LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!
Re: KPN Rekening van 2450 euro voor 18 dagen internet!
Vandaag keek ik dus op me afschriften,
Tot me grote verbazing zag ik dat er maar liefst 523 euro door HI was afgeschreven! IK schrok me helemaal dood waar kwam dit bedrag vandaan???
Dus ik heb de Hi gebeld eerst tien minuten aan de lijnn gezeten dus huppa weer me rekening omhoog! (Bedankt Hi)......
Na een gesprek werd me verteld dat dit kwam omdat me internet aan stond! en me telefoon (galaxy van siemens) continu gebruik maakt van internet en dit niet uit te zetten is!!
Er werd me verteld dat me volgende rekening ook binnen is 1000 euro +- dit was een flinke schock!!! Aangezien ik al 2 jaar dit abonoment heb maar sinds kort een andere telefoon zelf gekocht. Ben ik benieuwd wat er nu gaat gebeuren zelf weiger ik de rekening te betalen onmdat ik het belachelijk vind dat me nooit is ingelicht over dit bedrag terwijl me rekeningen altijd rond de 100 euro zijn en dan 2 zulke extreem hoge rekeningen hallo Hi moeten jullie geen klanten werven voor eindeloos online ofzo?? Nee dat doen ze blijkbaar niet we zeggen niks maar ze weten je wel te vinden als je abonoment bijna is afgelopen of je een een rekening vergeet te betalen.
Ik ben er ziek van!!!!
Tot me grote verbazing zag ik dat er maar liefst 523 euro door HI was afgeschreven! IK schrok me helemaal dood waar kwam dit bedrag vandaan???
Dus ik heb de Hi gebeld eerst tien minuten aan de lijnn gezeten dus huppa weer me rekening omhoog! (Bedankt Hi)......
Na een gesprek werd me verteld dat dit kwam omdat me internet aan stond! en me telefoon (galaxy van siemens) continu gebruik maakt van internet en dit niet uit te zetten is!!
Er werd me verteld dat me volgende rekening ook binnen is 1000 euro +- dit was een flinke schock!!! Aangezien ik al 2 jaar dit abonoment heb maar sinds kort een andere telefoon zelf gekocht. Ben ik benieuwd wat er nu gaat gebeuren zelf weiger ik de rekening te betalen onmdat ik het belachelijk vind dat me nooit is ingelicht over dit bedrag terwijl me rekeningen altijd rond de 100 euro zijn en dan 2 zulke extreem hoge rekeningen hallo Hi moeten jullie geen klanten werven voor eindeloos online ofzo?? Nee dat doen ze blijkbaar niet we zeggen niks maar ze weten je wel te vinden als je abonoment bijna is afgelopen of je een een rekening vergeet te betalen.
Ik ben er ziek van!!!!
Is normaal buiten de bundel.evdbeek99 schreef:5 euro per mb is wel erg buitensporig. Of is dat normaal?
@Humberto:
Een zeer bekent verschijnsel.
Het probleem is dat KPN en nog een paar providers afgestapt zijn van onbeperkt internet voor een vast bedrag, en daar tegenover diverse abo's hebben met een datalimiet.
En dan krijg je dergelijke zaken.
Misschien een te lichte abo genomen?
Ik vind zelf dergelijke ontwikkelingen zeer verontrustend.
Dit omdat bij vaste internet wel onbeperkt internet is tegen een vast bedrag.
Een zeer bekent verschijnsel.
Het probleem is dat KPN en nog een paar providers afgestapt zijn van onbeperkt internet voor een vast bedrag, en daar tegenover diverse abo's hebben met een datalimiet.
En dan krijg je dergelijke zaken.
Misschien een te lichte abo genomen?
Ik vind zelf dergelijke ontwikkelingen zeer verontrustend.
Dit omdat bij vaste internet wel onbeperkt internet is tegen een vast bedrag.
Nou Het probleem is dat ik zelf een nieuw toestel heb gekocht de Galaxy en dat die continu verbinding maakt met internet.
Terwijl ik hier niet om vraag! en wat ik ook doe de verbinding is niet uit te zetten het instructie boekje er bij gepakt maar niks helpt!!!
Terwijl ik hier niet om vraag! en wat ik ook doe de verbinding is niet uit te zetten het instructie boekje er bij gepakt maar niks helpt!!!
