LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bericht Rudy Willems

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
aert0001

Bericht Rudy Willems

Ongelezen bericht door aert0001 »

R willems vroeg me of ik voor hem het volgende bericht op het forum wil zetten, bij deze:

COMMISSIE DSI SPEELT LAFHARTIG VALS.

Betreft: Zorgplicht.

De DSI commissie stelt in haar overwegingen dat: “als professionele aanbieder, Legio Lease rekening moest houden, dat aandelenkoersen een langdurige en belangrijke daling konden vertonen. Legio Lease had de klanten een voorziening moeten aanbieden om zo’n negatieve koersontwikkeling na afloop contract af te kunnen dekken. Zo’n verzekering zou kosten meegebracht hebben, daarom is het billijk en redelijk de schade voor aanbieder: de totale restschuld verminderd met 20/15% van de aankoopwaarde van de aandelen”.

Afgezien van het inhouden van geheel het inleggeld (indien de restschuld als nalatigheid wordt beschouwd en vervalt, dan is de betaalde rente {inleggeld} waarover het berekend werd ook nalatig en dient dus ook te vervallen) de volgende opmerkingen:

1° Zo’n verzekering, die DSI onderschrijft, m.b.t. waarde papieren (effecten) of vennootschapsrechten is praktisch onbestaand, omdat de meeste effecten aanbieders ook verzekering aanbieder zijn en goed ervan bewust zijn van de grote gevaren en risico’s op de beurzen, waarbij de betaalde verzekeringspremies niet in overeenstemming zijn risico’s en eventueel uit te betalen schades. Géén enkel van de gedupeerden beschikken over zulk een verzekering en zijn allen op zoek naar een willekeurige advocaat!

2° De commissie gaat opvallend suggestief te werk en niet op grond van de realiteit, kennelijk als bode van Zalm en Dexia, die een dikke vinger in de pap hebben.

De realiteit is, dat Legio Lease zelf, een linke garantie in de Winstverdriedubbellaar had ingebouwd, zij het eenzijdig en op basis van een hausse product: indien de aankoopprijs (de koers) zou stijgen, bleef de aankoopprijs van de aandeel gehandhaafd als die van de aankoopprijs van de eerste aandelenpakket. M.a.w. indien de aankoopprijzen zakken en de gehandhaafde eerste aankoopprijs hoger is dan werkelijke genoteerde prijs, dan is het verschil voor rekening van de klant. Vb aankoopprijs KPN 14, bij afloop 5, dan is verschil 9 (x aantal aandelen) die de klant betaalt als garantiepremie: die werd ook al zodanig betaald!

Afgezien van het ingehouden inleggeld (waarover de commissie met geen woord over rept), vindt de commissie het redelijk en billijk op grond van een onbestaande suggestieve uit de hemel komen vallen verzekering, nog eens 20/15 % van de aankoopwaarde van de aandelen de klant te belasten boven op de reeds betaalde € 9 per aandeel als garantiekosten. D.w.z. dat de effectieve totale kosten voor de klant wordt dan (zonder de rentekosten bij te betrekken) 20% van 14 is 2.8 + 9= 11,8 €, per aand. dat betekent 84.3% van de aankoopwaarde aan kosten.

Hieruit blijkt, hoe de beschermers van de geciviliseerde gemeenschap te werk gaan. Er is geen twijfel meer mogelijk er gebeurt een verschuiving in onze huidige gemeenschap van bescherming naar harde kneveling, waarbij selectieve groepen geviseerd en uitgekleed worden door de gemeenschap bepalers. Zie maar naar de Stichtingen, ze hebben geen poot meer om erop te staan en worden overspoeld en meegesleurd van bovenuit. Het is te hopen dat rechters gespaard blijven van deze verdoemenis. Onafhankelijkheid wordt schaamteloos omgezet in financiële terrorisme en anarchie, waarbij de onthutste burger moet opdraaien voor het geknoei en vervalsingen in de boekhoudingen van het bedrijfsleven en slecht beleid van de Staat, die de burger schaamte uitkleedt. Volgens mij is de Staat niet meer bevoegd om in deze zaak een objectieve beslissing te nemen. Een Europees Gerechtshof is meer hiervoor aangewezen. God moge Nederland en de reguliere Rechters sparen voor een totale ondergang!

ingeloe

Re: Bericht Rudy Willems

Ongelezen bericht door ingeloe »

Naar boven.

