LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De administratieve chaos bij STRATO AG

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Myradas
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 okt 2008 10:03

De administratieve chaos bij STRATO AG

Ongelezen bericht door Myradas »

Sinds 6 oktober ben ik het slachtoffer van de administratieve chaos bij STRATO AG. Ik word n.l. bedolven onder allerlei vorderingen voor allerlei geleverde diensten, terwijl ik geen enkele overeenkomst met ze heb afgesloten en ook nooit DIENSTEN van ze heb afgenomen. Zelfs was STRATO mij tot 6 oktober geheel onbekend. Sinds enige tijd is ook het incassobureau Intrum Justitia ingeschakeld, met als resultaat dat door de incassokosten de vorderingen vele malen worden verhoogd. Alle vorderingen worden naar mijn adres gezonden met een verkeerd personalia. Het zou dus gaan om iemand anders. Ik heb de vorderingsbrieven al verschillende keren retour gezonden naar STRATO met het opschrift geadresseerde onbekend. Ik heb ook nog eens een brief gezonden om ze attent te maken dat ze vorderingsbrieven naar de verkeerde persoon sturen en of mijn adres uit haar systemen konden worden verwijderd. Op al deze acties heb ik geen enkele reactie ontvangen. Pas toen mijn rechtbijstand een aangetekende brief stuurde, waarin opheldering werd gevraagd over het een aan ander, kregen we een telefonische (een brief fatsoenlijk schriftelijk beantwoorden en er inhoudelijk op ingaan ligt niet in hun aard) reactie van STRATO dat ik maar aangifte moest gaan doen bij de Politie en dat ze dan eventueel bereid zouden zijn om de vorderingen op mijn adres te stoppen. Met andere woorden STRATO gaat rustig achterover leunen terwijl ik de zaken voor hen oplos. De arrogantie ten top. Onbegrijpelijk en opmerkelijk is dat ze ook maar door blijven leveren. Normaliter gebeurt het dat de geleverde diensten worden stopgezet als er geen betaling tegenover staat. Zo zal je b.v. bij een energiebedrijf allang afgesloten zijn en bij elk ander internetbedrijf, telefoonbedrijf enz. zou de levering per direct gestaakt worden. Niet bij STRATO dus. Voorts is mij opgevallen -voor zover sumier vermeld- dat sommige rekeningen betrekking hebben op allerlei kleine bedrijfjes in het buitenland. Het lijkt erop dat ze alles wat ze niet thuis kunnen brengen bewust naar mijn adres sturen om er van af te zijn. (eigentijdse manier van administreren en zaken doen) Wat ik mij nu afvraag in deze kwestie is het volgende: Zou de Kantonrechter tot dezelfde conclusie komen dat ik maar aagifte had moeten doen of zal deze korte metten maken met STRATO dat zij hun administratie niet op orde hebben waardoor o.m. een verkeerd persoon wordt aangeschreven, dat er geen sprake is van een overeenkomst en dat er geen Diensten zijn geleverd op mijn adres. Het lijkt er nu op dat ik moet aantonen dat ik persoon NIET ben die zij bedoelen. Hier is dus sprake van de omgekeerde bewijslast. Ik dacht dat iets dergelijks alleen van toepassing was op belastingszaken e.d.

jan1960nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2009 11:48

Re: De administratieve chaos bij STRATO AG

Ongelezen bericht door jan1960nl »

Heb hetzelfde probleem, kreeg zomaar opeens een rekening van strato voor geleverde diensten begin december.
had nog nooit van dit bedrijf gehoord.
Ook inmiddels al van Intrum Just. 2 aanmaningen gehad.
Mij is geadviseerd om alles gewoon te negeren, want het is niet te bewijzen. Ze kwamen ook bij met de smoes aan om aangifte te doen, dit hoef je niet te doen want de [politie zal de aangifte toch niet in behandeling nemen.
Dit gewoon pure intimidatie trap er niet in!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: De administratieve chaos bij STRATO AG

Ongelezen bericht door D1RK »

Vraag bewijs voor de geleverde diensten en zolang ze dat niet kunnen negeren...

Een rechtszaak zul je zeker winnen, en dit bedrijf is blijkbaar zo dom...
ze maken kosten die ze nooit terug kunnen krijgen.

