LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.

mag een bedrijf zulke fouten maken?

Ja
0
Geen stemmen
Nee
22
100%
Het kan mij niets schelen als mijn gegevens op straat liggen
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 22

Wombarg
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2006 20:36

Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Ongelezen bericht door Wombarg »

Ik heb al jaren hetzelfde mail adres.
Nu ontving ik van Intrum Justitia Nederland een soort van rekening per e-Mail. :cry:
Deze was aan een ander persoon dan mij gericht. :o
Ik was verbaasd want:

Blijkbaar verifieerd Intrum Justitia Nederland een opgegeven e-Mail adres niet!? :oops:
Intrum Justitia Nederland stuurt zonder enige controle persoonsgegeven door. :oops:
Als je op sesamstraat.nl een account aanmaakt moet je nog een verificatie doorstaan, bij Intrum Justitia Nederland niet, die gooien je gegevens zo te grabbel, met de optie deze gegevens te wijzigen ook nog!!!

In de mail vond ik een persoonlijke login code voor hun website. :!:
Na ingelogd te zijn op de website van Intrum Justitia Nederland kon ik alle persoonlijke gegevens van die andere persoon inzien (naam, adres, prive en zakelijke telefoonnummers, de openstaande facturen).
Wat ik ook kan is deze gegevens WIJZIGEN!!! :twisted:
Het volgende kan ik doen:
- Bericht: ik heb betaald
- WSNP/ Faillissement
- Aanvraag betalingsregeling
- Wijzig betalingsregeling
- Aanvraag kopie facturen
- Algemeen bericht
- Wijzig contactinformatie

Een week na het berichten van Intrum Justitia Nederland over het gebruik van een verkeerd e-Mail adres heb ik nog niets gehoord. (alleen eentweede verzoek voor betaling NOTA bene! :shock:

Ik kan nog steeds inloggen met dit account. 8)
Middels dit inloggen heb ik op iedere mogelijke manier berichten gestuurd naar alle afdelingen van Intrum Justitia Nederland.

Weer een paar dagen later kan ik nog steeds inloggen.
Zal ik de betreffende persoon bellen?.....nee dat doe ik niet.

De e-Mail zag er als onderstaand uit: (zonder XXXX)

-----------------------------------
Geachte heer/mevrouw XXXXXXX,


Intrum Justitia Nederland B.V. heeft de vordering op u met referentie 112619293 aan ons overgedragen. Wij hebben u hierover al een brief gestuurd.

Het openstaande bedrag is momenteel € 117.74 (inclusief kosten).

U kunt direct online betalen met iDEAL via onze website.

www.intrum.nl/aanmaning

Uw gebruikersnaam: 31595XXX
Uw wachtwoord: YKBFPXXX

Let op: als wij uw betaling niet voor 4-4-2011 ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure.

U kunt de betaling ook zelf overmaken op bankrekeningnummer 7019 ten name van Intrum Justitia te Den Haag o.v.v. uw referentie 31595XXX.

U kunt niet reageren op deze email. Op onze website kunt u wel reageren.

Indien U reeds betaald heeft kunt u deze e-mail als niet verzonden beschouwen.


Hoogachtend,


Intrum Justitia

------------------------------------------------------------------------


In 1 woord ZORGWEKKEND!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Zal ik de betreffende persoon bellen?.....nee dat doe ik niet.

Het zou wel netjes zijn als je dat zou doen ondanks dat de fout uiteraard bij IJ ligt, maar de mensen om wie het gaat weten nu van niks en krijgen de kans niet om of te betalen of om een regeling te treffen, met alle gevolgen van dien.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Als de mensen waarom het gaat niks ontvangen heeft dat ook geen gevolgen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

adSolvendum schreef:Als de mensen waarom het gaat niks ontvangen heeft dat ook geen gevolgen.
Dat wel niet......maar niet erg prettig voor die mensen dat al hun gegevens nu in te zien zijn door een vreemde door een fout van Intrum Justitia.
Ikzelf zou die mensen wel op de hoogte stellen.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Chocomelk schreef:
adSolvendum schreef:Als de mensen waarom het gaat niks ontvangen heeft dat ook geen gevolgen.
Dat wel niet......maar niet erg prettig voor die mensen dat al hun gegevens nu in te zien zijn door een vreemde door een fout van Intrum Justitia.
Ikzelf zou die mensen wel op de hoogte stellen.
Daar heeft u gelijk in.
Kunnen deze mensen wellicht ook even contact zoeken met het CBP.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Ongelezen bericht door sephora30 »

adSolvendum schreef:Als de mensen waarom het gaat niks ontvangen heeft dat ook geen gevolgen.
Ik zou er maar niet zo zeker van zijn. Feit blijft dat zij een betaalachterstand hebben en de tijd blijft doorlopen.

