Beste forumlezers,
Ik lees veel over kunststofkozijnen. Wij hebben een monumentaal pand gekocht en willen houten kozijnen en openslaande deuren in laten zetten. Heeft iemand een goed adresje en wat zijn de ervaringen? En als ik een brutale vraag mag stellen, hoeveel heeft het je gekost en wat zat daar allemaal bij inbegrepen?
Dank voor de reacties!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Houten kozijnen
Re: Houten kozijnen
Beste knowmad,
Om een geschikt bedrijf te vinden, zou ik via het internet op zoek gaan naar bedrijven in jouw omgeving en bij hen offertes aanvragen. Zijn er genoeg te vinden.
Het voordeel van kunstofkozijnen, is dat het onderhoudsvrij is. In een monumentaal pand is het inderdaad wel zo mooi om houten kozijnen te plaatsen. Het is maar net wat je wilt.
Om een geschikt bedrijf te vinden, zou ik via het internet op zoek gaan naar bedrijven in jouw omgeving en bij hen offertes aanvragen. Zijn er genoeg te vinden.
Het voordeel van kunstofkozijnen, is dat het onderhoudsvrij is. In een monumentaal pand is het inderdaad wel zo mooi om houten kozijnen te plaatsen. Het is maar net wat je wilt.
Re: Houten kozijnen
Voor houten kozijnen heb je (in principe) geen speciale apparatuur nodig zoals bij kunststof kozijnen. Daarom kun je in het algemeen bij een goede timmerman/aannemer terecht. Zeker bij een monumentaal pand, met afwijkende maten, geen hoeken van 90 graden en wellicht een bijzonder profiel, is een goede vakman belangrijk.