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

nog een keer, up

Ton

elende

Ongelezen bericht door elende »

Dat er van bovenaf een vies spelletje wordt gespeelt was al duidelijk.

De politiek neemt hierin ook niet echt haar verantwoordelijkheid, en denderd maar door met oneerlijke accepatie cq economsche praktijken, jegens het Nederlandse volk. Het interesseert haar kennelijk niet dat er een gigantische ergenis en verborgen woede heerst onder het Nederlandse volk.
Ook zij hebben kennelijk niet geleerd wat er met de politiek gebeurde ten tijde van Pim Fortuin. Ook toen werd de poliiek weggehoond en wat belangrijker was, weggestemd.

Dexia, DSI en AFM enz worden het eerst beschermt daar zitten immers "'jongens 8) 8) die ook al in de politiek hebben gezeten of daaruit vriendjes hebben????.

En ook St. Leasverleis en Eegaleas laten zich inmiddels ook al ompraten.

Nee op gerechtigheid behoeven we niet te rekenen getuige de uitkomst van DSI.
Dat we toch en loer worden gedraaid moge wel duidelijk zijn, gezien wij niet alleen onze inleg kwijt zouden raken maar daar bovenop nogeens zo.n 15 a 20 procent moeten terug betalen van de zgn restschuld. 20% van 60 a 80 duizend euro is toch altijd nog 3 tot 8 duizend euro, dus tel uit je winst :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: (wel in het voordeel van die misdadigers die ons genaaid hebben. :evil: :evil: :evil:

Als de politiek niet haar verantwoodelijkheid wil of kan nemen dan is er maar een uitweg NOOOOOOOOOOIT meer stemmen op deze figuren, en zo wie zo geduld hebben, om financiele onrecht aanhangig te maken bij het Europese Hof. Hebben we tenminste nog wat aan de europese eenwording. :idea: :idea: :idea: :idea:

Iedere gedupeerde moet zich absoluut niet bij de "pakken" neerleggen en in alle gevallen en juridische procedure starten tegen het financiele onrecht met schadeverhaal uiteraard. :lol: :lol: :lol:

El.

Sonja

Ongelezen bericht door Sonja »

Stemmen?

Nou dan zijn ze allang gevlogen.
Dat heeft geen zin. De buit is allang binnen en dan
zit er weer een nieuwe oplichter op zijn stoel.

De enige die van mij nog de stem krijgt is wijlen
Pim Fortuin. De enige die recht heeft gesproken.

|sonja.

elende

en daar heeft de vorige politiek ook geen traan om gelaten. De zakken zijn of worden weer gevuld en het volk heeft het kijken na.

Ik heb het al vaker op dit forum vermeld het volk moet gewoon een keer in opstand komen en haar tanden laten zien, net als destijds met de Franse revolutie . Wellicht dat de heren dan eindelijk eens wakker woden geschud.

Mij idee is dat, als er van hoger hand niets gebeurt en het lot van het volk steeds verder wordt getart ik het vermoeden heb dat dit een keer fout loopt.

MIJN OPROEP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

POLITIEK LUISTER TOCH IN GODSNAAM NAAR JE VOLK EN NEEM HAAR SERIEUS.

El

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Ellende,

Ik sta achter je mening.

Alleen je mening op dit forum ventileren berngt geen zoden aan de dijk.

We zullen gezamenlijk iets moeten doen en met een breder draagvak.

Heb je daar interesse in, mail me.

Met een groep die dezelfde gedachten heeft kunnen we veel doen.

Ook anderen die deze mening hebben zijn welkom.
Het gaat om de toekomst van het gewone volk.
De middeleeuwen mogen niet meer terugkeren.

Wie is de baas in Nederland?
De banken en de gevestigde orde?? en wij mogen kromliggen en betalen?

Als ons onrecht is aangedaan dient er recht gesproken te worden, punt.
Het belang en recht van de burger staat voorop.

Het wordt tijd voor een echte rechtspositie voor de gewone man.

De ontwikkeling van het aandelenlease drama geeft aan dat dit noodzakelijk is.

