LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vreemde praktijken van Tele2
Vreemde praktijken van Tele2
Ik heb al jaren geen vast telefoonabonnement meer waarmee ik via Tele2 belde, maar ik kreeg gisteren opeens een brief van een incassobureau. Waar overigens vreemde zaken instaan als 'wij hebben getracht opgemelde zaak in der minne met u te regelen' en 'wij stellen u voor de laatste maal in de gelegenheid..' terwijl ik nog nooit een brief of ander bericht van het incassobureau of van Tele2 heb ontvangen.
Wat is nu het geval? Voor mijn vaste telefoonlijn die ik ooit had, belde ik via Tele2. Dit heb ik echter in sinds juli 2005 (!) al opgezegd om weer via een goedkoper abonnement van KPN te bellen. Sindsdien heb ik ook nooit meer een factuur gehad van Tele2. Toen ik ging samenwonen heb ik het telefoonnummer per 1-1-2008 definitief KPN opgezegd. Voor zover ik weet geeft KPN ook aan Tele2 door als iemand zijn telefoonnummer definitief opzegt.
So far, so good, zou je zeggen.
Totdat er tien maanden later opeens een bedrag van mijn rekening werd afgeschreven door Tele2. Uiteraard heb ik toen ook contact opgenomen met Tele2. Het bleek vanwege telefoonkosten die gemaakt zijn in de periode NADAT ik het contract met KPN had beëindigd, namelijk in oktober 2008. Vervolgens heb ik ook contact opgenomen met KPN. Ik kwam er achter dat de nieuwe eigenaar van mijn oude telefoonnummer (die ik helemaal niet ken) vanaf het moment dat hij mijn oude nummer had, namelijk vanaf september 2008, als 't ware op mijn naam/rekening zat te bellen. Ik werd een beetje heen en weer geslingerd tussen beide organisaties. Van Tele2 moest ik maar aantonen dat het nummer niet meer van mij is. Volgens KPN was dit onzin, want zij stellen Tele2 op de hoogte als iemand zijn nummer opzegt.
Sowieso is het klinkklare onzin omdat ik al sinds juli 2005 niet meer via Tele2 belde. En dan zou ik opeens in oktober 2008 (terwijl ik het nummer niet eens meer bezit) wél weer via Tele2 bellen? Het bedrag heb ik uiteraard gestorneerd. Daarna is het nog een keer gebeurd en dat bedrag heb ik ook gestorneerd.
Het gekke is dus, nogmaals, dat beide organisaties weten dat dat nummer allang niet meer van mij is en dat de nieuwe eigenaar vanaf september 2008 mijn oude telefoonnummer gebruikt. En toch worden de belkosten die de nieuwe eigenaar van mijn oude nummer in die periode heeft gemaakt, op mij verhaald.
Erg vervelend natuurlijk, maar het lijkt me niet aan mij of aan te tonen dat ik per 1-1-2008 niet meer de eigenaar ben van het desbetreffende telefoonnummer, want dat kunnen zowel KPN als Tele2 zo nagaan. Eén telefoontje van Tele2 naar KPN en ze weten hoe het zit en ze weten ook op wie ze de kosten wél kunnen verhalen (en daar kom je ook makkelijk achter via websites waaop je kunt zoeken op telefoonnummer, compleet met het adres van degene erbij). Bovendien kan Tele2 in haar eigen administratie nagaan dat ik sinds juli 2005 niet meer via hen bel.
Ik heb ook nooit een factuur ontvangen over de zogenaamde belkosten die ik gemaakt zou hebben.
Stap 1 als dit niet snel wordt opgelost is dat ik mijn internetabonnement bij Tele2 opzeg (waarover ik gek genoeg wel correspondentie op mijn huidige adres ontvang).
Wat is nu het geval? Voor mijn vaste telefoonlijn die ik ooit had, belde ik via Tele2. Dit heb ik echter in sinds juli 2005 (!) al opgezegd om weer via een goedkoper abonnement van KPN te bellen. Sindsdien heb ik ook nooit meer een factuur gehad van Tele2. Toen ik ging samenwonen heb ik het telefoonnummer per 1-1-2008 definitief KPN opgezegd. Voor zover ik weet geeft KPN ook aan Tele2 door als iemand zijn telefoonnummer definitief opzegt.
So far, so good, zou je zeggen.
Totdat er tien maanden later opeens een bedrag van mijn rekening werd afgeschreven door Tele2. Uiteraard heb ik toen ook contact opgenomen met Tele2. Het bleek vanwege telefoonkosten die gemaakt zijn in de periode NADAT ik het contract met KPN had beëindigd, namelijk in oktober 2008. Vervolgens heb ik ook contact opgenomen met KPN. Ik kwam er achter dat de nieuwe eigenaar van mijn oude telefoonnummer (die ik helemaal niet ken) vanaf het moment dat hij mijn oude nummer had, namelijk vanaf september 2008, als 't ware op mijn naam/rekening zat te bellen. Ik werd een beetje heen en weer geslingerd tussen beide organisaties. Van Tele2 moest ik maar aantonen dat het nummer niet meer van mij is. Volgens KPN was dit onzin, want zij stellen Tele2 op de hoogte als iemand zijn nummer opzegt.
