LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Termijnbedrag nieuw adres € 2.699,81 volgens MIJN NUON.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
baatje30

Re: Termijnbedrag nieuw adres € 2.699,81 volgens MIJN NUON.

Ongelezen bericht door baatje30 »

Beste Fokke,

PB is verstuurd.

Marco Batenburg

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Fiesiekus schreef:Vind het nogal een heftige reactie van Baatje30. NUON maakt een administratieve fout; hun termijnbedrag in eerste instantie was €149. Trekt de automatische incasso in en maak zelf maandelijks die €149,- over onder vermelding van je klantgegevens.

Verder stuur je één aangetekende brief waarin je het hele verhaal uiteenzet en uitlegt dat NUON het moet rechtzetten, anders stap je asap over.

Verder niets, niet mailen/bellen dat loopt spaak. Verder lekker genieten van je nieuwe huis en flink de handen uit de mouwen steken. Bovendien is het vandaag schitterend lenteweeer.

Als het andersom is dan reageert NUON ook heftig. Kan zeer zeer goed deze reactie voorstellen.
Webcare heeft ondertussen gereageerd, wordt wel weer opgelost.

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Help het je hopen. Ben erg benieuwd naar verdere ervaringen van Baatje30

baatje30

Fiesiekus schreef:Help het je hopen. Ben erg benieuwd naar verdere ervaringen van Baatje30
Uiteraard zal ik e.e.a. terugkoppelen als ik daadwerkelijk zie dat het opgelost is.

Heftige reactie? Mag jij vinden.

Ik doe wat NUON vraagt en dan automatisch zo'n belachelijk bedrag als maand termijn zonder dat daar een signalering van uit hun systeem komt!

Dit is geen fout. Maar puur wanbeleid.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Fiesiekus schreef:Vind het nogal een heftige reactie van Baatje30. NUON maakt een administratieve fout; hun termijnbedrag in eerste instantie was €149. Trekt de automatische incasso in en maak zelf maandelijks die €149,- over onder vermelding van je klantgegevens.

Verder stuur je één aangetekende brief waarin je het hele verhaal uiteenzet en uitlegt dat NUON het moet rechtzetten, anders stap je asap over.

Verder niets, niet mailen/bellen dat loopt spaak. Verder lekker genieten van je nieuwe huis en flink de handen uit de mouwen steken. Bovendien is het vandaag schitterend lenteweeer.
Ik denk dat Baatje een beetje de frustratie van zich af aan het schrijven was. Hij wil zich wel met wat anders bezig houden nu, werk zat met zo'n verhuizing :wink:

Een derglijk voorstel (incasso intrekken en bedrag zelf overmaken) had ik idd ook gedaan. Fijn om te weten dat meer mensen dit zouden doen en het nog niet zo'n gekke gedachtegang was.

Overigens is het betalen van voorschotten (zoals bij energiebedrijven) precies dat wat er staat een voorschot. De feitelijke afrekening komt pas bij de jaarafrekening. In principe kan met door een te laag voorschot te betalen geen achterstand oplopen.

baatje30

Het is natuurlijk inderdaad de frustratie van me afschrijven en voorbereiden op eventuele stappen. We zijn al 10 dagen constant bezig met het nieuwe huis en dan in de avond uren mijn eigen administratie nog doen en dan wordt je met dit soort dingen geconfronteerd. Daar zit geen mens op te wachten hoor.

Heb vandaag 2 keer contact gehad met de 2e lijns helpdesk en het lijkt nu weer te staan zoals afgesproken. Dus met een normaal bedrag.

Nog zonder verdere handelingen van webcare overigens.

Ik zal blijven terugkoppelen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het is natuurlijk inderdaad de frustratie van me afschrijven en voorbereiden op eventuele stappen. We zijn al 10 dagen constant bezig met het nieuwe huis en dan in de avond uren mijn eigen administratie nog doen en dan wordt je met dit soort dingen geconfronteerd. Daar zit geen mens op te wachten hoor.
Tegelijkertijd zit natuurlijk ook een bedrijf dat een administratief foutje maakt en nog niet de kans heeft gehad om dit te corrigeren ook niet te wachten op een dergelijk topic.. Heb zelfs kreten als: 'ze zijn nog niet klaar met me' en 'oplichting' voorbij zien komen.. Dat terwijl het meteen bij het 1e contact is opgelost..

Was het niet beter geweest om eerst even een contactmoment af te wachten en dan pas zo enorm hoog van de toren te blazen ? Had je al die tijd die je hebt gestoken in de posts in dit forum ook in je nieuwe huis kunnen steken...

baatje30

angel1978 schreef:
Tegelijkertijd zit natuurlijk ook een bedrijf dat een administratief foutje maakt en nog niet de kans heeft gehad om dit te corrigeren ook niet te wachten op een dergelijk topic.. Heb zelfs kreten als: 'ze zijn nog niet klaar met me' en 'oplichting' voorbij zien komen.. Dat terwijl het meteen bij het 1e contact is opgelost..

Was het niet beter geweest om eerst even een contactmoment af te wachten en dan pas zo enorm hoog van de toren te blazen ? Had je al die tijd die je hebt gestoken in de posts in dit forum ook in je nieuwe huis kunnen steken...
Foutje? Iets op de "Mijn Nuon" pagina zetten zonder mij schriftelijk te informeren. Klanten worden gestimuleerd om via internet te werken. Zorg dan ook dat alle informatie klopt! NUON had dit zelf kunnen voorkomen dan was dit topic niet nodig geweest. Jij gaat de zaak nu omdraaien.

Benieuw hoe jezelf had gereageerd. Naar andere wijzen is altijd makkelijk. Zie ook het verhaal van discovery hoe lang het bij hem/haar heeft geduurd.

En energie in de nieuwe woning? Is 12 tot 14 uur per dag niet genoeg dan? Ook weer lekker wijzen van je!

Lijkt mij dat je prive administratie ook op orde moet zijn. En ja daar hoort de NUON administratie ook bij!

baatje30

Goed de afgelopen dagen veel contact gehad met NUON en Fokke van webcare heeft mij ook gebeld.

De exacte reden waar het fout gegaan is is nog niet achterhaald. Hopelijk komen ze hier nog achter. Het belangrijkste is dat alles nu zo staat zoals het hoort. Al moet ik dat natuurlijk eerst beleven voordat mijn vertrouwen terug is.

Wel moet ik zo eerlijk zijn dat elke medewerker mij correct behandeld heeft. Zowel de 1e als 2e lijns helpdesk.

Alleen had dit mijn inziens voorkomen kunnen worden als de software van "Mijn NUON" normaal zou functioneren. Maar dat is weer een andere discussie.

Ik laat zeker weten of het echt goed gegaan is. Bedankt voor jullie reacties.

Marco

SO CUTE

Ongelezen bericht door SO CUTE »

Tj alles wordt duurder haha
Maar dit is te zot natuurlijk

discovery

Ongelezen bericht door discovery »

Of-topic: ik ben een vrouw.

On-topic:Ik vermoed dat jij, net als ik geen uitleg of verklaring krijgt van het absurde voorschotbedrag.

Men heeft je "gerustgesteld" dat het bedrag € 149,- zal zijn, maar je zal zenuwachtig blijven tot idd het eerste voorschotbedrag van je rekening is afgeschreven. Als dat het afgesproken bedrag is, dan kan je een zucht van verlichting laten, omdat het daarna wel goed zal blijven gaan.

Ik wacht met spanning op je bericht.

Gesloten