Echter, als ze een bedrijf overnemen waar U wel klant was moeten ze dit melden, en zonder deze melding hoef je niets te betalen en nergens zorgen over te maken...

d-engel
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2009 14:33

Re: De administratieve chaos bij STRATO AG

Ongelezen bericht door d-engel »

Sinds enige tijd krijg ik onterechte aanmaningen van Strato AG uit Berlijn. Ik had nog nooit eerder van dit bedrijf gehoord, ik heb geen enkele bestelling o.i.d. bij hen gedaan.
Gemaild via een onwerkbare procedure op hun site, gebeld met het Nederlandstalig helpcentrum (in het engels!), niets helpt. Melding bij de politie gedaan over vermeende gebruikmaking van mijn persoonsgegevens. Aangifte is inderdaad niet mogelijk. Deze melding moet gefaxd worden naar Strato, faxapparaat bij Strato werkt niet.......mailen dus maar weer dat er geen mogelijkheid is om te faxen, geen enkele reactie.
Wat is de status van jullie verhaal?

jan1960nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2009 11:48

Re: De administratieve chaos bij STRATO AG

Ongelezen bericht door jan1960nl »

Heb het hetzelfde gedonder gehad, op een gegeven moment krijg je zelfs een vordering van een incasso buro (intrum justia) gewoon negeren, en 1x vragen om schriftelijk bewijs, aangetekend.
Heb dit ook gedaan en nooit meer wat gehoord!

Myradas
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 okt 2008 10:03

Re: De administratieve chaos bij STRATO AG

Ongelezen bericht door Myradas »

Hoe is het gegaan met de affaire STRATO tot op heden: Welnu ik heb in januari op advies van mijn rechtsbijstand bij de politie toch aangifte gedaan van het feit identiteitsfraude. Dat wil in mijn geval zeggen dat iemand anders shopt onder mijn achternaam en adresgegevens(vermoedelijk uit het telefoonboek geplukt), en met gebruikmaking van een andere voornaam met dezelfde voorletter. Ik heb het procesverbaal van de aangifte direct doorgezonden naar mijn rechtsbijstandsverzekering. Deze hebben het op haar beurt direct doorgezonden naar STRATO in Berlijn met daarbij een begeleidende brief en te ondertekenen verklaring, met het verzoek om mijn naam en adresgegevens op een zgn. "zwarte lijst" te plaatsen zodat ik niet meer zou worden lastiggevallen met rekeningen die niet voor mij zijn bestemd. Dit laatste zou door STRATO eerder in een telefoongesprek aan mijn rechtsbijstand zijn toegezegd. Na herhaalde aanmaningen door mijn rechtsbijstand en verloop van lange tijd, we zitten inmiddels in maart, kregen we vorige week eindelijk een mail dat mijn gegevens op de zwarte lijst zijn geplaatst en dat er met mijn naam en adres verder geen diensten meer kunnen worden afgenomen, door wie dan ook. Ik zou dus nooit meer worden lastig gevallen door STRATO. Dus toch uiteindelijk een happy end. Niet dus, omdat het er hoogwaarschijnlijk op lijkt dat het Incassobureau Intrum Justitia de aan mij opgelegde vorderingen van STRATO heeft opgekocht. STRATO krijgt daarvoor een vast percentage, van bijvoorbeeld 40% van alle lopende vorderingen en Intrum Justitia gaat voor de rest en dat is nog niet alles: Gisteren kwam er doodleuk weer een aanmaning van een vordering van STRATO, ondanks dat mijn gegevens op de zwarte lijst zijn geplaatst en dus geblokkeerd moeten zijn. Wat moet je hier nu van denken. Ik ga nu meer in de richting dat er sprake is van een vooropgezet spel met kwade opzet. Het gaat er steeds meer op lijken dat STRATO AG in Berlijn zich schuldig maakt aan onfrisse praktijken en dan druk ik mij nog parlementair uit. Mijn vermoeden daarvoor wordt nog sterker omdat STRATO expliciet weigert om een verklaring te ondertekenen, die door mijn rechtsbijstand is toegevoegd, waarbij zij ook nog eens schriftelijk bevestigen dat de zaak is afgedaan en dat ik verder niet meer door hen lastig zal worden gevallen met aanmaningen van rekeningen van afgenomen Diensten. Onze ervaring is dat STRATO het liefst helemaal niet schriftelijk wil corresponderen, ze zijn niet te bereiken met een reactie per e-mail en willen onder druk van de nodige aanmaningen het liefst alles maar telefonisch afdoen. Een en ander is geen subtiele en correcte manier van zaken doen, sterker nog ik denk dat ze dit bewust doen. Iets op schrift zetten zou n.l. als bewijs kunnen dienen en tegen ze gebruikt kunnen worden. Dus er sprake van een vooropgezet spel en dubieuze manier van zaken doen. De enige die aan deze nachtmerrie een eind kan maken is de Kantonrechter. Helaas is het momenteel lang wachten eer zo'n zaak eindelijk eens voorkomt, vanwege de vele zaken bij de kantongerechten. Intrum Justitia maakt geen schijn van kans omdat ze niet iemand kunnen dagvaarden die niet de juiste persoon is voor Diensten die nooit zijn afgenomen van STRATO. Er is ook geen sprake van door partijen ondertekende contracten. Zij kunnen dus naar hun vermoedelijke 60% plus onkosten fluiten en moeten ook nog eens voor de gerechtelijke kosten opdraaien. STRATO heeft in elk geval vermoedelijk 40% binnengehaald en dat is toch snel verdient voor niet geleverde Diensten. Ik hou jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.

