LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fiat dealer Almere Bochane mailing aanbieding.

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
rjb
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2011 14:33

Fiat dealer Almere Bochane mailing aanbieding.

Ongelezen bericht door rjb »

Ieder 3 maanden krijgen wij op naam met de post een folder / offerte van onze Fiat dealer. nu dachten wij laten wij het maar doen de inruil is een Fiat Panda uit 2005 met een inruilwaarde op de folder van 4180,- euro. de aanbieding van de nieuwe Panda is 7595.- euro. nu staat er duidelijk in de folder " U STAPT OVER VOOR SLECHTS 3.415,- euro" dus wij aan het praten met de verkoper nee zegt hij dat is een richtprijs je moet de kleine lettertjes lezen. de bijkomende kosten zijn dus een mindere inruilprijs en aflevering kosten en een metaliclak kosten. zo komt er nog een kleine 1500,- euro bij. Dit is een misleidende reclame folder ik heb de verkoper gezegd dat ik voor mijn vrouw een nieuwe fiat Panda wil hebben voor de folder/ offerte prijs. maar dat ging dus niet wij hebben geen fiat panda toen gekocht. KAN DIT ZO MAAR er staat namelijk een prijs van U STAPT OVER VOOR SLECHTS 3.415,- euro" er wordt niks vermeld met bv zie voorwaarden onder aan de brief of iets dergelijks.

Ook op de site heb ik een offerte ingevuld voor mijn Audi A2 ook hier een hogere inruilprijs ik was vandaag even langs geweest om toch maar weer een praatje te maken voor een nieuwe Fiat Punto EVO. Ik krijg volgens de persoonlijke offerte een inruil prijs van 4617,- euro op een nieuwe punt. nou ik kwam weer bedrogen uit 2000,- euro met moeite kon ik krijgen voor mijn Audi A2. ja werd er gezegd dit is een richt prijs door een computerprogramma. en er komen nog aflevering kosten bij etc etc.

je wordt gewoon belazerd. omdat ze verwijzen naar de wel hele niet te lezen kleine lettertjes.
iemand ervaring mee met dit soort folder/ offertes

Emmy74

Re: Fiat dealer Almere Bochane mailing aanbieding.

Ongelezen bericht door Emmy74 »

U kunt dit formulier invullen van Fiat Nederland !

http://www.fiat.nl/cgi-bin/pbrand.dll/F ... ontact.jsp

Bochane
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2011 16:00

Re: Fiat dealer Almere Bochane mailing aanbieding.

Ongelezen bericht door Bochane »

Beste RJB,

Wij lazen je reactie over één van onze mailings.

Als het goed staan er onderaan de brief de voorwaarden met o.a. de tekst dat de inruil een indicatie is (we hebben uw auto immers nog niet in het echt gezien)en dat metallic lak een meerprijs heeft. Overigens niet verplicht, want er waren ook modellen op voorraad met een standaard lak.

Als officieel Fiat dealer willen we op een nette en eerlijke manier zaken doen, het spijt ons als dat anders is overgekomen.

Graag zouden we hierop enige toelichting geven.
Mocht u dit op prijs stellen, dan kunt u contact met mij opnemen via [email protected].

Wij zien uw reactie graag tegemoet.

Marketing Bochane
Laatst gewijzigd door Bochane op 11 apr 2011 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Veldt01
Berichten: 1004
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Fiat dealer Almere Bochane mailing aanbieding.

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Zie dit soort advertenties ook wel vaker. Als er in de kleine lettertjes staat dat de prijs voor een gemiddelde auto is dan kan het er in mijn ogen nog net mee door. In uw geval zou het voorgespiegelde bedrag voor een nette A2 zonder schade, met de normale accesoires, goed onderhouden en een redelijk aantal kilometers (ca. 15.000 km/jaar) moeten zijn.
Als uw auto hieraan voldoet dan zou het genoemde bedrag gewoon moeten worden geboden (door iets in te ruilen loop je overigens sowiezo al 5-8% korting mis).
Alles wat afbreuk doet aan waarde van de auto gaat hier uiteraard vanaf (meer kilometers, schade, achterstallig onderhoud).
Betreft het voorgespiegelde bedrag de waarde van showroomnieuwe auto van de genoemde leeftijd (die dus niet bestaat) dan zou je het kunnen scharen onder volksverlakkerij (komt regelmatig voor) en dan is er ongetwijfeld een reclame/marketingbureau doorgeslagen en heeft u gewoon een punt......

Gesloten