Sowieso is het klinkklare onzin omdat ik al sinds juli 2005 niet meer via Tele2 belde. En dan zou ik opeens in oktober 2008 (terwijl ik het nummer niet eens meer bezit) wél weer via Tele2 bellen? Het bedrag heb ik uiteraard gestorneerd. Daarna is het nog een keer gebeurd en dat bedrag heb ik ook gestorneerd.
Het gekke is dus, nogmaals, dat beide organisaties weten dat dat nummer allang niet meer van mij is en dat de nieuwe eigenaar vanaf september 2008 mijn oude telefoonnummer gebruikt. En toch worden de belkosten die de nieuwe eigenaar van mijn oude nummer in die periode heeft gemaakt, op mij verhaald.
Erg vervelend natuurlijk, maar het lijkt me niet aan mij of aan te tonen dat ik per 1-1-2008 niet meer de eigenaar ben van het desbetreffende telefoonnummer, want dat kunnen zowel KPN als Tele2 zo nagaan. Eén telefoontje van Tele2 naar KPN en ze weten hoe het zit en ze weten ook op wie ze de kosten wél kunnen verhalen (en daar kom je ook makkelijk achter via websites waaop je kunt zoeken op telefoonnummer, compleet met het adres van degene erbij). Bovendien kan Tele2 in haar eigen administratie nagaan dat ik sinds juli 2005 niet meer via hen bel.
Ik heb ook nooit een factuur ontvangen over de zogenaamde belkosten die ik gemaakt zou hebben.
Stap 1 als dit niet snel wordt opgelost is dat ik mijn internetabonnement bij Tele2 opzeg (waarover ik gek genoeg wel correspondentie op mijn huidige adres ontvang).
Laatst gewijzigd door Jim... op 06 apr 2011 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53
Re: Vreemde praktijken van Tele2
Beste Jim...,
Vervelend dat er onduidelijkheid ontstaan is over je facturen en een brief van het incassobureau. Ik wil graag voor je nakijken wat ik hiermee kan doen.
Om je hierbij van dienst te kunnen zijn, ontvang ik graag je postcode en huisnummer via [email protected], o.v.v. Jim... / Trosradar.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Vervelend dat er onduidelijkheid ontstaan is over je facturen en een brief van het incassobureau. Ik wil graag voor je nakijken wat ik hiermee kan doen.
Om je hierbij van dienst te kunnen zijn, ontvang ik graag je postcode en huisnummer via [email protected], o.v.v. Jim... / Trosradar.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
-
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53
Re: Vreemde praktijken van Tele2
Beste Jim...,
Bedankt voor je gegevens. Ik ga ermee aan de slag en kom er bij je op terug!
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Bedankt voor je gegevens. Ik ga ermee aan de slag en kom er bij je op terug!
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Re: Vreemde praktijken van Tele2
Tweede brief van het incassobureau, dit keer met de Tele2-facturen waarop gesprekskosten staan in de periode NADAT ik mijn vaste telefoonnummer allang had opgezegd (en ook al drie jaar geen gebruik meer maakte van de vaste telefoniediensten van Tele2). Uiteraard herken ik geen enkel nummer en heb ik die nummers ook zeker niet gebeld....
Ik wacht op je telefoontje/brief Danielle!
Ik wacht op je telefoontje/brief Danielle!
Re: Vreemde praktijken van Tele2
Derde brief van het incassobureau. Dit keer met de mededeling dat zij "van cliënte hebben vernomen dat zij om haar moverende redenen de incasso wenst in te trekken. Wij zullen dan ook tot sluiting van het dossier overgaan."
Mooi natuurlijk, maar nu wil ik nog een zwart-op-wit bevestiging van Tele2 hiervan, excuses en vergoeding voor mijn gesprekskosten en andere inspanningen. Een korting op mijn internetabonnement mag natuurlijk ook.
Mooi natuurlijk, maar nu wil ik nog een zwart-op-wit bevestiging van Tele2 hiervan, excuses en vergoeding voor mijn gesprekskosten en andere inspanningen. Een korting op mijn internetabonnement mag natuurlijk ook.
-
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53
Re: Vreemde praktijken van Tele2
Beste Jim,
We hebben het incassodossier inderdaad laten sluiten. Mijn collega neemt hierover nog telefonisch contact met je op!
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
We hebben het incassodossier inderdaad laten sluiten. Mijn collega neemt hierover nog telefonisch contact met je op!
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
-
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53
Re: Vreemde praktijken van Tele2
Beste Jim,
Ik heb van mijn collega vernomen dat er contact met je is opgenomen.
Er is een gepaste vergoeding afgesproken voor de belkosten naar de klantenservice en voor het geleden ongemak.
Je zal hierover nog een bevestigingsbrief ontvangen.
Mocht je hier verder nog vragen over hebben, laat het me dan even weten.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Ik heb van mijn collega vernomen dat er contact met je is opgenomen.
Er is een gepaste vergoeding afgesproken voor de belkosten naar de klantenservice en voor het geleden ongemak.
Je zal hierover nog een bevestigingsbrief ontvangen.
Mocht je hier verder nog vragen over hebben, laat het me dan even weten.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Re: Vreemde praktijken van Tele2
Beste Danielle,
Netjes afgehandeld, dat moet worden gezegd.
Groet,
Jim
Netjes afgehandeld, dat moet worden gezegd.
Groet,
Jim