Groeten,
Piet

JL

Ongelezen bericht door JL »

Piet El is iemand die vroeger altijd dezelfde nieuwsberichten hier plaatste net zoals Chris G nu doet. El kent het forum heel erg goed. Net zoals: Revo, Loek, Paula, Albert,Meisje,Andre, en weet ik veel wie nog meer.

Never underestimate the enemy or your friends.

Jl.

Dubio

Ongelezen bericht door Dubio »

Ik snap niet dat iemand als Ton die onzin-verhalen van Willems geloofd.

Karel

Ongelezen bericht door Karel »

Dubio,
Ik snap niet dat iemand als Ton die onzin-verhalen van Willems geloofd.
Hoezo onzin verhalen??? Hij schrijft ze wellicht wat gechargeerd op maar vaak zijn ze dan ook haarscherp geanalitiseerd, wij weten ondertussen hoe jij over deze zaak denkt en ik vindt dat jij bijna altijd met non argumentatie komt welke geen enkele kant nog wal raken. Dus kan ik alleen maar constateren dat de reacties die jij plaatst grote onzin zijn.

elende

Go! Go! is Dubio weer educatief bezig??????????????? :idea: :idea: :idea:

Willems

Ongelezen bericht door Willems »

Dubio,
Indien je commentaar heb, wees dan een echte kerel en spreek mij aan, maar niet achter de rug als een lafaard! Jij richt je niet op de argumentatie maar op de man, echter kijk maar naar jezelf en hetgeen jij hier op het forum aanbrengt als loopjongen van Dexia, wiens bloedbrood jij vreet.
Persoonlijk ben jij niet de man, met de kennis die je tot nu toe op dit forum tentoonspreidde, om mij te raken. Je moet wel oppassen, eerder al had je dingen gesuggereerd, die je niet in staat ben te verantwoorden en waarvoor een tegenreactie jou goed zal kunnen beschadigen waar je ook mag zitten, Doe verstandig en beperk je uitsluitend tot de argumentaties waarmee je niet eens ben: dat is fatsoen, die je kennelijk in alle maten en tonen mist!

elende

Weetje Piet!

Wij hebben in Nederland verschillende politieke opvatingen welke ook in de grondwet zijn vastgelegd.

Namelijk 1) de WETGEVENDE MACHT 2) DE RECHTELIJK MACHT en 3) DE UITVOERENDE MACHT. Thans is inmiddels een VIERDE MACHT ontstaan namelijk DE ECONOMISCHE ZAKKENVULLERSMACHT. die niet alleen door de kapitalistische macht .....maar tevens door de politieke macht wordt beschermd.

De Tijd van "'Jan met de pet"' is weer op zn retour.

Ook heb ik al eens gesuggereerd, om gecoordineerd eventueel via Pay-Back en tegenreactie d.m.v een protestactie /demonstratie richting tweede kamer, te geven.

Bovendien moeten we de politiek heel veel bestoken met het ongenoegen dat thans onder ons heerst. Uiteraard moeten ook die financiele Dexia e.a. gladpraters zoveel mogelik bestoken met e-mails en brieven enz.enz.

Wellicht dat dergelijke signalen uit de samenleving enig resultaat mogen opleveren . Want laten we duidelijk zijn we mogen allen veronderstellen te leven in een democratische rechtsstaat. We hoeven ons niet te laten onderdrukken cq intimideren door economische machten, geholpen door de politiek. :twisted: :twisted: :twisted:

Dubio

Willems,

Jij komt nu al tijden met het verhaal dat Dexia op een baisse gokte, de schulden aan de gedupeerden liet, en dat je daar ook bewijs van hebt. M.i. is dat bewijs er helemaal niet. Dexia zou da namelijk niet het ondertekende contract uitgevoerd hebben, en bij stijgende koersen dus ook niet tot betaling zijn kunnen overgegaan. Gegeven het feit dat er tot en met 2001 bij deze contracten WEL geld is uitgekeerd kan jouw verhaal niet waar zijn. Dexia heeft gewoon precies gedaan waarvoor je tekende namelijk in drievoud aandelenpakketten aankopen voor de koers bij contractsingang. En verkoop bij contractseinde. Als de aandelen verkocht zijn voor een koers die het desbetreffende aandeel die dag had (check aankoop en verkoopkoersen op afrekening) dan kan fraude of ander gezwendel eenvoudigweg niet bewezen worden. En jij denkt dat wel te kunnen bewijzen zonder bewijs!!!