buitbrumn
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2009 23:24

Re: De administratieve chaos bij STRATO AG

Ongelezen bericht door buitbrumn »

Sinds vorig jaar exact hetzelfde verhaal. dus ook iemand met dezelfde voorletter en achternaam gebruikt ons adres. na een aantal incasso's (zelfde partijen) ook en telefoonverkeer met duitsland niets meer vernomen van strato ag. Tot 05-03-2009. 'S-morgens vroeg om 7 uur een pislinke amerikaan aan de telefoon. Had het over dat zijn computer gehackt zou zijn o.i.d. en wist dus blijkbaar Hierbij wordt aangegeven dat er een Uitgaande DOS aanval (denial of service) heeft plaatsgevonden van de server van deze persoon. Taalkundig klopt van deze brief zeer weinig, maar het lijkt erop dat ze een gedeeltelijjke blokkade hebben opgelegd, maar dat de klant tot 01-04-2009 nog de mogelijkheid heeft om te ontgrendelen. Ik heb ook al eerder contact gehad met politie. wordt je ook niet vrolijker van. Ik doe voorlopig maar even niets.... ik zou niet weten wat ik wel moet doen? Groet!

Uschi75
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2009 17:54

Re: De administratieve chaos bij STRATO AG

Ongelezen bericht door Uschi75 »

Administratieve chaos of gewoon oplichting?.

Mijn buurvrouw heeft hetzelfde ze moet betalen voor het hosten van een website die ze niet heeft en ook nooit heeft gehad. Ze heeft ook helemaal NIETS met het inmiddels beruchte Strato uit Berlijn.

Ze heeft al een keer opgebeld naar Strato, maar dat heeft ook niets geholpen. Ze is naar de politie gegaan om aangifte te doen in Den Haag, er waren er al meer geweest ze was dus al de zoveelste , maar ze konden/wilden er verder niets aan doen. Ze zeiden meld het maar bij TROS Rader.

Ze heeft inmiddels al 2 aanmaningen ontvangen nu van een tent die zich Intrum Justitia noemt (of zich hiervoor uitgeeft) en in Den Haag zit. De bedragen vliegen per aanmaning omhoog.

Er is nooit iets getekend of aangevraagd, noch iets geleverd.
Wat een waanzin.

Ik heb haar aangeraden om verder helemaal niets te doen.
Ze hebben geen poot om op te staan.

tanteklara
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2009 14:49

Re: De administratieve chaos bij STRATO AG

Ongelezen bericht door tanteklara »

Bben er pas klant van, had een pakket en upgrade die binnen 3 dagen.
Nu rekenen ze 2 pakketten.Onzin toch.
Dat is misleiding.
Ze haalden ook direct 100 euro en 10 cent van mn bank af.
Men zou mij een creditnota sturen per omgaande.
:cry:
Dit is niet gebuert ik belde weer afgescheept.
Nu vroeg ik kan ik schrijven? Ja naar Berlijn maar ze hebben wel een locatie adress in nederland.Was een reclamebureu zei de medewerker aan dit telefoon van t call center,
en oh ja dat nummer is van kpn alleen een nul minder dat is een ""aftersales"" call center afdeling".
KUn we nagaan wat is dit nu toch :|

:cry: 100 euro van mn bank af moest zijn 36 euro.

De zomerkorting meegerekent die gaan nu ineens niet door omdat ik upgrade, wel belooft trouwens he. :cry:


Binnen welke termijn kan ik hun opzeggen?moet ik n jaar wahcten en en maand ervoor dat doen of kan t ook eerder.
Hun geven geen echte antwooorden.

stofzuigertje

Re: De administratieve chaos bij STRATO AG

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Pas klant en fout bedrag?

Gewoon via Uw eigen bank terug halen.....

En ONTBINDEN wegens niet leveren wat was afgesproken....

