LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI Opzeggen een RAMP!!!! WAT EEN OPLICHTERIJ!

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
sjikkerdennis

NTI Opzeggen een RAMP!!!! WAT EEN OPLICHTERIJ!

Ongelezen bericht door sjikkerdennis »

Hallo,

Ik heb onlangs een brief gestuurd naar het NTI. Zijn er meerdere met deze problemen? Let me know hoe jullie ervaring zijn.

Jacqueline.

NTI Opleidingen
T.a.v. Els Beltman
Postbus 2222
2301 CE Leiden

Datum:02-02-2011

Betreft: Opzegging NTI Studie
Vorderingsnummer: 00000000

Geachte mevrouw Beltman,

Na een aantal keer uw naam tegen te zijn gekomen op tros radar stuur ik u deze brief. Ik lig namelijk aardig in de kluts met NTI. Ik zal mijn situatie onder beschrijven:

In oktober 2010 heb ik een studie tandartsassistente aangevraagd bij het NTI. Na ontvangst van de boeken heb ik het kostenplaatje nog eens goed bekeken en na het lezen van de slechte verhalen op Tros Radar besloot ik het alsnog niet te doen.

Ik heb destijds contact met jullie klantenservice gehad. (jullie belden mij zelf om te vragen of alles goed ontvangen was). Ik heb toen aangegeven dat ik het toch niet ging doen. Deze dame heeft aangegeven dat het zonde was, maar dat ze het zou noteren. Deze zelfde dame gaf mij ook aan dat ik boeken dan terug moest sturen. Dit heb ik ook gedaan en hiervan ook een bewijs gestuurd. Echter kreeg ik wel een email (geen brief) van NTI dat ik moest betalen. Ik dacht bij mezelf dat het vast en zeker langs elkaar heen gelopen was. Hierna kreeg ik alsnog een brief dat ik schriftelijk op moest zeggen, maar ook hiervan was ik in de veronderstelling dat dat allemaal al telefonisch geregeld was. Er is namelijk nooit een echte (schriftelijke) overeenkomst tussen beide geweest.

Nu krijg ik van het NIB een brief dat ik binnen 5 dagen na dagtekening € 768,18,- moet betalen. Nou ben ik best meegaand met allerlei instellingen, maar dit gaat me toch werkelijk te ver. Ik moet dus bijna €800,- betalen voor een dienst die ik nooit gehad heb. Als ik het anders op had moeten zeggen, vindt ik dat ik daarover beter geïnformeerd had moeten worden door de telefoniste. Ik heb nooit gebruik gemaakt van jullie diensten, boeken niet open gehad, direct contact opgenomen, maar nu moet ik € 800,- betalen.

Dit heb ik ook opgenomen met het NIB, maar ze blijven maar stug zeggen dat ze me gaan dagvaarden en dat ik dan moet rekenen op een nog hogere rekening voor de te kosten. Het lijkt me duidelijk dat ik best welwillend ben, maar ik ga echt geen hoog bedrag betalen voor een dienst die ik nooit gehad heb.

Ik stuur van deze brief ook een kopie aan het Ministerie van Onderwijs en aan Tros Radar, omdat ik dit geen zaken vindt. Ik hoop dat u contact met mij kan opnemen (ik krijg u namelijk niet te pakken) op telefoonnummer 06-39790577, om wellicht tot een redelijke oplossing te komen.

Met vriendelijke groet,

NTI
verified

Re: NTI Opzeggen een RAMP!!!! WAT EEN OPLICHTERIJ!

Ongelezen bericht door NTI »

Beste Jacqueline,

Je brief heb je kennelijk gisteren verstuurd, dus die heb ik nog niet ontvangen. Het is jammer dat er problemen zijn ontstaan rondom het retoursturen van je opleiding. Juist om te kunnen nagaan of de wijze van studeren via thuisstudie geschikt voor je is, biedt het NTI een proefperiode aan, met als enige voorwaarde dat het pakket studiematerialen binnen de periode van 31 dagen aangetekend en onbeschadigd retour zal komen. Inderdaad bellen onze studieadviseurs ook naar studenten om te vragen of de materialen goed ontvangen zijn, en deze adviseurs zullen ook een aantekening maken als aangegeven wordt dat het pakket retour zal komen. Uit het verhaal maak ik op dat er iets misgegaan is bij het retourontvangen of bij het verwerken hiervan, maar dat kan simpel door een verzendcode opgelost worden.
Wil je mij je studentgegevens mailen ( [email protected] )zodat ik alvast na kan gaan wat er precies aan de hand is?

