LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Glasvezel en afspraken

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
conimus
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 aug 2004 10:37

KPN Glasvezel en afspraken

Ongelezen bericht door conimus »

Vandaag ben ik telefonisch benaderd door dhr. #### van KPN Glasvezel. De reden van dit contact was vanwege mijn verzoek om de aanvraag van een glasvezelverbinding te annuleren omdat KPN voor de tweede maal een installatieafspraak niet was nagekomen. Deze persoon wilde echter de aanvraag niet annuleren en verwees naar de algemene voorwaarden zoals KPN deze hanteert.

November 2010 heb ik voor de eerste keer een glasvezelaansluiting bij KPN aangevraagd. Na de 7 dagen bedenktijd kreeg ik de mededeling van KPN dat de gemaakte installatieafspraak niet kon doorgaan vanwege technische problemen. Men kon echter niet zeggen wanneer de aansluiting wel zou worden opgeleverd. Hierop heb ik toen besloten om de aanvraag te annuleren hetgeen ook zonder enig probleem werd gerealiseerd door een van hun medewerkers. Deze adviseerde mij tevens om het over een tijdje nogmaals te proberen omdat de problemen dan waarschijnlijk wel verholpen waren.

Op 22-02-2011 heb ik opnieuw een aanvraag bij KPN ingediend voor een glasvezelaansluiting in de hoop dat de technische problemen inmiddels waren opgelost. Op 24-02-2011 heb ik telefonisch met KPN een afspraak gemaakt voor de installatie van de glasvezelaansluiting en wel op 7 april 2011 tussen 8.00 en 10.00 uur. Een ruime week na het maken van deze afspraak werd ik weer door KPN benaderd en wel met de mededeling dat de gemaakte afspraak wederom weer niet kon worden nageleefd vanwege technische problemen. Wanneer de installatie echter wel kon plaatsvinden was niet bekend. En wederom werd voor de tweede keer de afspraak ingetrokken na de 7 dagen bedenktijd waarin ik de mogelijkheid had om de aanvraag kosteloos en zonder verdere verplichtingen te annuleren.

Dhr. #### wilde vandaag de aanvraag niet annuleren omdat er nu een oplossing voor handen zou zijn welke er de eerste keer niet was. Echter ben ik van mening dat de oplossing, zoals hij deze noemde, niet voor handen was ten tijde van de gemaakte installatieafspraak waardoor deze wederom niet werd nagekomen door KPN. Deze persoon bleef maar zeggen dat er een oplossing was en was niet voor enige rede vatbaar en toonde ook geen enkel begrip voor de situatie. Hij wilde de eerste installatieafspraak van eind 2010 hier niet in meenemen omdat deze niet meer in het systeem stond.
Daarmee was voor hem alleen de huidige aanvraag aan de orde, hetgeen natuurlijk te zot voor woorden is. Dus omdat de eerste afspraak van 2010 er niet meer instaat doen we voor het gemak maar even alsof hij niet bestaat?

Het vertrouwen dat ik nu voor de tweede keer had in KPN is wederom door KPN geschaad door nogmaals de gemaakte afspraak niet na te komen vanwege dezelfde problematiek als die de eerste keer aan de orde was. Dhr. #### bleef zich verschuilen achter het feit dat er nu een oplossing is en dat dat het verschil is met de eerste keer waardoor hij niet wilde annuleren. Maar de afspraak van 7 april is niet nagekomen door KPN, dus heb ik niets gehad aan de z.g. oplossing. Daarnaast ben ik voor de tweede keer pas ruimschoots na de 7 dagen bedenktijd geïnformeerd over de problemen waardoor ik geen eerlijke kans heb gehad om de keuze te maken om te annuleren of niet.

Ik voel mij persoonlijk zeer benadeeld en bedonderd door KPN. De medewerker verschuilt zich achter de algemene voorwaarden terwijl er ook een menselijk aspect bij komt kijken. KPN kan zich coulant opstellen bij dit soort problematiek. Maar het valt mij dan ook zeer zwaar dat een gerenommeerd bedrijf als KPN zich zo klantonvriendelijk opstelt in een situatie waarbij een klant, die immers voor de tweede keer door KPN wordt benadeeld door het niet nakomen van gemaakte afspraken en de klant pas na de 7 dagen bedenktijd hiervan op de hoogte stelt, om die klant dan simpelweg op de algemene voorwaarden te wijzen en hem aan de overeenkomst te houden en de door hem verzochte annulering niet te honoreren. Ik heb dhr. #### in het telefoongesprek van vandaag tevens medegedeeld dat ik de door KPN geleverde apparatuur z.s.m. weer aan hen zal retourneren en dat ik de installatie op geen enkele manier zal laten plaatsvinden.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Glasvezel en afspraken

Ongelezen bericht door tiptoo »

Ik denk dat je beter niet de spullen kan terugsturen , je zit er helaas nu aan vast , kpn heeft altijd dit soort rotgeintjes, succes er verder mee.

je schrijft zelf op 22 april opnieuw aangevraagd dus daar kom je niet onderuit hoe vervelend het ook is.

als je alles terugstuurd heb je niks , alleen problemen.

KPN Webcare
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 feb 2011 16:02

Re: KPN Glasvezel en afspraken

Ongelezen bericht door KPN Webcare »

Beste Conimus,

Wat vervelend om te lezen. Zou u ons in een PB uw gegevens kunnen sturen? We kijken graag wat we voor u kunnen doen.

Met vriendelijke groet,

Peter
KPN Webcare specialist
KPN Webcare

conimus
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 aug 2004 10:37

Re: KPN Glasvezel en afspraken

Ongelezen bericht door conimus »

Ik ben zojuist teruggebeld door KPN Webcare en deze waren van mening dat KPN inderdaad een aantal keren de afspraak niet was nagekomen en dat de aanvraag daarom gewoon geanuleerd dient te worden zoals ik reeds had verzocht.

Uiteindelijk toch nog een positieve feedback over KPN. Alleen vind ik het wel erg jammer dat het eerst een hoop frustratie en een negatief bericht op dit forum heeft gekost alvorens KPN mijn verzoek tot annulering wilde honoreren.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Glasvezel en afspraken

Ongelezen bericht door tiptoo »

conimus


zorg er wel voor dat ze het schriftelijk naar je toesturen, ben blij voor je.

Gesloten