LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maximaal Kredietlimiet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
MeMe2011
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mar 2011 19:23

Re: Maximaal Kredietlimiet

Ongelezen bericht door MeMe2011 »

Ik denk dat dat feest niet doorgaat: De schuldenlast is te hoog i.c.m. het inkomen dus een andere bank die zal het risico te groot vinden en jou/jullie niet als klant willen.
Hij heeft nu ook een ander inkomen en als het bij een andere bank werkelijk zoveel scheelt in rente maar het alleen met zijn loon nog niet doen , kunnen we mijn loon erbij pakken. En mocht het allemaal niet lukken dan zit er niks anders op dan het zo aan te pakken zoals het nu is.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Maximaal Kredietlimiet

Ongelezen bericht door jlthkoch »

kaatsen schreef:koch spreekt uit ervaring met de DSB bank is nog niet goed bevonden voor
een euro. Stelt ook domme vragen over zijn belastingaangifte terwijl het UWV
gewoon haar jaaroverzicht naar de belasting stuurt :lol:
??? Ervaring met DSB-bank, Uwv, belastingaangifte???? Waar gaat dit over?

Onzin gemeld.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Maximaal Kredietlimiet

Ongelezen bericht door jlthkoch »

MeMe2011 schreef:
Ik denk dat dat feest niet doorgaat: De schuldenlast is te hoog i.c.m. het inkomen dus een andere bank die zal het risico te groot vinden en jou/jullie niet als klant willen.
Hij heeft nu ook een ander inkomen en als het bij een andere bank werkelijk zoveel scheelt in rente maar het alleen met zijn loon nog niet doen , kunnen we mijn loon erbij pakken. En mocht het allemaal niet lukken dan zit er niks anders op dan het zo aan te pakken zoals het nu is.
Misschien met twee inkomens dat het zou lukken (afhankelijk van de inkomens) maar het is nog steeds een -groot- risico, dus rente-voordeel zal het waarschijnlijk niet opleveren. Niets houdt je natuurlijk tegen om het huidige bij een andere bank over te sluiten tegen gunstiger voorwaarden.

Ik denk echter niet dat je enige schuld succesvol bij de huidige bank zal kunnen leggen, want een ieder is zelf verantwoordelijk voor wat deze aanvraagt en/of uitgeeft. De bank leeft van rente, dus een lagere rente bij de huidige bank zit er helaas niet in.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Maximaal Kredietlimiet

Ongelezen bericht door jlthkoch »

kaatsen schreef:Dat is allemaal terug te lezen in jouw onnozele berichten dus wederom
ben jij de stomste forummer van dit forum :lol: :arrow:
Slecht lezen is kennelijk ook een vak. Zo heb je ook slecht gelezen dat we je al maandenlang vragen wat je probleem is en om je eens bekend te maken. Maar ik ga je weer negeren want je hebt weer genoeg aandacht gehad!

MeMe2011
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mar 2011 19:23

Re: Maximaal Kredietlimiet

Ongelezen bericht door MeMe2011 »

jlthkoch schreef:
MeMe2011 schreef:
Ik denk dat dat feest niet doorgaat: De schuldenlast is te hoog i.c.m. het inkomen dus een andere bank die zal het risico te groot vinden en jou/jullie niet als klant willen.
Hij heeft nu ook een ander inkomen en als het bij een andere bank werkelijk zoveel scheelt in rente maar het alleen met zijn loon nog niet doen , kunnen we mijn loon erbij pakken. En mocht het allemaal niet lukken dan zit er niks anders op dan het zo aan te pakken zoals het nu is.
Misschien met twee inkomens dat het zou lukken (afhankelijk van de inkomens) maar het is nog steeds een -groot- risico, dus rente-voordeel zal het waarschijnlijk niet opleveren. Niets houdt je natuurlijk tegen om het huidige bij een andere bank over te sluiten tegen gunstiger voorwaarden.

Ik denk echter niet dat je enige schuld succesvol bij de huidige bank zal kunnen leggen, want een ieder is zelf verantwoordelijk voor wat deze aanvraagt en/of uitgeeft. De bank leeft van rente, dus een lagere rente bij de huidige bank zit er helaas niet in.
Dan zullen we het inderdaad zo moeten aanpakken zoals het nu is...
Bedankt allemaal voor de reacties!

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Maximaal Kredietlimiet

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Graag gedaan!

Het is jammer dat het allemaal niet wat positiever is, maar ik denk dat jullie het meeste hebben aan een eerlijke reactie. Veel succes!

MeMe2011
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mar 2011 19:23

Re: Maximaal Kredietlimiet

Ongelezen bericht door MeMe2011 »

jlthkoch schreef:Graag gedaan!

