LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
MVE1986
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2011 16:48

Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Ongelezen bericht door MVE1986 »

Momenteel schrijf ik een scriptie over de gevolgen voor minderjarigen en meerderjarigen indien zij geen Verklaring Omtrent Gedrag krijgen. Ik ben op zoek naar mensen die hier ervaring mee hebben of hun mening hierover kwijt willen.
Bedankt alvast!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Tjah...daar hebben ze zelf voor gezorgd.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Enkel mensen van onbesproken gedrag hier vermoed ik...

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Ongelezen bericht door dhc »

Uiteraard....

en ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hun ervaringen met een wildvreemde willen delen.

MVE1986
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2011 16:48

Re: Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Ongelezen bericht door MVE1986 »

Uit mijn onderzoek blijkt dat veel mensen niet op de hoogte zijn van de gevolgen een justitiële documentatie (strafblad)en die probeer ik in kaart te brengen, vandaar deze vraag.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Niet elk strafblad resulteerd in het niet verkrijgen van een verklaring omtrent het gedrag.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Bewijs van goed gedrag :
Ik vindt dat elke leraar/es die elk jaar moet kunnen overleggen, net
zoals mensen die in de kinderopvang etc werken.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Een verklaring omtrent het gedrag biedt geen garanties.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

adSolvendum schreef:Een verklaring omtrent het gedrag biedt geen garanties.
Klopt maar alle beetjes helpen, beter iets dan niets.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Ik zou voor dergelijke functies een compleet antecedenten onderzoek gecombineerd met een psychologische evaluatie en diepgaande risico analyse aanraden. Eventueel gecombineerd met preventieve chemische castratie.
:shock:
Ok, nu draaf ik door.
Maar, voor eenieder die beroepshalve met kinderen te maken krijgt, vind ik het stukje tot de chemische castratie toch eigenlijk wel een goed plan.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

adSolvendum schreef:Ik zou voor dergelijke functies een compleet antecedenten onderzoek gecombineerd met een psychologische evaluatie en diepgaande risico analyse aanraden. Eventueel gecombineerd met preventieve chemische castratie.
:shock:
Ok, nu draaf ik door.
Maar, voor eenieder die beroepshalve met kinderen te maken krijgt, vind ik het stukje tot de chemische castratie toch eigenlijk wel een goed plan.
Dus die mensen zouden nooit geen kinderen mogen verwekken ?
(zitten ook fatsoenlijke mannen bij hoor)

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Ongelezen bericht door adSolvendum »

In dat geval houden we de chemische castratie achter de hand, als zwaard van Damocles.

Zei toch al dat ik doordraafde?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

adSolvendum schreef:In dat geval houden we de chemische castratie achter de hand, als zwaard van Damocles.

Zei toch al dat ik doordraafde?
Klopt maar begrijpen doe ik je wel hoor. :wink:

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

om antwoord te geven op de vraag van TS. Waar ik werk eisen we van nieuwe werknemers een verklaring van gedrag. Op het moment dat iemand die niet kan of wil overleggen dan nemen we die sollicitant niet aan. Vaak denk je dan aan banen die met veiligheid te maken hebben, maar ik ben econoom, en heb niets met veiligheid of beveiliging te maken. Dus ook sectoren die niet meteen voor de hand liggen vragen een dergelijke verklaring.
Ik kan me dus voorstellen dat meer bedrijven en instellingen dat doen. De kans op een baan in sommige sectoren wordt dus heel klein.

groetjes

Trudy

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Ongelezen bericht door aaten »

verklaring omtrend gedrag (is wat anders dan een verklaring van onbesproken gedrag) wordt in veel beroepsgroepen gevraagd maar zegt feitelijk niet echt iets over een persoon.

Ik ben zelf werkzaam in de financiële sector en daarvoor moet je een VOG aanvragen waarbij gekeken wordt of je geen financiële zaken achter je naam hebt staan (bij de VOG wordt alleen naar toepasselijke zaken gekeken).

Kortgezegd: Madoff kan prima in de kinderopvang aan het werk en Dutroux is van harte welkom bij een bank op basis van de VOG

Heel veel functies wordt er niet eens naar gevraagd dus denk eigenlijk dat niet heel veel jongeren er een probleem door krijgen. Bovendien feiten gepleegd voor je 18e vervallen zodra je 18 bent.

MVE1986
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2011 16:48

Re: Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Ongelezen bericht door MVE1986 »

Sommige jongeren kunnen hierdoor geen stage lopen, er wordt wel gekeken naar het verleden van de jongeren.

MVE1986
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2011 16:48

Re: Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Ongelezen bericht door MVE1986 »

Zie de link hieronder, hier vertelt een jongere tegen welke problemen hij aanloopt

http://www.joop.nl/leven/detail/artikel ... _jongeren/

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Ongelezen bericht door tufima »

Ik denk dat het probleem niet zo zeer zit in het feit dat het ministerie soms geen VOG wil afgeven, maar eerder aan de waarde die er door instanties en bedrijven aan wordt gegeven.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Ongelezen bericht door aaten »

MVE1986 schreef:Zie de link hieronder, hier vertelt een jongere tegen welke problemen hij aanloopt

http://www.joop.nl/leven/detail/artikel ... _jongeren/

Heel vervelend voor die jongen ja, maar goed hij moet gewoon een jaartje wachten en dan kan hij elke vog verklaring krijgen die die wil. Hij is dan immers 18 geworden.
Welke grapjas haalt het dan ook in z'n hoofd om een kerstboom in brand te steken blijkbaar in een pand (aangezien er mensen thuis waren volgens het verhaal). Enfin die jeugdzonde is hij over een jaar vanaf.

Friestyler
Berichten: 273
Lid geworden op: 18 mar 2008 02:44

Re: Aanvraag Verklaring Omtrent het Gedrag

Ongelezen bericht door Friestyler »

MVE1986 schreef:Uit mijn onderzoek blijkt dat veel mensen niet op de hoogte zijn van de gevolgen een justitiële documentatie (strafblad)en die probeer ik in kaart te brengen, vandaar deze vraag.
de gevolgen kan ik bij deze wel weer beperken.

als je een srafblad hebt kan je dus géén VOG krijgen..maarrrr...als je je 10 jaar gedeisd hebt gehouden (en dus niet in aanraking bent geweest met justitie op strafbladgebied) dan ontvang je na 10 jaar gewoon weer je VOG, ondanks dat je een strafblad hebt.

een VOG zegt dus niks, de 1e 10 jaar wel maar daarna niet.

kom je dus bij een bedrijf aan de bak en ze vragen alleen om een VOG zonder wat dieper op de (strafblad)materie in te gaan dan is er na 10 (tien) jaar na misdrijf niks loos.

daarbij moet gezegd worden dat een VOG zowiezo wel afgegeven kan worden als (ex)crimi, het hangt er alleen vanaf waarvoor het gebruikt word

@TS: je kan die jongens altijd nog vertellen dat ze politicus kunnen worden, het maakt voor een politicus niet uit of hij/zij een strafblad heeft...
het zijn dus de bestbetaalde criminelen met een legale baan en je hebt nog invloed op NL ook.

@Aaten
aaten schreef:.... Bovendien feiten gepleegd voor je 18e vervallen zodra je 18 bent.
dus niet, vanaf je 16e ben je de *** en blijven de feiten.

Gesloten