Vriendelijke groet,

Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

Elise-Catherine

Ongelezen bericht door Elise-Catherine »

Nou het kan nog erger, veel erger zelfs
Mijn dochter had zich ingeschreven voor een opleiding bij Schoevers.
Opleiding zou beginnen in November 2010.
Op 4 Oktober wordt ze getroffen door een zwaar herseninfarct, waarbij zelfs haar schedel gelicht moet wordt.
Een paar maanden van te voren had Schoevers haar aangeboden om van de zijlijn vast in een klas aanwezig te zijn, zodat ze een indruk zou krijgen hoe de gang van zaken zou zijn. Dit was haar aangeboden door Schoevers, geheel kosteloos.
Omdt ze de cursus van 6000 euro daarna niet meer kon volgen, moet Schoevers nu voor die uren , dat ze erbij heeft gezeten in die klas,dus zelf geen les heeft gekregen of een cerfiticaat of bewijs van deelname ,ineens 350 euro betalen. Omdat ik de zaken van mijn dochter waar moet nemen,heb ik contact gezocht met Schoevers, en werd daar zeer onbeschoft behandeld.
Toen ik vertelde dat mijn dochter nauwelijks kon praten en halfzijdig verlamd is, zeiden ze dat ik haar hand maar vast moest houden zodat ze kon tekenen om de betaling te regelen.
Heb ook gevraagd om een specificatie van de rekening, i.p.v. alleen maar een bedrag van 350,-- euro.
Herhaaldelijk via een mail erom gevraagd en geen antwoord gekregen.
Daarna nog verschillende keren telefonisch contact met ze gehad, omdat ze mij gingen bellen, en gevraagd waarom ze niet via een mail antwoord aan mij wilden geven. DAT VONDEN ZE NIET DE MOEITE WAARD.
Dat werd mij gezegd.
Nu komen herhaaldelijk dreigbrieven gestuurd naar het adres van mijn dochter, terwijl ze weten dat ze daar niet aanwezig is.
Hoe laag kan je zinken?
Laat de incassso buro's maar komen, dan zullen we het wel via de rechter uitzoeken.
Heb genoeg bewijzen want heb alle gesprekken opgenomen.
Ook werd mij nog gezegd dat ze in ieder geval het inschrijfgeld van de curusus moest betalen, en of ik dat ook nog over wilde maken. Bij navraag was dat al lang betaald.
Dus dit is de instelling van Schoevers opleidingen als je onverhoopt ernstig ziek wordt.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het is toch ook niet de schuld van Schoevers dat uw dochter een herseninfarct heeft gekregen.

Waarom zouden zij de gemaakte kosten niet vergoed mogen krijgen ?

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Elise laat ik beginnen met te zeggen dat dit topic niet over schroevers gaat maar over NTI en dat het niet netjes is om in te breken in het topic van een ander.

Voor wat betreft de reactie van Schoevers, als het echt zo is zoals jij beschrijft kan dit natuurlijk niet. Dit is een werkelijk belachelijke reactie van Schoevers.
Wat je dochter is overkomen is vreselijk en kan zij niks aan doen. Aangezien er nog helemaal geen kosten zijn gemaakt zou Schroevers hun medeleven kunnen betuigen en de zaak kosteloos af kunnen sluiten.
En dit voor een bedrijf dat zichzelf zo hoog in het vaandel heeft staan!

dame41

Ongelezen bericht door dame41 »

Wilde toch nog even reageren op dit topic althans van Schoevers, al denk ik dat de moderator misschien hier een ander topic van kan maken.

Allereerst wil ik zeggen dat ik de handelswijze van Schoevers absoluut afkeur, maar ik hoop wel dat je Schoevers op de hoogte hebt gesteld van het feit dat je de telefoongesprekken hebt opgenomen. Doe je dat niet en dit komt voor de rechter, dan zal de rechter dit bewijs afkeuren, als onrechtmatig verkregen, je mag niet zomaar telefoongesprekken opnemen, zonder dat de tegenpartij hiervan op de hoogte is althans dit is mij een keer verteld. Maar er zullen hier vast een hoop mensen zijn die het vast beter weten dan ik, ben maar eenvoudig secretaresse.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ben benieuwd hoe het met de ts is afgelopen. Zou leuk zijn als ze hier even de afloop verteld.

Gesloten