LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aan- en afsluitkosten Enexis

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Harm.calc

Aan- en afsluitkosten Enexis

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Ik heb nu 4 jaar lang gasaansluiting in mijn woning. Omdat ik thuis niet meer kook (verbruik 0.5m3 per jaar), blokverwarming en electrische boiler heb, heb ik besloten mijn overeenkomst gaslevering (Essent) op te zeggen. Vooral de vaste/netwerkkosten - ruim €100,- op jaarbasis - is hiervan de reden.
Men heeft mij eind vorig jaar gezegd dat als ik de overeenkomst met Essent opzeg dat Enexis automatisch de aansluiting zal afsluiten. Voor het weer aansluiten van de aansluiting worden dan kosten in rekening gebracht, twt ± €55,-. Dit tarief geldt voor het in de woning afsluiten van de aansluiting.

Nu ik mijn overeenkomst daadwerkelijk heb opgezegd blijkt Enexis ineens ook voor het afsluiten €54,25 in rekening te brengen. :?
Daarnaast zullen ze onaangekondigd langskomen, valt er geen afspraak met hen te maken. Ben ik niet thuis, dan sluiten ze de gasaansluiting buiten mijn woning af, hetgeen mij dan zelfs €283,22 kost. Heraansluiten dan ook €283,22. :(

Wat is mijn recht in dit verhaal, dat Essent/Enexis mij in het verleden (telefonisch) verkeerd heeft ingelicht over te maken kosten?
Mag Enexis het standpunt innemen dat men geen afspraak met mij kan maken voor een specifieke datum/dag/tijd?

EnexisWebcare

Re: Aan- en afsluitkosten Enexis

Ongelezen bericht door EnexisWebcare »

Geachte Harm.calc

Uit uw bericht begrijp ik dat er onduidelijkheid is over de kosten van afsluiting. Daarnaast geeft u aan het niet mogelijk is om een afspraak te maken.

Graag wil ik uw situatie nakijken, zodat ik goed kan informeren. Hiervoor heb ik wel persoonlijke gegevens van uw nodig. Ik vraag u daarom een e-mail te sturen naar [email protected], met daar in uw telefoonnummer, postcode en huisnummer. Ik of mijn collega zal dan op korte termijn telefonisch contact met u opnemen.

Ik zie u gegevens graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Renate
Enexis Webcare

Harm.calc

Complimenten aan Enexis.

Er bleek wel degelijk een afspraak te maken wanneer men langs zou kunnen komen voor het afsluiten van de gasmeter.

Nu moet ik wel zeggen dat bij elke brief die ik van Enexis kreeg (melding dat er geen leveringsovereenkomst voor gas is, en waarschuwing voor afsluiten) - en dat waren er nogal wat - dat ik telefonisch contact heb gehad om toch zekerheid te krijgen dat men lansgkomt als ik daarvan op de hoogte ben. Want mijn angst voor hogere kosten (afsluiten buiten mijn woning) was er wel altijd.

En dat Enexis kosten voor zowel het aansluiten alsook het afsluiten in rekening brengt, dat het mijn fout is geweest dat ik dacht dat deze kosten 1 malig waren.

Vandaag zijn ze langs geweest, en is alles goed gegaan.
Ik ga ervan uit dat het met de rekening wel goed komt. :)

Bedankt Renate (Enexis Webcare) en collega's.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

En daar gaat 4 mnd overheen ?

Harm.calc

Ja. En?

Gesloten