LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Spoed: is europees esdoorn (ahorn) geschikt voor keuken??
-
Spoed: is europees esdoorn (ahorn) geschikt voor keuken??
Wij hebben een Sachsen keuken uitgezocht, dat gemaakt is van Europees esdoorn, oftewel in het Duits, "ahorn" hout.
Maar we twijfelen een beetje over de hardheid, of dit wel geschikt is voor een keuken.
Omdat we op internet lezen, dat Europees esdoorn niet zo'n harde houtsoort is.
We hebben natuurlijk geen zin, dat er al gauw allerlei deuken in de frontjes ontstaan enz.
Zou eiken dan toch geschikter zijn
Op dit forum zitten ook Sachsen "verkopers"....kunnen die misschien hier "ook" wat meer over kwijt
We twijfelen gewoon
Maar we twijfelen een beetje over de hardheid, of dit wel geschikt is voor een keuken.
Omdat we op internet lezen, dat Europees esdoorn niet zo'n harde houtsoort is.
We hebben natuurlijk geen zin, dat er al gauw allerlei deuken in de frontjes ontstaan enz.
Zou eiken dan toch geschikter zijn
Op dit forum zitten ook Sachsen "verkopers"....kunnen die misschien hier "ook" wat meer over kwijt
We twijfelen gewoon
Re: Spoed: is europees esdoorn (ahorn) geschikt voor keuken??
in iedere houtsoort als je er flink tegen aanstoot heb je een deuk.
gewoon voorzichtig zijn en voor wat je het mooiste vind kiezen.
succes
gewoon voorzichtig zijn en voor wat je het mooiste vind kiezen.
succes
Laatst gewijzigd door echwel op 18 apr 2011 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor een keuken kan het prima. Eiken is beter bestand tegen schades maar die verschillen zijn in de praktijk niet erg groot.
Het uiterlijk van het hout lijkt mij bepalend.
Het uiterlijk van het hout lijkt mij bepalend.
-
Zou het niet zo zijn, dat je met eiken veeeeeeel minder gauw deukjes krijgt dan met Europees esdoorn (ahorn)??
Je gaat het toch niet als aanrechtblad gebruiken ?
ik heb het hier in huis al 5 jaar hangen en bevalt nog steeds goed
geen kleur verschil of last van bladeren
is nog steeds een hele goede kwaliteit
mvrgr
Andre
geen kleur verschil of last van bladeren
is nog steeds een hele goede kwaliteit
mvrgr
Andre
Hoe lang wil je eigenlijk dat de keuken meegaat? Weet je zeker dat je nog x jaren blijft wonen in de woning? enz.
Na een jaartje of 10 ben je er echt wel op uitgekeken en is de keuken al erg gedateerd. Zelfs met een simpel witte spaanplaatjes keuken (om maar eens wat te noemen) kun je jaren doen bij normaal gebruik.
Tja een eiken keuken is doorgaans ook weer zoveel duurder en moet dan ook maar zoveel langer mee, meestal. De vraag is wil je dat eigenlijk wel?
Na een jaartje of 10 ben je er echt wel op uitgekeken en is de keuken al erg gedateerd. Zelfs met een simpel witte spaanplaatjes keuken (om maar eens wat te noemen) kun je jaren doen bij normaal gebruik.
Tja een eiken keuken is doorgaans ook weer zoveel duurder en moet dan ook maar zoveel langer mee, meestal. De vraag is wil je dat eigenlijk wel?
-
Lijkt mij duidelijk:Emmy75 schreef: De vraag is wil je dat eigenlijk wel?
Wij hebben een Sachsen keuken uitgezocht, dat gemaakt is van Europees esdoorn
Ja zeg, bijdehandjes gegetenmasterslave schreef:Lijkt mij duidelijk:Emmy75 schreef: De vraag is wil je dat eigenlijk wel?Wij hebben een Sachsen keuken uitgezocht, dat gemaakt is van Europees esdoorn
Ze twijfelen toch nog. Staat er zelf 2x in dat ze nog twijfelen.