Hoi iedereen,
Ik doe op dit moment een MBO opleiding Sociaal Maatschappelijk Dienstverlening Niveau 4. Ik ben eind mei klaar met mijn studie. Ik ben vanaf januari 2011 al bezig met solliciteren op vacatures zoals: woonbegeleidster/begeleidster/assistentbegeleidster etc.
Hiervoor had ik eigenlijk SPW voor moeten doen, alleen mijn opleiding is bijna het zelfde. Ik werk alleen individueel en SPW is groeps. Ik heb in totaal 30 sollicitatie gedaan op dit moment. Tevens sta ik open voor een studie.
Ik heb tot nu toe alleen nog maar negatieve reactie gekregen zoals: Geen werkervaring met gehandicapten. Ik heb wel half jaar met gehandicapten gewerkt zo'n 32 uur per week.
Hoe kan nou iemand van 20 jaar al jaren lang werkervaring hebben?
Ik vind het jammer dat de instelligen alleen maar kijkt naar werkervaring.
Zo komt niemand van 20 jaar aan het werk. Ik wil graag na mei werken, maar als ze op werkervaring kijken wordt dit erg lastig voor mij.
Wie erkent dit?
Groetjes Theressa
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Solliciteren binnen de Zorg
Re: Solliciteren binnen de Zorg
Dat hoor je helaas zo vaak dat ze werkervaring eisen, het liefste hebben werkgevers mensen van 18 jaar in dienst met 10 jaar werkervaring wat dus onmogelijk is, maar die mensen zijn hartstikke goedkoop vanwege het minium loon.
Er zijn teveel werklozen en werkgevers eisen en eisen nu maar raak.
Wat denk je van de jeugdzorg bijvoorbeeld ?
Er zijn teveel werklozen en werkgevers eisen en eisen nu maar raak.
Wat denk je van de jeugdzorg bijvoorbeeld ?
Bedankt voor je reactie.
Inderdaad ze stellen een hoge functie eis.
Ik zie het somber in voor mijn leeftijdsgenoten.
Groetjes Mij
Inderdaad ze stellen een hoge functie eis.
Ik zie het somber in voor mijn leeftijdsgenoten.
Groetjes Mij
Niet opgeven!
Ik heb 14 sollicitaties gehad en bij de 15e de stoute schoenen aan getrokken en gevraagd of ik dezelfde week mee kon lopen
Was meteen aangenomen!
Ik heb 14 sollicitaties gehad en bij de 15e de stoute schoenen aan getrokken en gevraagd of ik dezelfde week mee kon lopen
Was meteen aangenomen!
niet alleen voor jong 20ers zijn er problemen hoor
eind 20ers hebben t zelfde probleem (blijkbaar te lang met mn studie gedaan)
bij toeval heb ik nu de baan gevonden die ik nu heb (o uren)
maar waar ik het liefst wil werken krijg ik te horen, geen tot amper werkervaring
dan wordt je niet aangenomen
hoe kan je ervaring krijgen als je niet aangenomen wordt? Ik weet dat ik het kan maar je krijgt de kans niet.. ik blijf stug door solliciteren hoor dat wel.
enigste waar ik in aanmerking voor kom volgends de uitzendburo's zijn jawel: schoonmaak (omdat ik tijdens mn studie schoongemaakt heb om mijn studie te betalen)
nou dank je de koekoek, het is heel eerlijk werk maar ben het zat om met de nek aangekeken te worden en daar heb ik niet voor gestudeerd.
in iedergeval heel veel succes en gewoon doorzetten.
bij toeval heb ik nu de baan gevonden die ik nu heb (o uren)
maar waar ik het liefst wil werken krijg ik te horen, geen tot amper werkervaring
dan wordt je niet aangenomen
hoe kan je ervaring krijgen als je niet aangenomen wordt? Ik weet dat ik het kan maar je krijgt de kans niet.. ik blijf stug door solliciteren hoor dat wel.
enigste waar ik in aanmerking voor kom volgends de uitzendburo's zijn jawel: schoonmaak (omdat ik tijdens mn studie schoongemaakt heb om mijn studie te betalen)
nou dank je de koekoek, het is heel eerlijk werk maar ben het zat om met de nek aangekeken te worden en daar heb ik niet voor gestudeerd.
in iedergeval heel veel succes en gewoon doorzetten.
