gameconsole', NEE dat is die niet, zelfs Sony zelf zegt dat je de PS3 geen gameconsole mag noemen..
Ik kocht een apparaat dat bepaalde functionaliteiten had. Sony veranderd hun regeltje en vindt dus dat jij die moet accepteren, zoniet dan wordt je apparaat ineens eigenlijk een baksteen..
Als Online PSN voorwaarden compleet gescheiden was van de console zelf, dan zou ik er niet zo'n probleem mee hebben, maar dat is dus niet, de Online PSN voorwaarden zijn verbonden aan het gebruik van jouw console ongeacht of je online PSN zou gebruiken (wat ik op niet kan omdat ik nog op OFW 3.15 zit), maar ga je dus niet akkoord dan kun je je console dus ook niet meer offline gebruiken voor nieuwere games of nieuwere bluray's, terwijl nergens op de verpakking van games staat dat je minimaal een bepaalde OFW nodig hebt om ze te kunnen spelen.