Een telefoon moet "weten" van welk netwerk hij gebruik moet maken. Door deze instellingen te verwijderen ( of niet in te voeren bij aanschaf) kan er geen verbinding gemaakt worden.
Dit werkt bij mij altijd goed. Maar ik ben het eens met het feit dat dit een verontrustende ontwikkeling is. Als iedereen afziet van een abo en weer volop aan de prepay gaat, komen ze er nog wel van terug. Ze worden te machtig inderdaad.
Dit werkt bij mij altijd goed. Maar ik ben het eens met het feit dat dit een verontrustende ontwikkeling is. Als iedereen afziet van een abo en weer volop aan de prepay gaat, komen ze er nog wel van terug. Ze worden te machtig inderdaad.
Zoals ik al eerder aangaf, vind ik het een zeer onverstandige beslissing van KPN om af te stappen van abo's met onbeperkt internet voor een vast bedrag.
-
en waarom zouden ze dit doen?
het brengt toch bakken vol geld binnen door geen onbeperkt internet meer aan te bieden?
niet alleen kpn doet dit, maar bijna alle providers. (behalve T-mobile)
het is gewoon je reinste oplichting, bellen per seconde gaat nu in de gaten gehouden worden. geloof me dat gaat ook met mobiel internet gebeuren.
er zijn waslijsten met klachten en zeer hoge rekeningen.
het brengt toch bakken vol geld binnen door geen onbeperkt internet meer aan te bieden?
niet alleen kpn doet dit, maar bijna alle providers. (behalve T-mobile)
het is gewoon je reinste oplichting, bellen per seconde gaat nu in de gaten gehouden worden. geloof me dat gaat ook met mobiel internet gebeuren.
er zijn waslijsten met klachten en zeer hoge rekeningen.
Je vergeet er nog één die dat niet doet: Telfort.
Telfort heeft nog steeds een internet abo: onbeperkt internet voor een vast bedrag.
Daarnaast heeft Vodafone dat ook.
Telfort heeft nog steeds een internet abo: onbeperkt internet voor een vast bedrag.
Je bent nogal overtuigd van je eigen gelijk. En vermoed dat je ook werkt binnen de telecom wereld. Ik kan je nu op een briefje geven dat de overheid binnen een niet al te lange tijd ingrijpt. Want schijnbaar kan de telecom wereld zichzelf niet reguleren.BBCS schreef:Je vergeet er nog één die dat niet doet: Telfort.
Nope.evdbeek99 schreef:Je bent nogal overtuigd van je eigen gelijk. En vermoed dat je ook werkt binnen de telecom wereld. Ik kan je nu op een briefje geven dat de overheid binnen een niet al te lange tijd ingrijpt. Want schijnbaar kan de telecom wereld zichzelf niet reguleren.BBCS schreef:Je vergeet er nog één die dat niet doet: Telfort.
Dat ik nogal overtuigd ben, komt omdat ik zelf een internet abo heb van Telfort en een familielid Vodafone.
Zodoende.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Het doet mij denken aan de buitensporige tarieven die hotels soms in rekening brengen, nu zullen de meeste mensen wel met hun mobiel bellen wat vroeger niet kon.
Internetten kan 500 keer zo duur zijn zo blijkt nu, de kijker met deze hoge rekening zou normaal gesproken maar 4.90 euro betalen. Daarom hoop ik met evdbeek dat de er snel iets aan gedaan wordt.
Lijkt mij (afgezien van het persoonlijke leed) op den duur schadelijk voor de economie als mensen dat geld (wat ze aan die hoge rekening kwijt zijn ) niet meer op een normale manier kunnen besteden.
Internetten kan 500 keer zo duur zijn zo blijkt nu, de kijker met deze hoge rekening zou normaal gesproken maar 4.90 euro betalen. Daarom hoop ik met evdbeek dat de er snel iets aan gedaan wordt.
Lijkt mij (afgezien van het persoonlijke leed) op den duur schadelijk voor de economie als mensen dat geld (wat ze aan die hoge rekening kwijt zijn ) niet meer op een normale manier kunnen besteden.
