LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening blokkade door rabobank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Quinie18

Rekening blokkade door rabobank

Ongelezen bericht door Quinie18 »

Mijn vriend en ik hebben nu al een half jaar problemen met de Rabobank. Doordat mijn vriend een automatische incasso heeft laten blokkeren, blokkeerde de Rabobank door een fout de gehele rekening. De blokkade verheffen was blijkbaar zo ingewikkeld, dat de Rabobank na een tijd opperde om maar een nieuwe rekening te openen. Dit gedaan, en tegelijkertijd kwam het spaargeld van mijn vriend vrij, en die heeft hij meteen laten overzetten naar deze rekening. Dit was in november. Toen moesten we nog wachten op het pasje, maar deze is nooit gekomen. Na ongeveer 2 of 3 weken, nam de Rabobank contact op met de mededeling dat ze toch de blokkade hebben kunnen verheffen, en of ze het geld van de nieuwe rekening mochten overzetten naar de oude. De blokkade was inderdaad weg, mijn vriend kon gewoon weer pinnen en geld overmaken. Echter, sinds 3 weken terug, kan er geen geld meer af- en bijgeschreven geworden, en nog steeds is het spaargeld niet overgeheveld (het gaat om een bedrag van 40.000 euro).
We worden steeds bij de Rabobank afgescheept met ' Het is een technische fout en we werken eraan.' Ze geven steeds een uiterste datum, maar er gebeurt steeds niets. We staan nu op het punt juridische stappen te nemen...

Het is toch belachelijk dat mijn vriend sinds november niet bij zijn geld kan?!
Zijn hier nog meer ervaringen mee?

UrbanSolitude

Re: Rekening blokkade door rabobank

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Gelukkig heb ik hier geen ervaring mee.

Maar wat betreft je spaargeld ... ik zou het bedrag maar eens veranderen in **** spaargeld ipv het echte bedrag te noemen.

Daarnaast zou ik zoveel spaargeld NIET bij de Rabobank willen aanhouden, maar hiervoor een internetspaarrekening openen bij bijvoorbeeld; Anadolu, NIBCdirect, Moneyou (oke, heb er 3 genoemd nu is het geen reclame meer ;) )
Die geven MEER rente op je spaargeld.

Daarnaast zou ik mij sterk afvragen of je nog wel bij de Rabobank wilt blijven bankieren???
Mogelijke andere uit een test gebleken (vara's kassa meen ik te weten) is dat Triodos op nr 1 staat gevolgd door de ASN ... waarover klanten het meest tevreden waren. Daarbij geeft de ASN ook nog eens 1% over je gewone BETAALREKENING. Dat is mooi meegenomen natuurlijk ;)

Succes

Overigens vind ik veel baliemedewerkers van de Rabo niet echt vriendelijk en/of behulpzaam )-

Internet1977

Ongelezen bericht door Internet1977 »

De rabobank heeft wel een goede naam, dus je geld lijkt me daar wel veilig, is ook wat waard

UrbanSolitude

Dus je spaargeld staat nu op de andere nieuwe betaalrekening?
Daar kun je dus ook niet meer bij als ik het goed begrepen heb?

1) Open een betaalrekening bij bijvoorbeeld de Triodos of de ASN.

2) Je spaargeld
Indien je dat wel kunt. Open een spaarrekening bij een van die bedrijven die ik genoemd heb (niet bank_of_Schotland want die vallen niet onder het Nederlandse garantiestelsel) en zet daar je spaargeld op. Vang je nog meer aan rente ook.
Tegenrekening je nieuwe betaalrekening bij Triodos of ASN.

3) Ga naar RABO en heft het geheel op.
Neem Cash je geld op ... of laat het overmaken naar je nieuwe betaalrekening.
In dit geval zou ik eerder mijn geld cash willen hebben.

UrbanSolitude

Internet1977 schreef:De rabobank heeft wel een goede naam, dus je geld lijkt me daar wel veilig, is ook wat waard
Misschien wel TE VEILIG in het geval van de T.S. want ze kunnen er zelf ook niet meer bij ;)

Gesloten