LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEGON/SPAARBELEG EIST E-MAILADRES

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
gnauta

AEGON/SPAARBELEG EIST E-MAILADRES

Ongelezen bericht door gnauta »

Aegon/Spaarbeleg eist ná het inloggen op de site je e-mailadres. Geef je dit niet, dan krijg je geen toegang tot je rekening(en) en kun je niet internetbankieren.
Ik heb dit als klacht bij Aegon/Spaarbeleg gemeld en kreeg als reactie:

"Wij vragen om het e-mail adres omdat de AEGON E-Rekening een internetspaarrekening is. Hiervoor vindt communicatie voornamelijk via een e-mail adres plaats. Zonder een e-mailadres kunnen wij de rekeninghouders niet op de hoogte brengen van belangrijke wijzigingen en informatie over uw rekening. Wij vragen u daarom vriendelijk om toch het e-mail adres in te vullen als u inlogt. Vervolgens kunt u de rekeningen raadplegen."

Dit is dus je reinste chantage. Het gaat mij er niet om, dat er niet via e-mail gecommuniceerd zou mogen worden, integendeel. Maar de manier waarop Aegon/Spaarbeleg je dwingt om je e-mailadres te verstrekken, vind ik absurd.

UrbanSolitude

Re: AEGON/SPAARBELEG EIST E-MAILADRES

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

?

Bij sommige andere financiële dienstverleners log je zelf in dmv Emailadres + password.

Dus wat is eigenlijk je probleem?
Waarom zou je emailadres bij hen niet bekend mogen zijn?
Het is een BEDRIJF.
En als je het niet vertrouwd dan maak je toch een GMAIL aan?

### Ja, na nog een keer je betoog gelezen te hebben.
Dus je hebt ingelogd waarna je normaal bij je rekeningen zou komen, maar nu werd er om je email-adres gevraagd?

Vul je dit niet in dan kom je dus niet bij je bankrekening?

Ik denk dat ze het op deze wijze hebben aangepakt om 100% score te kunnen krijgen.
Misschien is het niet netjes op deze wijze, maar het is een manier van aanpakken. Indien men je het had gevraagd per email of na het inloggen dan had 80% van de mensen die wellicht weggeklikt en geen emailadres ingevuld.
Op deze manier heeft men dus 100% score en een paar mensen die zich hieraan irriteren en gaan bellen & zelfs het hele verhaal op internet gaan zetten ;)

Oke, het is je goed recht om hierover te vallen.
Maar er zullen mensen zijn zoals ik, die het allemaal nogal overdreven vinden om hier zo tegenin te gaan.
Mocht je het er helemaal niet mee-eens zijn dan kun je natuurlijk ook je spaarrekenigen opheffen en naar een ander gaan.

De bank vraagt immers ook een KOPIE van je Paspoort! Zonder die kopie opent geen ene bank voor jouw een rekening!

Vreemd is dat ze je email adres al niet hadden. Hoe heb je immers die rekening kunnen openen? Dan sturen ze je toch een bevestiging van je rekeningaanvraag per email + natuurlijk alle papieren per post.

Mij valt het wel op dat alle banken nu per email post sturen indien er een rente-verhoging/verlaging is. Zou dat sinds kort wettelijk moeten???
Dan kunnen ze dat beter per email doen dan per post toch? (kosten, milieu & veiligheid = dan kan die brief niet bij de buren op de mat vallen immers)

ff op de aegon site gekeken
### Die rentes die zijn bij hun niet zo vreselijk goed te noemen, er zijn partijen (banken) die meer rente vergoeden + tevens betere voorwaarden hebben ###
Eigen stijl sparen met een basisrente van 2% waarmee je kunt opklimmen tot 2.5% en nog opnamekosten ook????

Gesloten