Theressa,
Ik heb in het verleden genoeg "werkervaring" opgedaan met solliciteren als maatschappelijk werker en diverse andere banen. Ik ben nu 61 jaar, bijna gepensioneerd dus ik hoef niet meer "de jungle in". Ik heb nog een heel leven voor me liggen.
Ik wil je het volgende zeggen: Zoek alle dingen op die je ECHT leuk vindt. Die hoeven niet persé te liggen in het verlengde van jouw studie of veel geld te kosten. Blijf geloven in jouw gelijk dat jij het waard bent om aangenomen te worden. Geloof niet in het excuus dat je te jong bent of te weinig ervaring hebt. "Zij" kunnen kiezen uit zovelen en doen ook maar wat hun het beste lijkt. Op jouw leeftijd wordt je van al die afwijzen bijzonder onzeker over jouw capaciteiten.
Met de huidige bezuinigingen, waar wij Nederlanders niet om gevraagd hebben, wordt het er niet beter op om in jouw richting een baan te zoeken. Met de huidige uitkeringen heb ik gelukkig geen ervaring meer in.
Die worden ook steeds lager.
Algemeen gezien: Dit kabinet hebben wij Nederlanders niet gewild maar dat is achteraf praten.
We worden nu wel gekonfronteert met een kabinet dat helaas is gekozen door Nederlanders die te gemakkelijk geloven in uiterlijkheden zoals gladde praatjes en foto's in de krant "met dieren in de hand". Daar hebben de huidige ministers met hun kapitaal en geldverslindende imagovoorlichters vlak voor de verkiezingen bijzonder gemeen gebruik van gemaakt. Ik vind het een schande.
Kortom Theressa. Je hebt mogelijk niks aan mijn reaktie. Nogmaals: Zoek meerdere dingen op die je leuk vindt en blijf in je gelijk en jezelf geloven. Je bent het waard! Tijden veranderen. Ook deze. Maak het beste van het leven want het is het waard te worden geleefd! Het komt allemaal goed.
Sukses!!
Groetjes
LukaBloom
Ik heb in het verleden genoeg "werkervaring" opgedaan met solliciteren als maatschappelijk werker en diverse andere banen. Ik ben nu 61 jaar, bijna gepensioneerd dus ik hoef niet meer "de jungle in". Ik heb nog een heel leven voor me liggen.
Ik wil je het volgende zeggen: Zoek alle dingen op die je ECHT leuk vindt. Die hoeven niet persé te liggen in het verlengde van jouw studie of veel geld te kosten. Blijf geloven in jouw gelijk dat jij het waard bent om aangenomen te worden. Geloof niet in het excuus dat je te jong bent of te weinig ervaring hebt. "Zij" kunnen kiezen uit zovelen en doen ook maar wat hun het beste lijkt. Op jouw leeftijd wordt je van al die afwijzen bijzonder onzeker over jouw capaciteiten.
Met de huidige bezuinigingen, waar wij Nederlanders niet om gevraagd hebben, wordt het er niet beter op om in jouw richting een baan te zoeken. Met de huidige uitkeringen heb ik gelukkig geen ervaring meer in.
Die worden ook steeds lager.
Algemeen gezien: Dit kabinet hebben wij Nederlanders niet gewild maar dat is achteraf praten.
We worden nu wel gekonfronteert met een kabinet dat helaas is gekozen door Nederlanders die te gemakkelijk geloven in uiterlijkheden zoals gladde praatjes en foto's in de krant "met dieren in de hand". Daar hebben de huidige ministers met hun kapitaal en geldverslindende imagovoorlichters vlak voor de verkiezingen bijzonder gemeen gebruik van gemaakt. Ik vind het een schande.
Kortom Theressa. Je hebt mogelijk niks aan mijn reaktie. Nogmaals: Zoek meerdere dingen op die je leuk vindt en blijf in je gelijk en jezelf geloven. Je bent het waard! Tijden veranderen. Ook deze. Maak het beste van het leven want het is het waard te worden geleefd! Het komt allemaal goed.
Sukses!!
Groetjes
LukaBloom
dat probleem had ik binnen de financiele sector, overal werd werkervaring gevraagd waardoor ik geen werk kreeg omdat ik net van school ben gegaan, uiteindelijk de zorg ingegaan om toch aan werk te komen, gelukkig heb ik daar wel werk in kunnen vinden, dat zal jou ook lukken hoor, al is het tegenwoordig met de bezuinigingen niet heel erg makkelijk meer.
succes
succes