LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] samsung vrieskast RZ80FHSW

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
vanhaut
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jun 2004 21:01

samsung vrieskast RZ80FHSW

Ongelezen bericht door vanhaut »

wij zijn ons aan het oriënteren op een vrieskast en kwamen in de winkel een Samsung tegen.. Zag er netjes uit, voldoende ruimte etc.. Maar is Samsung een betrouwbaar merk ? Je ziet voornamelijk bosch, siemens en Liebherr kasten.. gezien de prijs is Samsung een middenmoter.. niet de duurste en niet de goedkoopste.

Wie kan mij meer vertellen ?

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: samsung vrieskast RZ80FHSW

Ongelezen bericht door pima »

Heb een Miele en een Liebherr koelvriescombinatie staan, twee exact dezelfde kasten alleen de frontjes en handgrepen zijn anders, 1 maal de thermostaat van het koelgedeelte vervangen (van de Miele) in de 17 jaar.

Kost ca 90 euro bij Miele en Liebherr en 35 euro bij de lokale onderdelenhandel.

vanhaut
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jun 2004 21:01

Re: samsung vrieskast RZ80FHSW

Ongelezen bericht door vanhaut »

uhhh harstikke fijn.. maar ik vroeg naar ervaringen met een Samsung..

H. B. Gijs
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2011 23:39

Re: samsung vrieskast RZ80FHSW

Ongelezen bericht door H. B. Gijs »

Samsung is complete rommel, prijskwaliteit technisch gezien is het het totaal niet waard, afwerking is slecht. Ik heb al menig Samsung koelkast binnen een week om kunnen ruilen bij klanten. Als je een laag budget heb ga dan voor een leuke zanussi of electrolux. is het budget wel wat hoger raad ik Liebherr aan, dit is gewoonweg de marktleider onder de koelkasten.

stofzuigertje

Re: samsung vrieskast RZ80FHSW

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij Samsung zijn bepaalde modellen geweest die matig waren.
Meestal snel de thermostaat kapot voor garantie.
Dus bel het 0900-20 200 88 en die monteren een iets andere die wel goed is.
Dus ruilen hoeft niet als je een goede handelaar bent.

AQR
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2011 12:49

Re: samsung vrieskast RZ80FHSW

Ongelezen bericht door AQR »

advies koop een ander merk
op basis van mijn ervaring de afgelopen weken over de klachten afhandeling
deze service is ver beneden de maat
heb zelf een rsa1ztvg
compressor draaide bijna continu en spindel in ijsblokjesbak was defect
daarop gebeld met samsung voor garantie 0900 nummer (kast is nog geen jaar oud) die hebben door verbonden met ecare (rijen) bijna week later komt de monteurdeze vervangd de ijsblokjesbak
tot zover alles goed
monteur controleerd de kast en zegt dat alles in orde is en dat het geluid dat de compressor maakt normaal is en dat er verder niets mis is de goede man heeft geen temperaturen gemeten ook geen drukken van het koudemiddel
hij had daarvoor ook geen gereedschap bij dit kreeg hij allen mee bij bepaalde reparaties was zijn antwoord
na een aantal dagen draait de compressor continu en koelt het koel gedeelte niet meer zelf temperatuur gemeten die is nu ongeveer 13 graden
ook produceerd hij ontzetend veel warmte
geluids produtie gemeten met telefoon en komt op 61 decibel
al diverse eten moet weg gooien
ondertussen ook eind afrekenig energie gekregen
moet voor ongerveer 1000kw bijbetalen
energie verbuik volgens specificaties zou 419 kw zijn op jaarbasis
onder tussen gebeld met ecare die kunnen niet direct helpen maar pas na een week dit vond ik geen optie dus leverancier gebeld (modern) die kunnen via telefoon de klacht niet afhandelen moet via hun website dus via website storing gemeld krijg je een mail met bevestiging van de melding
maar geen verdere reactie dus weer gebeld zelfde persoon aan de lijn gehad
nee zegt hij je moet een klacht melden dan wordt er voorrangegeven
aan gezien ik dit alleen in prive tijd kan controleren / melden gaat dit moeizaam
dit ook nog gedaan krijg je een mail dat er binnen 24 uur iemand contact xal opnemen
ook dit gebeurd niet ontdertussen is het weekend en is er dus niemand meer bereikbaar
dus mensen ik raad een samsung af
en raad ook iedereen aan om bij de lokale witgoed boer zijn producten aan te schaffen kun je in iedergeval naar de winkel om je klacht te uiten
voor mij geen samsung producten meer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zal ook iedereen dit afraden om iets van samsung aan te schaffen

gr

Gesloten