Negeer incasso bureau en wel alles aangetekend sturen.
Deze firma is meer incasso dan internet firma, geen enkele tevreden klant bekend!

edje01
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2010 23:57

Re: De administratieve chaos bij STRATO AG

Ongelezen bericht door edje01 »

Zo ik ben er ook helemaal klaar mee , ik heb een server in gebruik van hun
en wat schets mijn verbazing afgelopen week ruim 2000 euro afgeschreven omdat ik volgens hun teveel data zou hebben gebruikt, erg vreemd ik gebruik de server nu ruim een jaar en 3 mnd en nooit iets teveel hoeven te betalen, nu zeggen ze dat dit van 1 mnd is onvoorstelbaar ben er doodziek van en heb er al een week erg slecht van geslapen ben me ten einde raad als je nagaat dat de server maar 59 euro kost per mnd de lol is er echt af, en dat je dan een afschrijving ziet van 2000 euro ik heb dit teruggeboekt!, en heb er heen gebeld hoe dit in mogelijk is,
ze zeggen gewoon keihard te veel gebruikte data ik kan me dit niet voorstellen,
en heb ook gezegt dat ik dit niet ga betalen , ik ben er kapot van weet me ff geen raad vandaar dat ik nu op deze site terecht ben gekomen , heb trouwens alles opgezegt dus afwachten wat er nu gaat gebeuren,

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: De administratieve chaos bij STRATO AG

Ongelezen bericht door oppie11 »

@Edje: laat ze een gespecificeerde rekening aan je verstrekken waaruit je een en ander kunt opmaken. Verder kun je ook door logisch te redeneren bedenken of dat bedrag realistisch is. Wat voor server was het en wat was je abonnement met bijbehorende datalimiet. Wat heb je erop gehost, grote files / kleine files en was het openbaar te bereiken? Ook je aantal unieke hits en dergelijke. Kortom, allerlei zaken waaruit af te leiden is of het data verkeer en de nota klopt.

CosmoReizen
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 mar 2004 19:54

Re: De administratieve chaos bij STRATO AG

Ongelezen bericht door CosmoReizen »

Strato is het meest waardeloze bedrijf binnen Internetland dat er bestaat. Klachten worden zelden opgelost en vaak wordt er onterecht geld van je rekeneing afgeschreven. Onze problemen wilde ze niet oplossen, maar wel werd het geld gewoon afgeschreven. Na diverse telefoontjes naar de Desk (laat Help maar weg) werd dit eindelijk gecorrigeerd en kreeg ik geld teruggestort op mijn rekening, ik dacht nog dat dit het einde betekende van de ellende. Nee dus, binnen nog geen week een brief van een incassoburo voor het bedrag met een heleboel extra kosten, weer bellen en dit was een fout (de zoveelste) van hun kant, kon deze brief als niet verzonden beschouwen. Laat nu dat incassoburo mij toch opbellen met de vraag waneer en hoe ik ga betalen? Gek wordt je ervan, ik heb direct ALLE rekeningen en automatische incasso's van Strato laten blokkeren (kost een telefoontje bij ING) en uiteraard ga ik niet betalen. Als zij me kunnen aantonen dat er nog een bedrag open staat en het is terecht wil ik dat uiteraard betalen, maar niet eerst geld terugstorten en dan komen met hoge incassokosten, zo werkt het niet.

EastmoreRandoms
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2011 15:53

Re: De administratieve chaos bij STRATO AG

Ongelezen bericht door EastmoreRandoms »

Ze zijn lekker bezig met STRATO. Ben ook al maanden met ze aan de gang. Mijn verhaal staat hier: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1183300

number6
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2012 16:54

Re: De administratieve chaos bij STRATO AG

Ongelezen bericht door number6 »

Ik ben nu ook 'trotse' eigenaar van zo'n brief (tot nu toe 2x gekregen). Verkeerde naam maar verder klopt alles. Zelfs mijn telefoonnummer (mobiel). Toch creepy! :( Ik werd vandaag gebeld. Toen ik zei dat deze persoon hier nooit heeft gewoond, werd de man aan de andere kant enigsins onbeleefd... Toen ik hem ook nog wilde vragen of ik de envelop terug moest sturen werd mij onvriendelijk gezegd dat dat niet hoefde en dat ze mijn gegevens zouden verwijderen.
Ben benieuwd wat het vervolg is........

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: De administratieve chaos bij STRATO AG

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarom krijg ik nu nooit zo'n IJ brief :( .
Ik zou ook om bewijs vragen en ze een keer of 8 per dag bellen of ze er al iets aan gedaan hadden :-)

Gesloten