LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergadering Actie Comite Vereniging PAYBACK

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Piet

Vergadering Actie Comite Vereniging PAYBACK

Ongelezen bericht door Piet »

Zaterdag 7 februari komt het Actie Comite PAYBACK bij elkaar om te bespreken welke acties de komende maanden worden gehouden.

Vorig jaar was succesvol met 3 demonstraties:
Breda-spaar select, Amsterdam-dexia, Den Haag-Tweede Kamer

Ook zijn er 2 e-mail acties gehouden:
Handtekeningen actie-1000 handtekeningen overhandigd aan Agnes Kant en minister Zalm, gevolg de installatie van de CGA en de actie Stop de incasso procedure-1700 reacties.

Als er één club is die doet wat ze zeggen en belangen behartigt, is het PAYBACK.

Gisteren:
Afspraken met RTL Z, vermelden mening PAYBACK in het nieuws en interview met gedupeerde
Interview ANP nieuws.

Vandaag, artikel in de Telegraaf, interview Radio Utrecht. interview TV Gelderland

Morgen, artikel in de Telegraaf, artikel in de Volkskrant.

Maandag, met een aantal gedupeerden in het programma van TROS RADAR.

De strijd is begonnen, doe je ook mee?

De vereniging PAYBACK is er voor jou en jouw belangen!

Samen staan we sterk.

www.pay-back.nl

Groeten,
Piet

Wimmy

Re: Vergadering Actie Comite Vereniging PAYBACK

Ongelezen bericht door Wimmy »

Ik doe mee Piet,

Florence

waltmans29

Ongelezen bericht door waltmans29 »

demonsteren zullen we tot het einde,
limburg doet ook mee, laat het maar weten,groetjes

Anke

Ongelezen bericht door Anke »

Dag Piet, complimenten aan Pay-Back die zich toch uitermate goed ingezet heeft om de lijnen te plaatsen en acties te organiseren richting de politiek en media!

Wat gebeurt er nu precies, concreet, na deze uitspraak van het DSI? Kortom, wat wordt er nog van de gedupeerde verwacht om zelf te ondernemen om bijvoorbeeld het geld terug te krijgen als onder protest betaald heeft. Hoe lang gaat het allemaal nog duren? Kan jij mijn vragen beantwoorden?

Bij voorbaat dank,
Anke

Andrea

Ongelezen bericht door Andrea »

Hallo Anke,
Wat gebeurt er nu precies, concreet, na deze uitspraak van het DSI? Kortom, wat wordt er nog van de gedupeerde verwacht om zelf te ondernemen om bijvoorbeeld het geld terug te krijgen als onder protest betaald heeft. Hoe lang gaat het allemaal nog duren? Kan jij mijn vragen beantwoorden?
Als Piet deze vragen kan beantwoorden dan komt hij van een andere planeet :D :oops: :roll: dat weet toch niemand.

Andrea

Resp001322

Ongelezen bericht door Resp001322 »

Onze restschuld bedraagt ongeveer 4000 euro. Wij zijn nu zeker niet van plan om te betalen. Onze schuld is volgens mij te gering voor een advokaat in te schakelen deze gaat ons dadelijk nog meer kosten als de schuld die we moeten betalen. Verschillende malen geprobeerd in te loggen bij pay-back dit is me echter niet gelukt.

Andrea

Ongelezen bericht door Andrea »

Waarom niet ?

Andrea

Piet

Hallo Anke,

Als je onder protest betaald hebt zijn er m.i. 2 mogelijkheden:

Je wacht de definitieve uitspraak van de rechter af in de zaak van Leaseverlies tegen dexia bij de rechtbank in Amsterdam in 20..

Of je gaat naar een advocaat en bekijkt de mogelijkheden om dexia te dagvaarden en je geld terug te vorderen.

Alternatief is om straks accoord te gaan met het voorstel van de CGA om de uitspraken van de DSI te accepteren.
Want dat gaat straks naar mijn mening gebeuren.
Aan de hand van de DSI uitspraken zal de CGA ons voorstellen om deze
uitspraken over te nemen en zo het probleem op te lossen.

Maar dan hebben ze toch buiten de waard(sorry PAYBACK) gerekend.

Ons uitgangspunt is nog steeds:

Kwijtschelding restschuld,
Teruggave alle betalingen en kosten gemaakt voor het contract,
Wettelijke rente over het vorige ,
Onmiddelijke intrekking BKR registratie.

Hierin krijgen wij steun van ruim 40 advocaten kantoren.
Het blijft wel een individuele zaak, er zijn ook mensen doe wel wisten wat ze deden en mensen die proberen mee te liften.
Doordat het individueel is zijn er natuurlijk variaties mogenlijk.

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 07 feb 2004 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.

issy

Ongelezen bericht door issy »

piet is echt de robin hood van de leasers ,hey piet ik vond uw adviezen meestal daniet altijd de juiste,wat advieseer jij de leasers met een lage restschuld???????3500 euro in mijn geval ik ben aan advocaatkosten meer kwijt als ik niet in ga op hun 20%aanbod

Pieter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieter »

Issy,

Kom je voor "toevoeging" in aanmerking dan kost de advocaat hooguit ruim 560 euro.