elende

Dubio lees toch eens het Forum goed (rechterlijke uitspraken, DSI, AFM enz enz enz, misscien leer je hiervan nog wat. Zelfs Dexia ging met e.e.a tijdens de aankoop in de fout weetje???????????? Nu trachten zij dit te vehalen op de gedupeerden :twisted: :twisted: :twisted:

el

Dubio

Maar Willems beweert dat de aandelen helemaal niet gekocht zijn. Ze zijn wel degelijk gekocht, en wel degelijk op een koers die het aandeel die dag had, of die hoog of laag is doet er feitelijk niet zoveel toe. Want niemand weet wanneer een koers op z'n hoogte of laagtepunt van die dag staat. Dat ze hoog gekocht zijn, en laag verkocht is wel verdacht. Maar als de betreffend fondsen die dag die koers hebben gehad dan is fraude daarin niet te bewijzen.

Ik wacht nog steeds op de bewijzen van Willems.

Karel

Ongelezen bericht door Karel »

Nou Dubio, lees dan maar eens:

http://www.pay-back.nl/Nieuwsberichten/ ... ent_VN.doc

Wellicht ga je dan ook het licht zien!
Alhoewel......bij jouw????

Dubio

Dit zijn dan waarschijnlijk beursjongens geweest. Die een hogere koers aangaven dan de daadwerkelijke koers van aankoop, maar wel een koers die die dag bij dat fonds paste. Al is dat maar een cent per aandeel: het potje van de handelaar stijgt snel vanwege de enorme omzetten. Dit is natuurlijk fout en de handelaar aan te rekenen. Maar ik denk dat moeder Dexia dit ook niet wil. Straatvechter Labouchere daarintegen maakte het niet zoveel uit. Het scheelt misschien ook maar E50 op de restschuld, ongeveer net zoveel als SLV. Er staat ook een fout in het artikel. Trosradar kwam pas in voorjaar 2002 met de eerste uitzending over LL. Dat weet ik, want bij mijn uitbetaling in 2001 (minder dan de inleg, maar toch uitbetaald door Dexia) was er nog geen haan die er na kraaide. En er zijn zelfs mensen die in 2001 nog een contrat zijn aangegaan.

Willems

Ongelezen bericht door Willems »

Dubio,
Eigenlijk vind ik het onzinnig om in te gaan op je opmerkingen, je zit met een geweldige ei en kom hier op het forum om te leren en om therapie.
Met tegenzin hetvogende: Jij wil bewijzen hebben, een middel om je erachter te schuilen: je eet en zelfs iedere dag, indien je geen hongerlijder ben, moet dat ook bewezen worden of spreekt dat voor zichzelf? Jouw probleem is, je neemt een detail, praat er overheen en verbindt dan een algemene conclusie eraan en zo hou je het lang vol!
In het kort: Mijn bewering is en ook die van je eigen HR Krant, jouw ex Directeur, dat Dexia een hausse product verkocht tijdens een baisse periode en dat deze fataal is voor de klanten. Voor bewijzen moet je bij Krant zijn.
Geld hebben jullie uitgekeerd in 2000 tot 2001, maar niet in 2002 en 2003 en 2004 anders was er vandaag geen probleem met jullie en dat is het bewijs voordat je erom vraagt. Over het koersen verhaal, indien jij denkt dat alles te verantwoorden is, waarom wil je baas de documenten m.b.t. aan- verkoop bij EURONEXT niet voorleggen? Mocht je bewijzen willen, vraagt het je aan je baas en over het geknoei met de koersen, voor bewijzen moet je bij Prof Koedijk en hoogleraar Paul Verhagen van de Erarmus Universiteit zijn.
Tenslotte, doe jezelf en anderen een plezier: dit forum is geen pisbak, voor aanelkaar geplakte wijsheden om meer te kunnen leren, moet je elders anders voor zijn. OK.

Dubio

Er kan geen geld meer uitgekeerd worden door de gedaalde beurs: dat is de enige reden, de rest is pure speculatie.

Gesloten