Het is jammer dat het allemaal niet wat positiever is, maar ik denk dat jullie het meeste hebben aan een eerlijke reactie. Veel succes!
Dat klopt! Bedankt ! Het gaat zeker lukken! :wink:

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Maximaal Kredietlimiet

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

verwijderd en naar andere topic verplaatst.
Laatst gewijzigd door Roosje1957 op 14 apr 2011 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Maximaal Kredietlimiet

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Roosje1957 schreef:Heb ik me na de ING bonusaffaire laten inschrijven bij de ASN bank, krijg ik te horen dat ik niet rood mag staan.... nog geen € 200,-.
En dat terwijl ik al 26 jaar elke maand salaris ontvang (niet veel, net boven de 1000 euro, maar toch) en als ik al rood sta is het een paar dagen voor een paar tientjes.
Is dit bij andere banken ook zo streng geworden?
Iets met gras, groener, overkant?

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: Maximaal Kredietlimiet

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

MeMe2011 schreef:Hij heeft nu ook een ander inkomen en als het bij een andere bank werkelijk zoveel scheelt in rente maar het alleen met zijn loon nog niet doen , kunnen we mijn loon erbij pakken. En mocht het allemaal niet lukken dan zit er niks anders op dan het zo aan te pakken zoals het nu is.
Ik haal even de roze wolken uit elkaar ... en zie ...

HooooooOOOooo wacht eens even.
Je hebt het over JE VRIEND! Nu is hij nog je vriend, maar hoe zit dat straks als 'zijn' schuld op jullie beider NAAM staat en de relatie gaat uit?

Dan kun ook JIJ opeens met de helft van zijn schuld komen te zitten dus.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Maximaal Kredietlimiet

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@UrbanSolitude,
Sta mij toe een aanvulling te plaatsen.
Vergeet ook de hoofdelijke aansprakelijkheid niet van een dergelijke constructie, TS. Stel dat relatie inderdaad uitgaat en vriend weigert te betalen of kan niet betalen, komt de bank alles (dus niet de helft) bij jou halen. Er zijn meer topics op dit forum met een dergelijk geval.

bachanaal
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:15

Re: Maximaal Kredietlimiet

Ongelezen bericht door bachanaal »

met mijn bijstands uitkering krijg ik, naast het normale krediet van 1000 euro op de betaalrekening ook nog eens 2500 euro krediet op mijn creditcard. kan dus totaal 3500 euro rood staan terwijl er maar 800 euro per maand binnenkomt. ik sta nooit rood omdat ik mezelf limieten heb gesteld en dat werkt prima, hoewel het verleidelijk is om te webwinkelen met de creditcard.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Maximaal Kredietlimiet

Ongelezen bericht door manondoris »

bachanaal schreef:met mijn bijstands uitkering krijg ik, naast het normale krediet van 1000 euro op de betaalrekening ook nog eens 2500 euro krediet op mijn creditcard. kan dus totaal 3500 euro rood staan terwijl er maar 800 euro per maand binnenkomt. ik sta nooit rood omdat ik mezelf limieten heb gesteld en dat werkt prima, hoewel het verleidelijk is om te webwinkelen met de creditcard.
heel goed hier kunnen meer mensen een voorbeeld aan nemen, je bent verantwoordelijk voor je eigen leefpatroon.als meer mensen zouden leven naar hun inkomen zouden er heel wat topics verdwijnen hier.

snoepie84
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 apr 2011 16:03

Re: Maximaal Kredietlimiet

Ongelezen bericht door snoepie84 »

ik denk dat t niet erg slim is geweest van je vriend ,om een krediet van 8000 te hebben , en een creditcard van 10 keer zijn inkomsten :s
maar ja daar doe je nu toch ff nix meer aan ......

wat ik me ook afvraag is tijdens t lezen is : creditschuld van 900 , hoe komt ie ineens op in jaren op 20.000 en waarom is er al die jaren niks aan gedaan ?

waarom die krediet van 8000 nie opgeheven ?
hoe kan t dat je een krediet va 20.000 op je credicard krijgt , terwijl je al een krediet van 8000 euro hebt , dit zou nie mogelijk moeten zijn ,tenzij je zoooooo veel inkomsten hebt :? maar ja dan zat ie nu nie met n probleem ...... (toch ff vragen bij jurdisch loket hoe ver dit strekt ???? je verantwoording ???)

van de bank had je denk ik idd misschien meer waarschuwing mogen verwachten , maar je blijft natuurlijk zelf verantwoordelijk .

succes met vindne van n goede oplossing.

op 2 inkomsten regeling .... is idd riskant bij relatie breuk ....maar altijd je eigen keuze ..... waar je eventueel later gevolgen van gaat onder vinden .goed over na denken zou ik zeggen :)

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Maximaal Kredietlimiet

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@ Snoepie,

Het ging niet om een credit card met een limiet van 20.000.
Maar een soort rekening courant krediet bij de bank met een limiet van 20.000. Daarnaast had hij al een krediet bij de bank van 8.000.