Mvg Pieter

Piet

Hallo Issy,

Pieter heeft gelijk, eerst kijken of je in aanmerking komt voor toevoeging.
De max. bijdrage is per 23 januari verhoogd naar 761 euro.

Als je het zelf moet betalen, kijk dan naar jouw schadebedrag.
Kijk niet alleen naar de restschuld maar ook naar je inleg, deze twee opgeteld is je schade bedrag.
Een goedkope advocaat rekent ruim 1500 euro voor de zaak tot aan de uitspraak van de rechter ("in eerste aanleg" in juridische taal).
Een gemiddelde advocaat zit tussen de 3000 en 5000 euro.
Daarnaast heb je natuurlijk de duurdere jongens.
Of je hier gebruik van moet maken hangt af van je persoonlijke situatie omtrent het afgesloten contract(en) en natuurlijk je financiele situatie.
Ga altijd naar een advocaat die al meerdere dexia zaken heeft en weet waar hij/zij over praat.

Ik kom regelmatig advocaten tegen wel aandelenlease zaken willen oppakken maar daarna vragen wat het precies is en of ik wat meer hierover wil vertellen.
Deze moet je dus niet nemen.

Terug naar het bedrag, ook al zou ik gelijk spelen dan nog zou ik een advocaat nemen omdat ik vindt dat ons onrecht is aangedaan en dat moet bestraft worden.

Groeten,
Piet

Piet

Wij zijn al een tijdje bezig met het bespreken van "mogelijkheden"

De "bemiddelingspoging" van de CGA heeft een aantal dingen vertraagd. Dit ook op verzoek van diverse politieke partijen in de Tweede Kamer.

Gezien de huidige ontwikkelingen is het niet meer verantwoord stil te blijven en af te wachten.
Het Actie Comite heeft nu een gewijzigde samenstelling, daardoor soms wat nieuwe namen.

De harde kern van vorig jaar is nog steeds aanwezig.

Wanneer er bekend wordt wat voor soort acties er worden gehouden en waar dan is het van groot belang dat IEDEREEN er ook is.
Vorig jaar stond het forum ook vol maar op de dag zelf waren er toch minder mensen als verwacht.

Wij hebben met de drie demonstraties vorig jaar veel geleerd en zullen daar dan ook gebruik van maken in mei en juni.

Rob Adank is toegetreden tot de harde kern en dat is ook te merken!

Honderdduizenden zijn belazerd en velen zijn wanhopig en weten niet meer hoe verder te gaan in dit leven. De overheidsinstellingen, diverse stichtingen en een aantal politieke partijen laten ons in de steek.

Er zijn grenzen aan ons geduld.

DIE GRENZEN ZIJN NU BEREIKT!
Het is niet voor niets dat wij oproepen om in overleg met een advocaat te stoppen met betalen en dexia of een andere aanbieder te dagvaarden!

Die geldkraan moet dicht!

Zalm zal op zijn bekende glibberige manier proberen de zaak te sussen met nietszeggende politieke praat en ons laten bloeden voor zijn fouten(toen) en die van de slapende overheid en AFM.
De banken maken misbruik van hun macht en bedreigen ons met brieven, aanmaningen, incasso bureaus, deurwaarders, dagvaardingen, EDR (Wij gaan uw buren en familie benaderen!!)

Mensen gaan hier letterlijk en figuurlijk kapot aan.
De sociale en economische gevolgen zijn niet te overzien.

Pure terreur en hier moet een einde aan komen.

Niet in de komende jaren maar NU.

Een grote veroorzaker van dit drama (Spaar select)heeft zich al onder de ogen van onze financiele waakhond failliet verklaard en hier is geen cent meer te halen. De 6 nieuwe vestigingen nemen geen verantwoordelijkheid voor de toenmalige afgesloten contracten!

Zodra meer bekend is over de te nemen acties wordt dit z.s.m. bekend gemaakt.

De Stichtingen Leaseverlies en Eegalease kunnen we wel vergeten.

Zij doen niet mee aan dit soort dingen en weigeren ook onze acties en demonstraties aan te kondigen of mede te delen aan hun leden via hun Site's of op een andere manier.

Ze delen trouwens niets mee, ik heb al diverse keren gesproken met hun persvertegenwoordiger, vragen gesteld over e.e.a.. Hij zou dit bespreken met het bestuur en mij terugbellen.... vergeet het maar.
De belangen van deze stichtingen waren goed maar over hun belangen nu, daar zet ik mijn vraagtekens bij en denk dat er andere belangen spelen, zie ook de topics over leaseverlies op dit forum.

Een positieve uitzondering is de Stichting Leaseleed.

Deze stichting is goed bezig en weet ook dat we samen sterk staan en moeten samenwerken om onze gemeenschappelijke vijand te kunnen verslaan.

Vorig jaar hebben zij WEL hun leden op de hoogte gebracht van onze aangekondigde demonstraties.

Kom jij ook op voor jouw recht en wil je ook dat er opgetreden moet worden tegen het onrecht wat ons is aangedaan?

Doe mee, zodat je later ook kunt zeggen : ik was er ook bij, ik heb ook mijn steentje bijgedragen!!

Groeten,
Piet

Gesloten