Ik persoonlijk zou ze wel ff op de hoogte brengen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Ongelezen bericht door snepke »

sephora30 schreef:
adSolvendum schreef:Als de mensen waarom het gaat niks ontvangen heeft dat ook geen gevolgen.
Ik zou er maar niet zo zeker van zijn. Feit blijft dat zij een betaalachterstand hebben en de tijd blijft doorlopen.

Ik persoonlijk zou ze wel ff op de hoogte brengen.
Nee hoor adSolvendum heeft gelijk.
En die kan het weten.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

adSolvendum schreef:Als de mensen waarom het gaat niks ontvangen heeft dat ook geen gevolgen.
In dit kader zou ik wel eens willen weten of het wel gevolgen kan hebben als TS allerlei dingen gaat wijzigen. Puur theoretisch stel dat TS kwaadwillend zou zijn.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Ongelezen bericht door snepke »

Emmy75 schreef:
adSolvendum schreef:Als de mensen waarom het gaat niks ontvangen heeft dat ook geen gevolgen.
In dit kader zou ik wel eens willen weten of het wel gevolgen kan hebben als TS allerlei dingen gaat wijzigen. Puur theoretisch stel dat TS kwaadwillend zou zijn.
Geen idee maar degene waar het omgaat(niet ts) heeft geen mailtjes oid gehad,en die weet dus geen login-code.

Is wel een goede vraag,zou niet weten hoe dat dan werkt,misschien heeft adSolvendum hier een antwoord op.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Krab krab :?

Weet het eigenlijk ook niet.
Mijn gevoel zegt dat het wel een beetje stout zou zijn, maar of het genoeg stout is om een gerechtelijke douw te krijgen, tja, hangt er vanaf wat de gevolgen zijn denk ik.
Iets dergelijks zou wel ter kwader trouw gebeuren, dat is evident. En als daarbij schade ontstaat, denk ik wel dat de gedupeerde een zaak heeft tegen de stouterik. Dit is civielrechtelijk.
Strafrechtelijk denk ik dat er niet meer dan een flinke 'foei' in zit. Hoewel, identiteitsdiefstal is misschien iets voor een OvJ met weinig omhanden.

En wat het geen gevolgen hebben betreft, rente loopt uiteraard wel als 'die andere mensen' van contractswege of door eerdere wel ontvangen correspondentie in gebreke zijn. Maar ik ging er even gemakshalve van uit dat dit niet zo was.
Laatst gewijzigd door adSolvendum op 10 apr 2011 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Geen idee maar degene waar het omgaat(niet ts) heeft geen mailtjes oid gehad,en die weet dus geen login-code.
Ja dat klopt. Maar ja als TS bijvoorbeeld alles gaat zitten wijzigen gaat IJ ervan uit dat het wel juist is aangekomen. Met alle spraakverwarring vandien. Bovendien hoe toon je aan dat je iets niet ontvangen hebt?

@ adSolvendum, ja de kwader trouw is wel heel evident maar moeilijk aan te tonen. Daarnaast als IJ echt kwaad wilt dan kunnen ze echt wel een document uit het systeem toveren dat ze het wel aan de juiste hebben verzonden op die betreffende datum. Da's wel heel stout (volgens mij zelfs valsheid in geschrifte), echter je kunt het bijna niet weerleggen.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Emmy75 schreef:
Geen idee maar degene waar het omgaat(niet ts) heeft geen mailtjes oid gehad,en die weet dus geen login-code.
Ja dat klopt. Maar ja als TS bijvoorbeeld alles gaat zitten wijzigen gaat IJ ervan uit dat het wel juist is aangekomen. Met alle spraakverwarring vandien. Bovendien hoe toon je aan dat je iets niet ontvangen hebt?

@ adSolvendum, ja de kwader trouw is wel heel evident maar moeilijk aan te tonen. Daarnaast als IJ echt kwaad wilt dan kunnen ze echt wel een document uit het systeem toveren dat ze het wel aan de juiste hebben verzonden op die betreffende datum. Da's wel heel stout (volgens mij zelfs valsheid in geschrifte), echter je kunt het bijna niet weerleggen.
TS heeft het hele verhaal, inclusief dossiernummer, hier wereldkundig gemaakt. In het hypothetische geval dat TS 'die andere mensen' op de hoogte stelt, inclusief het hier geschrevene, en 'die andere mensen' besluiten stilletjes de rechtsgang af te wachten (deurwaarder weet wel het juiste adres te vinden), heeft IJ toch echt officieel een boeboe gemaakt, vooral als zij stukken gaan manipuleren.

