Barletti = drama!
Wij hebben er vorig jaar een keuken gekocht, begin dit jaar afgeleverd en daarna alleen maar ellende! Door de verkoper is veel belooft (klinkt bekend...?!), maar weinig is er van terecht gekomen. Ik zal geen namen noemen van verkopers, maar mijn advies: blijf er weg, en geef je geld ergens anders uit. Dat het uiteindelijk allemaal bij Mandemakers vandaan komt, had ik al een beetje verwacht, maar dat het echt zo erg was met de service, dat had ik toch niet voorzien.
Het ergste: er is nooit een excuus gekomen.
De problemen:
- keukenfronten niet in de kleur die wij besteld hadden
- bij uitlevering zit er opeens een passtuk (hoog!) boven onze ovens. Zonder in details te gaan, dit was juist met verkoper besproken dat dit niet zo zou zijn.
- ladeblok 80cm anders dan besteld. Geen binnenlade. Ook geen bestekcassette. Wel voor een 60cm kast, daar nooit voor besteld
- ontbreken diverse beugels voor spoelbak.
- krom werkblad, van composiet. Kan niet zult u denken, dacht ik ook, maar dus wel. Schotelde in de breedte en lengte (echt waar, onvoorstelbaar, maar waar)
- frezing voor kookplaat (vlakliggende inductieplaat) in werkblad ongelijk, aan voorkant vlak, aan achterkant stak die omhoog.
- vaatwasser is absoluut niet een stil model zoals de verkoper aangeraden had, en valt ook tegen in schoonmaken. De verkoper heeft destijds heel interessant naar ons zitten luisteren hoe en waar de keuken kwam, en dat het dus in de woonruimte zou komen te staan. Dus een stille vaatwasser was een vereiste. Mijn 12 jaar oude Bauknecht was stiller en ook beter dan deze gloednieuwe Siemens.
Oplossingen:
- keukenfronten konden wel nageleverd worden in de kleur, maar dan werd de kopse kant van de kasten weer anders. Geen optie dus.
- fronten zo gehouden, na hevige discussies, met financiële compensatie. Is dus niet de keuken die wij wilden (en voor betaald hebben!), maar we houden het maar zo.
- passtuk is niets aan te veranderen. Moesten we dus ook maar accepteren. Weer niet wat wij besteld hadden en onze handtekening voor gezet hebben. Valt ook verder onder financiële compensatie
- 3x nalevering van lade. 1ste keer een andere 60cm lade en geen bestekbak en verkeerde kleur front (!!), 2de keer wel de goeie 80cm lade maar niet de goede bestekbak, 3de keer weer niet de goede bestekbak, nu maar zo gelaten. Een hele dag aan het IKEA-en geweest om binnenlade te monteren, geen maten o.i.d. bijgeleverd, dus zelf moeten uitzoeken.
- beugels nagezonden, moesten wel wachten op een vrachtauto die in de buurt was.
- werkblad opnieuw laten maken en nageleverd. Frezing WEER niet goed. Leverancier van werkblad op locatie gekomen en met de hand (slijptolletje) bijgewerkt. Knullig.
- vaatwasser loopt nog, nog geen enkele reactie daarop ontvangen.
Frustraties:
- continue andere contactpersonen. We zijn begonnen in Cruquius, toen Waalwijk, toen Mandermakers zelf, ondertussen lag het dossier bij een Barletti verkoper uit Rotterdam (ergens), toen bleek opeens weer alles in Amsterdam te liggen, waar we nu met een dame praten. Maar die alles weer door stuurt naar het hoofdkantoor.
- continue overal ZELF achteraan bellen. Zolang wij dat niet doen gebeurt er niks, of gebeurt het verkeerde.
- alle naleveringen zijn fout gegaan. Hoe kan dit in vredesnaam? En waarom wordt dit getolereerd? Het blijkt wel dat we veel te veel betalen aan de keukens, want ook al die after-sales moet bekostigd worden. Triest.
- Barletti lijkt alleen te reageren op dreigementen en boze taal. Als het weer netjes verloopt, gebeurt er weer niks.
- nooit eens een excuus van de kant van Barletti ontvangen.
Wij zijn nu al bijna een jaar met deze keuken bezig, en voor ons is de lol er wel vanaf. €20.000 betaald en Jack-**** voor gekregen! We hadden 10x beter een keukentje bij IKEA o.i.d. kunnen kopen, zelf mooie apparatuur kopen en dan waren we minstens de helft minder kwijt geweest.
Wat ook volledig vergeten wordt door Barletti, is het feit dat ik iedere keer weer thuis moest zijn voor naleveringen. Ook iedere keer weer ergens aan beginnen (bijvoorbeeld blad op maat slijpen), en dan er weer achterkomen dat het niet goed is. Weer een dag naar de knoppen. Zo ben ik al 6-7 dagen kwijt aan niks (met 2 man)! Aangezien Barletti €2500 rekent voor montage door 2 man (is er bij ons af gegaan omdat ik het zelf deed), wil ik dus 3x €2500 terug voor de verloren dagen. Hier nog geen antwoord op.
Wij kunnen echt alleen maar zeggen: BLIJF WEG BIJ BARLETTI, en wellicht de hele Mandemakers Groep!!
