| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] dexia
Re: dexia
Uw contract loopt af; waarvoor wilt u /moet u nu gaan tekenen?
Ik neem aan dat u in gemeenschap van goederen getrouwd bent? Dan zult u zich waarschijnlijk bij Egalease hebben aangesloten. Wat is het standpunt van Egalease hierover?
Wat zou u zoal willen vorderen van Dexia?
Ik neem aan dat u in gemeenschap van goederen getrouwd bent? Dan zult u zich waarschijnlijk bij Egalease hebben aangesloten. Wat is het standpunt van Egalease hierover?
Wat zou u zoal willen vorderen van Dexia?
Ik denk dat laser bedoelt dat zij het dexia-aanbod hebben ontvangen. Je moet dan in ieder geval deze niet ondertekenen, vooral niet met beiden! Doe een search op deze forum met het knopje 'Zoeken' en je zult een heleboel topics vinden die hierover gaan.
Success.
Success.
ik heb het formulier de 1é keer ook niet ondertekend moet ik het dan nu wel ondertekenen voor de 16é moet het formulier binnen zijn.
de restschuld is niet zo heel hoog ,maar elke euro die ik betalen moet
is er een te veel mijn vrouw heeft het wel ondertekend
wij zijn niet op het dexia bod ingegaan
wat kost een advokaat als ik er een rechtzaak van maak?[/u]
de restschuld is niet zo heel hoog ,maar elke euro die ik betalen moet
is er een te veel mijn vrouw heeft het wel ondertekend
wij zijn niet op het dexia bod ingegaan
wat kost een advokaat als ik er een rechtzaak van maak?[/u]
laser,
Wat voor een contract heb je in het verleden getekend, dus hoe het product?
Was je toen getrouwd in gemeenscahp van goederen ?
Zo ja, heeft je vrouw meege tekend ?
Wat heb je nu binnen gekregen van Dexia om te tekenen, je noemt het zelf 'contract' maar ik denk dat het wat anders is.
Tekens niks, zonder dat je precies weet wat je tekent. Weet je het nog niet voordat de termijn verloopt, teken dan nog steeds NIET. Zoek wel uit, hier desnoods, wat je opties zijn, en wat je nu ter tekening voor je hebt liggen.
Nee, je kan voorlopig helemaal niks terugvorderen van Dexia, vooralsnog moet je zaken afwachten.
Met een restschuld van euro 7000 zal iedere advocaat je aanbevelen om NIET zelf een procedure te starten; te duur.
Niet betalen en wachten tot Dexia een procedure tegen jou begint kan wel, met alle voor en nadelen, maar is in iedergeval goedkoper.
Gr. Ronald
Wat voor een contract heb je in het verleden getekend, dus hoe het product?
Was je toen getrouwd in gemeenscahp van goederen ?
Zo ja, heeft je vrouw meege tekend ?
Wat heb je nu binnen gekregen van Dexia om te tekenen, je noemt het zelf 'contract' maar ik denk dat het wat anders is.
Tekens niks, zonder dat je precies weet wat je tekent. Weet je het nog niet voordat de termijn verloopt, teken dan nog steeds NIET. Zoek wel uit, hier desnoods, wat je opties zijn, en wat je nu ter tekening voor je hebt liggen.
Nee, je kan voorlopig helemaal niks terugvorderen van Dexia, vooralsnog moet je zaken afwachten.
Met een restschuld van euro 7000 zal iedere advocaat je aanbevelen om NIET zelf een procedure te starten; te duur.
Niet betalen en wachten tot Dexia een procedure tegen jou begint kan wel, met alle voor en nadelen, maar is in iedergeval goedkoper.
Gr. Ronald
mijn vrouw heeft toen een contract aangegaan met dexia om een winstverdriedubbelaar deze loopt dus af op 8 maart nu moeten wij het contract tekenen en terug sturen voor 16 februari
om de aandelen te verkopen en dan moeten wij de restschuld betalen.
de vraag is dus of wij moeten tekenen of zij alleen.
of helemaal niet tekenen en afwachten wat dexia dan doet verkopen doen ze de aandelen toch.
om de aandelen te verkopen en dan moeten wij de restschuld betalen.
de vraag is dus of wij moeten tekenen of zij alleen.
of helemaal niet tekenen en afwachten wat dexia dan doet verkopen doen ze de aandelen toch.
-
gast_58
Simon, volgens mij is het zo dat gemeenschap van goederen of huwelijkse voorwaarden niet van belang is in dit geval. Ik kan er zo snel niets over terugvinden, maar weet bijna zeker iets daarover gelezen te hebben dat je als partner (niet meegetekend en op huwelijkse voorwaarden gehuwd) gewoon hoofdelijk aansprakelijk bent. Kan iemand dit bevestigen of ontkennen?
Geplaatst op 09 Jan 2003 09:46 door Jack
--------------------------------------------------------------------------------
Aandelenlease-contracten zijn feitelijk huurkoopcontracten en om die reden vallen zij onder artikel 1:88 BW, dat ondertekening van de overeenkomst door beide echtgenoten verplicht stelt. Het maakt daarbij niet uit of er sprake is van een huwelijk in gemeenschap van goederen of op huwelijks voorwaarden. Niet ondertekenen van de overeenkomst brengt daarom mee dat de overeenkomst vernietigd kan worden (hetgeen betekent dat de overeenkomst nooit tot stand is gekomen). Vernietiging moet worden ingeroepen binnen drie jaar nadat de niet-ondertekenende echtgenoot van de overeenkomst op de hoogte komt. De advocaten van Dexia stellen echter dat er geen vernietigingsgrond is.
Tja, die wijsheid heb ik ook maar ergens vandaan geplukt, zit er ook mee en denk dat je maar zelf een brief in elkaar moet 'flansen' met daarin bovenstaande feiten verweven.
Met vriendelijke groet.
Jack
Is dit misschien duidelijker?
Ton
--------------------------------------------------------------------------------
Aandelenlease-contracten zijn feitelijk huurkoopcontracten en om die reden vallen zij onder artikel 1:88 BW, dat ondertekening van de overeenkomst door beide echtgenoten verplicht stelt. Het maakt daarbij niet uit of er sprake is van een huwelijk in gemeenschap van goederen of op huwelijks voorwaarden. Niet ondertekenen van de overeenkomst brengt daarom mee dat de overeenkomst vernietigd kan worden (hetgeen betekent dat de overeenkomst nooit tot stand is gekomen). Vernietiging moet worden ingeroepen binnen drie jaar nadat de niet-ondertekenende echtgenoot van de overeenkomst op de hoogte komt. De advocaten van Dexia stellen echter dat er geen vernietigingsgrond is.
Tja, die wijsheid heb ik ook maar ergens vandaan geplukt, zit er ook mee en denk dat je maar zelf een brief in elkaar moet 'flansen' met daarin bovenstaande feiten verweven.
Met vriendelijke groet.
Jack
Is dit misschien duidelijker?
Ton