Daarover gesproken, ik heb IJ al eens voor een client aangesproken op aantoonbaar gemanipuleerde stukken, net als Lindorff (waarbij de laatste de stukken van hun client kwamen). Dit doet wonderen met de mate van inschikkelijkheid aan de kant van IJ kan ik u vertellen. Zij kennen het begrip 'valsheid in geschrifte' kennelijk ook...
Laatst gewijzigd door adSolvendum op 10 apr 2011 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Intrum Justitia Nederland B.V. heeft de vordering op u met referentie 112619293 aan ons overgedragen.
Vreemde openingszin overigens, IJ heeft iets aan zichzelf overgedragen?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

adSolvendum schreef: Daarover gesproken, ik heb IJ al eens voor een client aangesproken op aantoonbaar gemanipuleerde stukken, net als Lindorff (waarbij de laatste de stukken van hun client kwamen). Dit doet wonderen met de mate van inschikkelijkheid aan de kant van IJ kan ik u vertellen. Zij kennen het begrip 'valsheid in geschrifte' kennelijk ook...
:lol: Maarja dan moet client wel zelf een dossier hebben met stukken. Een e-mail die client nooit heeft ontvangen, kan client moeilijk overleggen als bewijs.

Gelukkig voor betrokkene in dit geval staat het op een forum, zolang TS het laat staan natuurlijk. :wink: Alleen vervelend voor de soortgelijke gevallen die niet op een forum staan.

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Ongelezen bericht door alfatrion »

In Nederland geld de ontvangsttheorie. Dat wil zeggen dat er bewezen moet worden dat iets ontvangen is.
Artikel 3:37 lid 3 BW schreef:Een tot een bepaalde persoon gerichte verklaring moet, om haar werking te hebben, die persoon hebben bereikt. Nochtans heeft ook een verklaring die hem tot wie zij was gericht, niet of niet tijdig heeft bereikt, haar werking, indien dit niet of niet tijdig bereiken het gevolg is van zijn eigen handeling, van de handeling van personen voor wie hij aansprakelijk is, of van andere omstandigheden die zijn persoon betreffen en rechtvaardigen dat hij het nadeel draagt.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

alfatrion schreef:In Nederland geld de ontvangsttheorie. Dat wil zeggen dat er bewezen moet worden dat iets ontvangen is.
Artikel 3:37 lid 3 BW schreef:Een tot een bepaalde persoon gerichte verklaring moet, om haar werking te hebben, die persoon hebben bereikt. Nochtans heeft ook een verklaring die hem tot wie zij was gericht, niet of niet tijdig heeft bereikt, haar werking, indien dit niet of niet tijdig bereiken het gevolg is van zijn eigen handeling, van de handeling van personen voor wie hij aansprakelijk is, of van andere omstandigheden die zijn persoon betreffen en rechtvaardigen dat hij het nadeel draagt.
Oja, die was ik even vergeten. :oops:

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Ongelezen bericht door jlthkoch »

adSolvendum schreef:
Intrum Justitia Nederland B.V. heeft de vordering op u met referentie 112619293 aan ons overgedragen.
Vreemde openingszin overigens, IJ heeft iets aan zichzelf overgedragen?
Het waren al amateurtjes bij IJ, maar de laatste maanden schijnen ze inderdaad brieven te sturen met dit soort vage teksten erin. Ze worden steeds gekker. En dan ook nog eens niet reageren als er een fout gemaakt word.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Vermoedelijk weer een spookfactuur.

TS - ik zou melding maken bij het CPB dat IJ - ondanks dat u het kenbaar heeft gemaakt - nog steeds onbevoegden inzage geeft in prive gegevens.

Ook zou ik contact met het a.s. slachtoffer opnemen - deze zal bij de politie aangifte moeten doen, en bij het CPB melding moeten maken.

Waarom ik zeg spookfactuur ? Omdat men een vordering aan zichzelf overdraagt. Dat op zich klopt al niet - en daarom ook het advies om aangifte te doen.
Dit is niet de eerste melding van een soortgelijk geval - en IJ heeft de 'eer' om qua incassoburo nog vaker negatief in het nieuws te komen dan UPC (al zal het dicht bij elkaar liggen).
Neem daarbij de meldingen van mensen over HOE IJ te werk gaat - en dan is de conclusie van bewuste misleiding/oplichting/afpersing niet zo vreemd meer.

Wombarg
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2006 20:36

Re: Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Ongelezen bericht door Wombarg »

Ik kan ook vandaag nog inloggen !

Wat is het CPB? (Centraal Plan Bureau? oid?)
Hoe en waar kan ik dit dan melden, op hun website zit geen "meld" knop.

Ik neem liever niet persoonlijk contakt op met deze persoon, ik wil het afstandelijk houden.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Intrum Justitia Nederland verspreid persoonlijke gegevens !!

Ongelezen bericht door frenkievee »

Wombarg schreef:Ik kan ook vandaag nog inloggen !

Wat is het CPB? (Centraal Plan Bureau? oid?)
Hoe en waar kan ik dit dan melden, op hun website zit geen "meld" knop.

Ik neem liever niet persoonlijk contakt op met deze persoon, ik wil het afstandelijk houden.
Guardian72 bedoelt het CBP - College Bescherming Persoonsgegevens op www.cbpweb.nl. Daar vind je meer informatie.

Gesloten