LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN sluit eerder af als einddatum contact

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
defeestneus

KPN sluit eerder af als einddatum contact

Ongelezen bericht door defeestneus »

De slogan van KPN luid ''KPN sluit je aan!'', weer zoon slogan die niet werkt. Een schandalig bedrijf met een schandalige klantenservice, ik zou me diep en heel diep schamen als ik zulk personeel in dienst had.

Wij hebben een zakelijke ADSL en Telefonie verbinding van KPN, de ADSL lijn wordt gebruikt voor pin transacties. Een hele belangrijke lijn voor onze winkel dus!

Al vanaf de opening van onze winkel zijn er problemen met KPN, ze zijn het contract kwijt, kunnen geen betalingen accepteren, deze storten ze namelijk zonder pardon weer retour op onze rekening. Je krijgt vervolgens een telefoontje dat als je binnen 5 dagen niet betaald, je afgesloten wordt. Ze kunnen niet op de bedrijfsnaam factureren etc.... van het kastje naar de muur en 10 keer terug.

Omdat ik er geen dagtaak van ga maken om een telefoon aanbieder aan te kunnen houden heb ik het contract opgezegd per 1 mei, en een nieuwe aanbieder gezocht namelijk Scarlet telecom, die vanaf 1 mei bij ons zouden gaan leveren.

Tot mijn schrik was er gisteren ochtend geen enkele ADSL verbinding meer mogelijk, natuurlijk weer aan de lijn met KPN, ik kreeg te horen dat we echt nog niet afgesloten waren, en dat hij de lijn ging doormeten. Volgens de medewerker was het modem defect en zou er vandaag een monteur langs komen, prima oplossing dus.... Maar KPN was nooit zo snel, nu wel dan?

Nee hoor, vanmorgen ging de telefoon, de monteur is niet nodig U BENT AFGESLOTEN! Dat was inderdaad een grove fout volgens hun, en ze zouden zorgen dat we om half 1 vanmiddag weer verbinding hadden en terug gebeld zouden worden.

Half 2 nog geen verbinding, 3 uur nog geen verbinding, ik wederom bellen naar KPN. ''Nee hoor menneer, dat gaat maximaal 8 werkdagen duren!'', woedend werd ik, ik heb direct om een leidinggevende gevraagd. Dit bleek niet te kunnen, toen gezegd dat ik net zo lang aan de telefoon bleef tot dat ik harde toezeggingen had van KPN, dan maar een mobiel modem, dat bleek mogelijk, het is tenslotte hun fout! Maar deze meneer zegt vriendelijk dat ik dan heel lang aan de telefoon kon blijven hangen en dat hij met een collega ging overleggen. Hij gooide me zonder pardon in de wacht, ik wachten, wachten, wachten, na 20 minuten nog in de wacht. De medewerker had dus gewoon geen zin meer in me en doet het dan maar zo, tot je vervolgens wel op moet hangen!

Maar het ging me om het principe, dus ik weer terug bellen met onze opname band aan. Ik heb de mevrouw er vriendelijk op gewezen dat dit gesprek werd opgenomen (word door KPN ook gedaan bij klant gesprekken). Maar daar was mevrouw niet van gediend, ze werd zelf kwaad en liet me niet uitspreken. Toen het haar te moeilijk werd kreeg ik ineens een leidinggevende aan de telefoon! Ik dacht dat dat eerder niet mogelijk was?

Maar nee mevrouw was niet vriendelijk en meelevend. Ze ging me doorverbinden, want het was de afdeling storingen en ik was afgesloten en dat is natuurlijk geen storing. Ik heb toen zelf het gesprek maar beëindigd, verder kom je toch niet bij de KPN, een machteloos gevoel! En dat met factuur bedragen boven de 100 euro per maand.

De KPN heeft ons nu dus een halve maand eerder afgesloten, en tot overmaat van ramp kan de nieuwe leverancier niet gaan leveren. Dus is mijn enige optie de KPN, en dat weten ze maar al te goed, andere leveranciers zijn er niet in deze regio, behalve Ziggo, maar ook die kunnen in onze kast niet leveren.

Zijn er over het afsluiten meer klachten?! Ik wil hier namelijk juridische stappen voor gaan nemen, omdat een defecte ADSL verbinding ons veel omzet scheelt.

Ik hoor het graag!

renegade66

Re: KPN sluit eerder af als einddatum contact

Ongelezen bericht door renegade66 »

dit is een grove fout van kpn, je hebt een zakelijk account dus kun je een fikse schadeclaim gaan neerleggen voor alle onkosten en verliezen.

je kunt ook een geschil aanspannen bij de SGC. die beslissen wat er dan moet gebeuren.

hebben ze ook een reden gegeven voor het afsluiten?

defeestneus

Bedankt voor de tip! Heb daar nog nooit van gehoord.

De reden was dat het contract per 1 mei afloopt, maar ze hebben per ongeluk zoals ze zeggen de ADSL verbinding vanaf gisteren dus 13 april afgesloten.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Grove fout en vervelende kwestie welke duur kan worden voor KPN.
Vergeet niet ook het betaalde abonnementsgeld terug te vorderen, wegens te vroege afsluiting en het aantal dagen dat je abo hebt betaald maar geen "lijn" hebt gehad.

Hou tevens een lijst bij van gemiste omzet omdat een klant die iets wil kopen de winkel verlaat omdat deze niet kan pinnen. Hang de informatie daarom niet te prominent op zodat je ook kunt zien wat klant zou hebben gekocht als deze wel kon pinnen. Als het voor op de deur hagt kan het zijn dat klant al voorbij loopt.
Wil niet zeggen dat dat bij een eventuele klacht allemaal toegewezen wordt, maar kan wel degelijk helpen bij toekennen van schadevergoeding als je goed onderbouwd kan weergeven wat de schade is.

rkreeft

Ongelezen bericht door rkreeft »

Bijzonder vervelend!
Als u een postcode en huisnummer voor me hebt van uw lokatie dat kan ik voor u controleren of er echt geen andere aanbieders zijn op dat adres.
Groet
Richard Kreeft

defeestneus

Inderdaad heel ververvelend, vandaag heeft iemand van ons wederom contact met KPN gehad, ze stellen de aansluiting nu weer uit tot minimaal a.s. donderdag. Dus een hoge prioriteit verdient het ook niet.

Onze postcode is 5404NV, huisnummer 1. Ik heb al gekeken alleen KPN of ZIGGO, beide bedrijven geen vertrouwen meer. Alleen je kunt niets anders met een pinautomaat die over ADSL gaat waren mijn bevindingen. Dat hoort bij het ''nieuwe'' pinnen. Ziggo is niet mogelijk omdat wij een gedeelde meterkast hebben met het buurpand, zei zijn al door ZIGGO aangesloten.

Gesloten