LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips hifisysteem Mcd909/12 afspelen van cd begint te laat

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Carpa
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2011 22:12

Philips hifisysteem Mcd909/12 afspelen van cd begint te laat

Ongelezen bericht door Carpa »

Wij hebben in febr 2011 een Philips hifisysteem (mcd909/12) gekocht vanwege het mooie geluid (buizensysteem).
Al snel bleek dat het afspelen van de cd te laat begint.
Bcc, waar we het apparaat gekocht hadden, bestelde probleemloos een nieuwe set maar ook deze set vertoonde hetzelfde mankement (productiefout?).

Na ctc met Philips bleek dat er een software upgrade gedaan moest worden; dat zou het probleem verhelpen. Belachelijk natuurlijk dat je als consument zelf aan de slag moet om de meest recente versie op zo'n systeem te krijgen. Dit mislukte en uiteindelijk draaide het hele apparaat de soep in, geen enkele knop werkte meer. Alles naar E-care opgestuurd en vandaag is het apparaat 'gerepareerd' teruggekomen.
Ja, de knoppen werken weer maar het eigenlijke probleem niet: de cd begint nog steeds midden in de tekst af te spelen.
Na frusterende telefoontjes met E-care beweert de medewerker dat is uitgetest of de klacht verholpen is want dat hoort nu eenmaal bij de standaardprocedure. Dat er niets zwart op wit doet er kennelijk niet toe (procedure is procedure, toch?) Daarnaast durft hij zelfs te stellen "dat de cd in mijn beleving te laat begint". Gelukkig heeft deze medewerker 'de oplossing' voor ons probleem: "stuurt u het apparaat naar ons op".
"Maar dat heb ik toch net gedaan en dat heeft toch niets uitgehaald?!"
Van E-care en Philips hoef je als consument niet veel te verwachten. Als consument ben je overgeleverd aan de terreur van upgrades en 'service'afdelingen die je 'helaas' niet verder kunnen helpen.

Waar wij benieuwd naar zijn is of meer mensen dit euvel met de mcd909/12 herkennen. Probeer eens het nummer van Frank Boeijen 'Zeg me dat het niet zo is'. Dan hoor je het meteen ..

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips hifisysteem Mcd909/12 afspelen van cd begint te laat

Ongelezen bericht door alfatrion »

Schrijf een brief naar de winkelier met de mededeling dat jij de koop ontbind omdat het apparaat niet naar behoren functioneert.

PhilipsConsumerCare
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2010 09:06
Contacteer:

Re: Philips hifisysteem Mcd909/12 afspelen van cd begint te laat

Ongelezen bericht door PhilipsConsumerCare »

Philips wil graag met de klant in contact komen, daarom is er een PB naar de klant gestuurd met het verzoek om contact met de Consumer Care afdeling op te nemen.

wimpy0103
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2011 16:16

Re: Philips hifisysteem Mcd909/12 afspelen van cd begint te laat

Ongelezen bericht door wimpy0103 »

wat ik dan weer niet begrijp eerst ga je naar de winkel BCC en vervolgens doe je buiten de winkel om zaken met philips.

Dan word er ook geopperd dat de koop ontbonden moet worden via een brief maar de winkelier krijgt niet eens de kans om het op te lossen.

MAXIEM

Re: Philips hifisysteem Mcd909/12 afspelen van cd begint te laat

Ongelezen bericht door MAXIEM »

PhilipsConsumerCare

Advies: reageer niet op de oproep van PCC, maar kwak het hele produkt op de toonbank van de BCC-winkel en eis op luide toon de aankoopsom terug.

Maxiem.

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips hifisysteem Mcd909/12 afspelen van cd begint te laat

Ongelezen bericht door alfatrion »

wimpy0103 schreef:Dan word er ook geopperd dat de koop ontbonden moet worden via een brief maar de winkelier krijgt niet eens de kans om het op te lossen.
In de derde zin geeft TS aan dat de winkelier het product heeft vervangen, dus hebben ze die kans wel gehad.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Philips hifisysteem Mcd909/12 afspelen van cd begint te laat

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

maar kwak het hele produkt op de toonbank van de BCC-winkel en eis op luide toon de aankoopsom terug.
Heb je geen manieren geleerd ? Als jij dit bij mij zo zou doen ging ik je echt niet helpen :?
In de derde zin geeft TS aan dat de winkelier het product heeft vervangen, dus hebben ze die kans wel gehad.
Ja 1 kans, wat ze nog netjes hebben gedaan ook. Maar goed, je kan het proberen. Ik vind het netter om te proberen een andere keuze te maken. Dat hebben ze wel verdiend lijkt mij.

Carpa
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2011 22:12

Re: Philips hifisysteem Mcd909/12 afspelen van cd begint te laat

Ongelezen bericht door Carpa »

Dag allen,

Inmiddels is het probleem opgelost en wel door tussenkomst van de persoon van PCC die met mijn contact heeft gezocht.
De nieuwste software bleek in eerste instantie niet door E-care geinstalleerd. Nadat ik het apparaat opnieuw had afgeleverd is de juiste versie wél geinstalleerd. Vind het jammer dat er zoveel (frustratie en uiteindelijk een bericht op dit forum) voor nodig is om een nieuw apparaat aan de praat te krijgen.
Als je een terechte klacht hebt, helpt het dus wel om die hier kenbaar te maken.
Nog even over BCC: BCC heeft, zoals ik al eerder aangaf, het eerste apparaat vervangen en daarna netjes aangeboden om het geld terug te geven maar BCC zag er geen heil in om het apparaat naar Philips op te sturen. Omdat ik dit apparaat toch graag wilde hebben, heb ik zelf besloten om ctc te zoeken met Philips..

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Philips hifisysteem Mcd909/12 afspelen van cd begint te laat

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Goed dat het opgelost is ! En leuk dat je het hier ook met ons deelt.
Vreemde reactie van BCC overigens. Enig idee waarom ze het apparaat niet wilden opsturen ?

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Philips hifisysteem Mcd909/12 afspelen van cd begint te laat

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ouwe aap schreef:
maar kwak het hele produkt op de toonbank van de BCC-winkel en eis op luide toon de aankoopsom terug.
Heb je geen manieren geleerd ? Als jij dit bij mij zo zou doen ging ik je echt niet helpen :?
Dat hoef je ook niet, want ontbinding moet schriftelijk ingeroepen worden.
Ouwe aap schreef:
In de derde zin geeft TS aan dat de winkelier het product heeft vervangen, dus hebben ze die kans wel gehad.
Ja 1 kans, wat ze nog netjes hebben gedaan ook. Maar goed, je kan het proberen. Ik vind het netter om te proberen een andere keuze te maken. Dat hebben ze wel verdiend lijkt mij.
Men heeft het product vervangen, zoals de wet voorschrijft, maar zich er niet van vergewist dat het probleem niet voor kwam. Meer dan één kans hoeft de koper de verkoper ook niet te geven. Ik kan me dan goed indenken dat de koper zo iets heeft van het gaat niet werken. Ik zit er natuurlijk niet naast en kan daarom niet zien hoe lang het heeft geduurd eer de koper het vervangende product had.

Gesloten