LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft net als ik met mes op de keel aanbod getekend ????

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Robin

Wie heeft net als ik met mes op de keel aanbod getekend ????

Ongelezen bericht door Robin »

Hallo,

Ik ben noodgedwongen op het aanbod ingegaan !

Als nu blijkt dat Dexia met een beter aanbod komt, maken WIJ hier dan ook nog aanspraak op ???

Het kan toch niet zo zijn dat Dexia dan een lange neus trekt en zegt
je bekijkt het maar. Met jou hebben we reeds een fatsoenlijke regeling getroffen ...

Wie weet er meer wat te doen nu ????

Met vr gr,
Robin

Oom Dagobert

Re: Wie heeft net als ik met mes op de keel aanbod getekend ????

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

hoi Robin

Iedereen werd door Dexia gedwongen op het aanbod in te gaan.

toch zijn er een aantal mensen geweest die de dreigingen van de incassoburo's hebben getrotseerd.

er zijn verenigingen door hen opgericht, er is actie gevoerd.

mede door hen is er nu (een heel klein) resultaat bereikt.

hoop voor de anderen dat het voor hen nu niet te laat is.

de mensen die hier niet aan meegedaan hebben zouden zich alsnog
kunnen verenigen en via een advocaat laten uitzoeken of de dwang van Dexia
geldig was.

PB staat hier positief tegenover dacht ik.

Robin

Ongelezen bericht door Robin »

Bedankt voor uw reactie.

Achteraf had ik inderdaad beter kunnen verlengen onder voorbehoud van al mijn rechten ! Maar ja achteraf is alles makkelijk praten.
Ik vind het heel knap dat jullie allemaal sterk in jullie schoenen zijn blijven staan. Ikzelf ging er echter aan onder door en heb toen maar weer in goeder trouw besloten op het aanbod in te gaan.
Ik zou het een GROOT ONRECHT vinden als Dexia nu straks een lange neus trekt !!!
Ik heb getekend dat ik niet naar de rechter zal stappen. Maar als nu blijkt dat ze FOUT zitten, moeten ze ook zo flink zijn om dit toe te geven en vervolgens het spreekwoord ''gelijke monniken, gelijke kappen'' toe te passen.
Ik heb ook mijn inleg betaald aan de stichting.

Met vr gr,
Robin

vinnie2000

Ongelezen bericht door vinnie2000 »

Ook wij (mijn vriendin en ik ) zijn de boot ingegaan met dexia, en wij hebben ook alle telefoontjes, brieven, so called dreigementen getrotseerd. diegene die het "Dexia aanbod" ondertekenden wisten Donders goed dat ze hiermee hun rechten op een eventuele schadevergoeding verspeelden... Als ik achteraf had geweten wat het winnende lottogetal was.......

Tomi

Ongelezen bericht door Tomi »

Dexia zal nooi vanuit zichzelf hun eigen aanbod tenietdoen, om voor hunzelf nog slechtere regeling te treffen. Dat zekers niet. Wil je graag toch van hun 'coulanceregeling' afkomen, dan zou je imho zelf ook een advocaat moeten inschakelen en dit aan moeten vechten.

Dexia zal het zelf nooit doen, en ik denk dat er vanuit het politiek/dsi/rechtbank niet een soortgelijke veroordeling komt dat iedereen gecompenseerd zal worden, ook al hebben ze die wurgcontract ondertekend :(

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

Dexia heeft door een zogenaamd “aanbod” ons, gedupeerden, het democratisch "recht" ontnomen en met het mes op de keel ons de "keus' gegeven te kiezen tussen leven en dood. Mensen die in zijn gegaan op het aanbod hebben tevens verklaard af te zien van juridische acties tegen Dexia en de tussenpersonen.

Wij vinden dit onacceptabel en zullen via een gerechtelijke procedure de rechter vragen deze zin nietig te verklaren zodat u alsnog een procedure kunt beginnen tegen dexia om uw geld terug te vorderen . Wilt u mee doen in een gerechtelijke procedure, vul het opgave formulier in of mail ons: [email protected] SAMEN STAAN WE STERK!

De kosten in deze zaak zullen laag zijn omdat deze kosten verdeeld zullen worden over alle deelnemers. Ook hier hebben wij een advocaat bereid gevonden deze zaak op zich te nemen. Indien u een eenmalige donatie wilt storten ten behoeve van deze rechtszaak dan is uw donatie van harte welkom.

Recht op toevoeging?

Hoe weet ik of ik in aanmerking kom voor gesubsidieerde rechtsbijstand?

Dit wordt ook wel "met toevoeging" of "Pro Deo" genoemd. Bij het gemeentehuis is het formulier VIV (Verklaring van Inkomen en Vermogen) te verkrijgen. Dit is een soort belasting formulier. Hiermee is uit te rekenen of je in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtsbijstand. Bij een bepaald inkomen en vermogen moet je zelf de advocaatkosten betalen. Zit je hieronder dan krijg je gesubsidieerde rechtsbijstand. Dit wil zeggen dat je een eenmalige bijdrage moet betalen. De bijdrage varieert van 89 tot 761 euro (uiteraard afhankelijk van je inkomen). De rest wordt betaald door de overheid. Het verzoek om in aanmerking te komen voor gesubsidieerde rechtsbijstand wordt door uw advocaat of een medewerker van een Bureau Rechtshulp ingediend bij de Raad voor Rechtsbijstand. Als het verzoek wordt gehonoreerd, wordt een zogeheten 'toevoeging' afgegeven. Met dit gegeven kun je advocaat opdracht geven om je bij te staan. E.e.a. is ook na te lezen op www.rvr.org bij info balie. Vragen ? [email protected]

Aanmelden nieuw lid vereniging PAYBACK Openen

Aanmelden als donateur Openen

gast_58

Ongelezen bericht door gast_58 »

Wij waren nog dommer. Niet op incasso's ingegaan, niet op aanbod ingegaan. Op een gegeven moment betaald om er vanaf te zijn. Hebben nu de hele **** met BKR erbij.
Had dat voorkomen kunnen worden door protest aan te tekenen bij Dexia en het incassobureau? Ik meen dat ik dat ergens op het forum gelezen heb en als het zo is kan dat niet vaak genoeg gezegd worden!

gast_58

Ongelezen bericht door gast_58 »

Oei, sterretjes... is toch een woord dat in de dagelijkse vocabulaire van mijn kinderen voorkomt!

Gesloten