-
ik ben is even gaan zoeken, maar het is belachelijker dan ik dacht.
kpn/hi rekenen helemaal geen zeer hoge prijzen per mb.
dit zo betekenen dat TS ruim 6gig verbruikt zou moeten hebben uitgaande van een basis abbo.
dit is bijna onmogelijk met een mobieltje in 18 dagen.
zie mijn verbruikslijstje eerder in dit topic.
kpn/hi rekenen helemaal geen zeer hoge prijzen per mb.
deze tarieven zijn voor basis, extra, en premiumU betaalt per MB €0,040 €0,015 €0,009
Buitenbundeltarief per MB €0,040 €0,015 €0,009
dit zo betekenen dat TS ruim 6gig verbruikt zou moeten hebben uitgaande van een basis abbo.
Je gaat ervanuit dat je een abonnement hebt. Het probleem zit m erin dat je helemaal geen abonnement voor internet hebt maar dat je wel kan gaan internetten voor enkele euro's per mb.renegade66 schreef:ik ben is even gaan zoeken, maar het is belachelijker dan ik dacht.
kpn/hi rekenen helemaal geen zeer hoge prijzen per mb.deze tarieven zijn voor basis, extra, en premiumU betaalt per MB €0,040 €0,015 €0,009
Buitenbundeltarief per MB €0,040 €0,015 €0,009
-
daar ben ik het niet mee eens,
als je geen internet abbo hebt zit je dus in het buitenbundel tarief. en die is geen enkele euro's per minuut zoals je ziet.
als je geen internet abbo hebt zit je dus in het buitenbundel tarief. en die is geen enkele euro's per minuut zoals je ziet.
Ik kan het niet zo snel terugvinden, maar ik heb het echt op de site van KPN €5,- per MB zien staan.renegade66 schreef:daar ben ik het niet mee eens,
-
wat ik heb neergezet komt rechtstreeks van de site van KPN.
het is knip/plakwerk.
het is knip/plakwerk.
Hoe verrassend, niet onderbouwd.BBCS schreef:Ik kan het niet zo snel terugvinden, maar ik heb het echt op de site van KPN €5,- per MB zien staan.renegade66 schreef:daar ben ik het niet mee eens,
Stop eens met liegen bbcs
Nieuw beleid bij KPN mbt hoge facturen door oprecht onbewust veel data-verbruik.
Lees mijn forum (laatste bericht) A2008
Lees mijn forum (laatste bericht) A2008
je betaald bij KPN 1,50 per Mb als je geen internetbundel hebt, dit bedrag wordt per Kb afgerekend. Dit geldt voor standaard personal sim abonnement. Voor het flexibel abonnement heb je standaard surf & mail standard (wat eigenlijk ongunstig is) je betaald dan voor de eerste 5000Kb betaal je dan namelijk 15 euro en daarboven 1,50 per Mb
2450 voor 18 dagen internet zou dus inhouden dat je in het ongunstige abonnement een 1628 Mb in 18 dagen binnengehaald zou moeten hebben dus een goede 90 Mb per dag, ben heel benieuwd hoe je dat voor elkaar wilt krijgen want dat red je met alleen normaal telefoon internet gebruik niet heel makkelijk.
voor de volledigheid: tarieven zijn hier terug te vinden, http://www.kpn.com/prive/tarieven-telefonie-prive.htm
2450 voor 18 dagen internet zou dus inhouden dat je in het ongunstige abonnement een 1628 Mb in 18 dagen binnengehaald zou moeten hebben dus een goede 90 Mb per dag, ben heel benieuwd hoe je dat voor elkaar wilt krijgen want dat red je met alleen normaal telefoon internet gebruik niet heel makkelijk.
voor de volledigheid: tarieven zijn hier terug te vinden, http://www.kpn.com/prive/tarieven-telefonie-prive.htm
Bij de les blijven, er was nog geen abonnement tijdens de portering het abo gaat pas in als deze voltooid is. Alle gesprekken, sms en data worden buiten de nieuwe bundel afgerekend. Ts zal waarschijnlijk een tijdelijk nummer gehad hebben waarmee de smartphone direct bruikbaar was. Wat providers kunnen doen is de simkaart pas actief maken als de portering geslaagd is, met een redelijke marge zodat het helder is dat de boel werkt. Die provider verkoopt op slag geen smartphone's meer, want wie laat zo'n onding een maand in de kast liggen. Winkels kunnen een grote sticker op de doos plakken met een waarschuwing, met de tekst " pas op!!! niet gebruiken voor het abonnement is in gegaan ". Mijn mening is dat 75% van de kopers deze waarschuwing negeert.