LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INTRUM JUSTITIA - slechte bedrijfsvoering en dwingelandij !

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
SHKoelemij

Re: INTRUM JUSTITIA - slechte bedrijfsvoering en dwingelandij !

Ongelezen bericht door SHKoelemij »

Ja, ik ben ook slachtoffer van het duo HCC en Intrum Justitia. Na ruim 30 jaar het HCC abonnement in 2010 opgezegd. Toch een rekening gekregen in 2011. Opnieuw aan de bel getrokken en e-mails ontvangen van HCC dat het abonnement is stopgezet. Toch per 5/4/2011 (ruim een maand na de laatste communicatie) een incasso gekregen.

Maar weer eens een e-mail na HCC en een bericht naar IJ (helaas staan zij geen e-mail berichten toe en moet het via de website)

Ook maar eens bellen

vervelend

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

SHKoelemij schreef:
Ook maar eens bellen

vervelend
Niet doen.
Bellen kunnen (en zullen) ze je van alles beloven en wijsmaken - maar als puntje bij paaltje komt 'herkennen wij ons niet in het door deze persoon geschetste scenario' (of een dergelijke formulering).

Schrijven, faxen, mailen - zodat je bewijs houd.

Paul van der Horst

Ongelezen bericht door Paul van der Horst »

het zijn inderdaad profesionele daders HCC & Intrum Justitia.
Ze vullen elkaar naadloos aan wat hun dwingen van jaren lidmaatschap betreft.
ook ik ben 30 jaar lid geweest en hoop nu echt van deze malefide praktijken verlost te zijn! het is mij exact op de zelfde wijze geschied.
Het resultaat is dat ik nu alle lopende abonnementen ook van de goed willende uitgevers direct gaat opzeggen.
Dit grapje heeft mij nu in plaats van € 33,95 nu € 81,21 gaan kosten en dat voor een aow er.
Wie en wanneer word hier nu eens tegen opgetreden???
Paul van der Horst

aaten

Ongelezen bericht door aaten »

Iedereen die wat langer in de wereld meedraait zal bevestigen dat Intrum Justitia voornamelijk zaken doet met malafide organisaties die geld proberen te krijgen voor zaken die niet overeengekomen zijn.

IJ is een organisatie met bijster weinig verstand van zaken en dreigt gelijk met deurwaarders en rechtbanken, lekker laten dreigen en vooral aangeven dat je graag hebt dat ze een deurwaarder sturen of het voor de rechter laten komen. Deurwaarders en rechters luisteren namelijk wel naar jouw verhaal en zullen wel bewijzen willen zien voordat er gevorderd kan worden.
Laat IJ in iedergeval altijd weten dat je het er niet mee eens bent en om welke redenen niet (stuur kopie bewijs mee) en geef aan dat er aan verder communicatie kosten zijn verbonden en maak hier een staat van.

Verder IJ gewoon lekker laten blaffen.

Gesloten