LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Honden belasting

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door manondoris »

@ ciske ben ik helemaal met je eens hoor ,ik wilde alleen even iets on topic melden :D

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door ciske »

manondoris schreef:@ ciske ben ik helemaal met je eens hoor ,ik wilde alleen even iets on topic melden :D
:D dat snapte ik manondoris :lol:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door renegade66 »

Klopt, alleen heet dat geen mond maar een bek (waar ie ook uit stinkt). Alleen een kind kan niet terugbijten en is dus de klos (lees: gebeten). Dus is de hond het gevaar.
jij stinkt ook uit je bek als je je tanden niet poetst.

een hond is geen gevaar, die bijt niet zomaar.
alsof kinderen lief zijn.

ik ken een verhaal van een kindje wat gebeten werd door een labrador.
hond werd afgemaakt. toen ze goed keken bleek die hond ruim 40 nietjes in zijn oren te hebben.
gedaan door het kind.

hoezo een hond gevaarlijk?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Chocomelk »

renegade66 schreef:
Klopt, alleen heet dat geen mond maar een bek (waar ie ook uit stinkt). Alleen een kind kan niet terugbijten en is dus de klos (lees: gebeten). Dus is de hond het gevaar.
jij stinkt ook uit je bek als je je tanden niet poetst.

een hond is geen gevaar, die bijt niet zomaar.
alsof kinderen lief zijn.

ik ken een verhaal van een kindje wat gebeten werd door een labrador.
hond werd afgemaakt. toen ze goed keken bleek die hond ruim 40 nietjes in zijn oren te hebben.
gedaan door het kind.

hoezo een hond gevaarlijk?
Dat is inderdaad een heel bekend verhaal Renegade, is nog bij hart van Nederland geweest toendertijd.
Vooral erg kleine kinderen willen graag aan de staart trekken, vingers in de neusgaten doen bij de hond, met de vingers in de ogen steken.
Plus niet te vergeten dat een hond niets vergeet !

Maar het blijft altijd oppassen, hond/kat met kinderen.

Ik betaal geloof ik iets van 50 euro per jaar voor de hondenbelasting en heb er geen probleem mee.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik hoef dan geen belasting te betalen, maar heb een hele lieve amerikaanse bull,
die zal mijn dochtertje absoluut niets doen, maar ik zal haar nooit alleen laten met de hond.

maar als die viesekus in de buurt komt laat ik hem graag ff los :lol: :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door ciske »

renegade66 schreef:
maar als die viesekus in de buurt komt laat ik hem graag ff los :lol: :lol:
:lol: :lol: die kan dan heel hard rennen:-)

dat is het verdeelde hier in NL nou , niet dat ik het je niet gun maar in de ene provincie wel en de andere niet.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Dit bericht voldeed niet aan de gedragsregels

Azijnzeiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 nov 2010 10:01

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Azijnzeiker »

Ik ben ook voor goudvissenbelasting. Je wil niet weten wat een vuiligheid er door het riool wordt gespoeld.

En dan ook gelijk maar de paardenbelasting invoeren. Leuk hoor, zo'n trouwkoet met 2 paarden. Alleen jammer dat er 1 precies voor mijn deur zijn staart moest oplichten. Opruimen?? Je trouwt toch maar 1 keer?? (Ook dat meestal al niet meer. Maar dat is wel heel erg off-topic.)

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Belasting staat voor het oplichten van je eigen burgers.nl

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Je hebt belasting en je hebt belasting we schieten in het oh zo mooie Nederlandje geloof ik wel heel erg door in het uitmelken van de burger en er komt steeds meer bij, btw verhoging, ongekend hoge "administratie kosten" het mooiste voorbeeld van absurditeit is de gedachte van invoering van de kopvoddentax :mrgreen:

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

We moeten vooral niet vergeten dat katten de economie ook veel opbrengen (denk maar aan dierenwinkels, dierenarts ed). De rekenkamer zou misschien moeten zeggen dat er helemaal geen levende wezens meer moeten zijn, dan is het hele probleem van de milieuvervuiling en het uitputten van de aarde ed ook opgelost :D . Katten zijn nuttige dieren die ook ongedierte bestrijden. Hondenbelasting moet worden afgeschaft.....en katteneigenaren moeten er voor zorgen dat anderen geen last hebben van die katten.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Vroeger werd de hondenbelasting gebruikt voor het schoonmaken van straten ed. Nu wordt dat nauwelijks nog gedaan. Hondenbelasting is gewoon geldklopperij van de gemeentes. Huisdieren leveren de overheid genoeg geld op, om over de werkgelegenheid maar te zwijgen.
Laatst gewijzigd door boertje van buuten op 16 jul 2011 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.


VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Deze discussie gaat nu officieel echt nergens meer over.
Maar goed, ik hap en doe even mee:

http://www.nu.nl/algemeen/2497148/kat-r ... asjes.html
http://www.vandaag.be/bizar/37617_kat-r ... video.html
http://www.telegraaf.nl/buitenland/8490 ... and__.html

Ik zou dit ding op slot gooien, want met het originele onderwerp heeft het geen fluit meer te maken.

jodoti
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2011 13:27

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door jodoti »

Iedereen die een hond heeft en hondenbelasting betaald vindt de regeling on-fair. Kattenbezitters hoeven niet te betalen, terwijl deze evenveel last bezorgen dan honden. De reden dat kattenbelasting niet bestaat is, zoals men dat noemt dat katten niet te traceren zijn.
Onzin natuurlijk, elke gemeente kan afspraken maken met dierenartsen om zodoende honden en katten bezitters te traceren.
Door deze on-faire situatie, of mag ik zeggen deze discriminerende situatie, zijn er vele hondenbezitters die geen honden belasting betalen.
Daarom zou ik graag een oproep doen aan alle hondenbezitters zich te verenigen om de overheid, desnoods met een rechtszaak te dwingen de huidige regeling te veranderen. Dit puur op basis van discriminatie.

Reacties zijn welkom op [email protected]

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door ciske »

@jodoti, katten veroorzaken meer last dan honden.

wel verstandig wil je niet je mailbox vol spam hebben om je mailadres hier weg te halen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door VioletPrue »

ciske schreef:@jodoti, katten veroorzaken meer last dan honden.
Volgens mij staat dat niet wetenschappelijk vast, dat lijkt me meer jouw mening, maar laten we niet wéér het hele topic over gaan doen. :lol:

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Iedere gemeente hanteert haar eigen tarief mbt hondenbelasting. Flauw om iedere keer de katten erbij te halen. Misschien moeten mensen met honden daar mee ophouden en een vuist maken voor afschaffing van de hondenbelasting. Nog even mbt discriminatie? er zijn ook gemeentes in Nederland die geen hondenbelasting heffen......en gemeentes die belachelijk hoge bedragen heffen.

Ik heb honden en katten maar vind de discussie over katten zielig. Gewoon waar voor je geld (hondenbelasting) vragen of een sterke vuist voor geen hondenbelasting. Het is ook een beetje te overdreven om te zeggen dat katten voor meer overlast zorgen. Daar gaat nl dit topic niet over en het is maar net hoe je het bekijkt.
Onzin natuurlijk, elke gemeente kan afspraken maken met dierenartsen om zodoende honden en katten bezitters te traceren.
En dat is in strijd met de privacywetgeving. Doet mij trouwens ook aan situaties denken van zestig jaar geleden als ik mij goed kan herinneren van de gevolgde geschiedenislessen. Klikspaan halve maan....

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door VioletPrue »

boertje van buuten schreef:
Onzin natuurlijk, elke gemeente kan afspraken maken met dierenartsen om zodoende honden en katten bezitters te traceren.
En dat is in strijd met de privacywetgeving. Doet mij trouwens ook aan situaties denken van zestig jaar geleden als ik mij goed kan herinneren van de gevolgde geschiedenislessen. Klikspaan halve maan....
Klopt.
Ik kan me inderdaad uit verhalen van mijn oma herinneren, dat er Joden werden opgespoord via de informatie die de SS bij de dierenartsen opvroeg.
:roll:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Honden belasting

Ongelezen bericht door Emmy75 »

VioletPrue schreef:
boertje van buuten schreef: En dat is in strijd met de privacywetgeving. Doet mij trouwens ook aan situaties denken van zestig jaar geleden als ik mij goed kan herinneren van de gevolgde geschiedenislessen. Klikspaan halve maan....
Klopt.
Ik kan me inderdaad uit verhalen van mijn oma herinneren, dat er Joden werden opgespoord via de informatie die de SS bij de dierenartsen opvroeg.
:roll:
Ik vind dit soort uitspraken toch een beetje ongepast.

Gesloten