En hoe je dan aan die schuld komt. Heel makkelijk. Door net elke maand iets te kort te komen vervolgens is het tijd voor een aankoop. Ohja ik had nog een krediet. En voor je het weet is die 20.000 als sneeuw voor de zon verdwenen. Je wil ze de kost niet geven bij hoeveel mensen dit zo gaat.. :roll:

@ TS,
Kan best zo zijn dat de bank onzorvuldig heeft gehandeld. Dat zou ik even bij een wetswinkel of juridisch loket gaan navragen. Bedenk wel dat het een lang juridisch gevecht kan worden als je eraan begint, met alle bijbehorende kosten vandien.

Vergeet niet dat de vriend net zo schuldig is aan het maken van de schuld. Bovendien was een kredietlimiet van 20.000 echt niet nodig om een schuld van 900 (of 8.900) af te lossen. Daar is hij toch echt zelf bij geweest en had hij zelf ook over kunnen/moeten nadenken. Daarbij had het hem al veel eerder kunnen opvallen dat de schuld groter en groter werd. Om erger te voorkomen had hij ook de limiet naar beneden kunnen laten bijstellen. enz.

En denk inderdaad goed na alvorens dit op beider naam te zetten. Je bent dan voor de volle 100% hoofdelijk aansprakelijk, zoals al eerder is aangehaald. Lees het topic van ex in WSPN maar eens na om te zien wat de gevolgen kunnen zijn.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Maximaal Kredietlimiet

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Chocomelk schreef:De 'fout' ligt natuurlijk altijd bij jezelf, je kan niet meer geld
uitgeven als je hebt en doe je dat wel dan kun je de bank niet
de 'schuld' geven.
Deze bewering is niet helemaal juist! De bank heeft zorgplicht en vernatwoordelijkheid bij het verlenen van kredieten. Toezicht, betrouwbaarheid alsmede zorgvuldigheid is één van haar hoofdtaken.

snoepie84
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 apr 2011 16:03

Re: Maximaal Kredietlimiet

Ongelezen bericht door snoepie84 »

beste me me ,

krediet is krediet , de bedragen zijn in ieder geval juist .

courant krediet van € 20.000 om een creditkaart schuld van zo n € 900 af te lossen, daarnaast een krediet van € 8000.

ten eerste snap ik idd niet van de bank hoe je vriend met n inkomsten van €1300 per maand zoveel krediet kon krijgen ,
Het advies van de medewerker was om een kredietlimiet van 20.000 euro op zijn betaalrekening te nemen. Dit zou voordeliger zijn qua rente.
snap nog minder van je vriend dat hij dit advies serieus heeft genomen,en niet hard weg is gerent .
want als hij zelf nadacht kon hij met zijn inkomsten van €1300 eigenlijk al helemaal niet een doorlopend krediet hebben van €8000 , die hij waarschijnlijk volledig benut heeft.en zou een courant krediet van €20.000 heb nog meer in de problemen brengen dit had hij kunnen voorzien.
de bank na mijn weten ook ,maar je blijft zelf verantwoordelijk.

nu vraag ik me af he , wat is er met die courant krediet gebeurd
20.000 , en daarvan de schuld van 8000 en 900 betaald .
of 20.000 +8000+900 schuld ontstaan.

en
En hoe je dan aan die schuld komt. Heel makkelijk. Door net elke maand iets te kort te komen vervolgens is het tijd voor een aankoop. Ohja ik had nog een krediet. En voor je het weet is die 20.000 als sneeuw voor de zon verdwenen. Je wil ze de kost niet geven bij hoeveel mensen dit zo gaat..

als je zo makkelijk over een krediet denkt , denk ik eerlijk waar dat je een geld probleem hebt , hij gaf namelijk al geld uit die hij niet had .
8000 doorlopend in het rood . 20.000 er bij , en dan nog aankopen willen gaan doen ?
denk eerder dat het tijd is voor schuldhulp.

en voor je nu denkt dat dit n veroordeling is na je vriend toe . dat is het niet.
ik ga er van uit dat hij , en daarmee jij het nu wel beter weten ,want je ziet zelf t probleem ook. alleen vind ik de vraag
Kunnen jullie mij vertellen of de fout bij hem of bij de bank ligt?
Is hier iets tegen te beginnen?
een beetje raar .

denk dat je niet te lang moet proberen een goedkopere lening te krijgen , meesten banken doen nu moeilijker dan toen , zou als ik jou /hem was serieus na gaan denken , over schuldhulp.

in ieder geval succes bij t vinden van oplossing
groetjes.

Gesloten