LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] werken zonder contract

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
E.G.S

werken zonder contract

Ongelezen bericht door E.G.S »

Hallo, ik werk bij een werkgever die pas na 9 maanden werk mij een contract aanbood. tot die tijd werkte ik met behoud van uitkering. ik vroeg mij af of dit volgens de wet kan. een werknemer kan toch niet eindeloos werken met behoud van uitkering tot hij een contract krijgt. ik probeer nu het loon van die maanden werk te krijgen, maar mijn werkgever weigert mee te werken. Zijn er wetten wat betreft werk die de werknemer beschermt tegen dit soort abusievelijke praktijken?

ciske

Re: werken zonder contract

Ongelezen bericht door ciske »

Je hebt toch gewerkt met behoud van uitkering? dan ben je er toch mee akkoord gegaan, en nu krijg je een contract dan wordt je uitkering toch stopgezet?

terug vorderen lijkt me niet , je hebt geld gehad.

thetung

Ongelezen bericht door thetung »

Als je wert met behoud van uitkering, betekent dat je werkgever toestemming van je uitkering instantie krijgt voor een bepaalde tijd, als het goed gaat, na die tijd neemt de werkgever je in dienst. Dus geen terugwerkende kracht.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer ik dit als werkgever lees had ik jou [belediging verwijderd door de Moderator] weer direct de ww ingestuurd.

ppp333333

Ongelezen bericht door ppp333333 »

ga jij voor niets staan te werken

ppp333333

anders ga zelf werken voor een uitkering

ciske

ppp333333 schreef:anders ga zelf werken voor een uitkering
Wat een onzin daar heeft TS zelf voor gekozen waarschijnlijk ,dus hij/zij heeft wel geld gehad, anders is er geen behoud van uitkering.

ppp333333

ja met behoud van uitkering
dus als ie niet gewerkt had ie gewoon een uitkering gehad

morundo

Ongelezen bericht door morundo »

Werkt u met behoud van uitkering, dan ontvangt u geen loon maar gewoon uw bijstandsuitkering. Van een dienstbetrekking is geen sprake. U kunt in principe maximaal twee jaar werken met behoud van uitkering. De gemeente kan uw participatieplaats twee keer met een jaar verlengen als ze denkt dat voortzetting van uw participatieplaats uw kansen op werk sterk verbetert.

Dat zie je als je google gebruikt.

ciske

ppp333333 schreef: dus als ie niet gewerkt had ie gewoon een uitkering gehad
Dat is nog maar de vraag, voor hetzelfde wil TS die baan misschien wel hebben, trouwens als er kans op werk is moet je wel.

anders ook geen uitkering en nogmaals , hij/zij is toch akkoord gegaan met behoud van uitkering, dan moet je niet achteraf zeuren.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Weet niet wat voor een uitkering u hebt maar met een ww uitkering mag men maximaal 3 mnd werken met behoud van uitkering en daarna 'moet' de baas je een contract aanbieden voor 6 mnd.

(voor die max. 3 mnd wordt een contract opgesteld tussen uwv, werkgever, uitkeringsgerechtigde)

burdy

Ongelezen bericht door burdy »

ik weet niet of dat hier speelt, maar gemeentes en wsw-werkplaatsen gaan op grote schaal reintegratieovereenkomsten en proefplaatsingsovereenkomsten aan met langdurig werklozen. Die worden "met behoud van uitkering" neergezet bij bevriende bedrijven. Een deel van die mensen doet dan wel nuttig werk in de groenvoorziening, een deel werkt alleen op papier. Lijkt allemaal heel sociaal, maar waar het de gemeentes en WSW-bedrijven om te doen is dat zijn de reintegratiesubsisies die ze zo in hu zak kunnen steken over de rug van werklozen heen. Meer iets voor Tros Opgelicht

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Ts is in eerste instantie akkoord gegaan om te gaan werken met behoud van uitkering, daar moet de uitkerende instantie mee instemmen, nu na 9 maanden bevalt Ts schijnbaar zo goed dat er een contract wordt aangeboden. Door nu te loon te gaan eisen over de voorgaande maanden is wel het domste wat Ts kan doen werkgever heeft tijd en geld in Ts gestoken om hem/haar het vak te leren en ook nog de nodige risico's gelopen. Het is simpel vaak worden mensen die langdurig in een uitkerings situatie zitten vrijwillig/gedwongen weer op de arbeidsmarkt te integreren, omdat geen werkgever die mensen in dienst neemt is het werken met behoud van uitkering uit gevonden zodat met de nodige begeleiding die mensen weer een volledig betaalde baan vinden. De gemeenten gaan met sociale werkplaatsen samenwerken omdat commerciële re-integratie bureautjes de zaak niet serieus namen en enkel de subsidies opstreken.

Gesloten