LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TPG Post

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
amsterdam

TPG Post

Ongelezen bericht door amsterdam »

In het forum zag ik dat er eerder berichten zijn geweest over (de bezorging van) TPG Post, helaas is daar voor zover ik nu kan zien nooit een echte discussie uit voortgekomen.

Probleem: TPG Post bezorgt de post (bij mij althans) vaak niet, of 'uitgepakt'. Een aantal voorbeelden: Het afgelopen jaar heb ik een aantal keer boeken besteld bij Bol.com. Geen van de pakketten heeft mij ooit bereikt. Hetzelfde geldt overigens voor pakketten van de ECI.
Een kaartje van een familielid met geld erin is 'opengemaakt' aangekomen, met een excuusbriefje van de TPG (uw post is tijdens de verwerking beschadigd geraakt o.i.d.) maar het geld was weg.

Nu is mij ter ore gekomen dat de heren en dames van de post aan de hand van de afzender die op een pakket staat, nog wel eens iets mee naar huis willen nemen, dit schijnt te gebeuren met duidelijke afzenders van computerspelletjes, mobiele telefoons, cd's, dvd's etc.

Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die door TPG Post benadeeld is... reacties graag!

g.bravenboer

Re: TPG Post

Ongelezen bericht door g.bravenboer »

wij hebben begin januari een pakje verstuurd naar onze kleinzoon op
cran canaria.dat is tot nu toe nog steeds niet aan gekomen.het pakje
is wel twee keer in belgie geweest.(ik wist niet dat cran canaria in belgie
ligt)dan kreeg ik het weer retour. het pakje is nu voor de derde maal
verstuurd maar ik vrees het ergste.want ik tot twee maal een nieuwe doos moeten kopen,andere dozen waren helemaal gesloop.als ik weer
op het postkantoor kwam begrepen er ook niet van.ik ligt nog steeds met tpg post over hoop.maar ze laten nu helemaal niks meer van der horen.dus die honderd 100 euro aan cadoos kan ik wel af schrijven
die ben ik kwijt.en die kleine jongen maar vragen krijg ik niks voor mij
verjaardag.wie heeft een goede raadt voor ons wat wij moeten doen[/b]

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Zendingen met een dergelijke inhoudswaarde kunt u ook beter met een aanvullende verzekering sturen. Mocht er dan iets mis gaan heeft u recht op schadevergoeding.

mozzer

Ongelezen bericht door mozzer »

Ik heb hetzelfde meegemaakt met een zending van NBC, dat is het zusje van ECI. Maar ik kan je vertellen dat deze niet bezorgd worden door TPG Post, maar door SELEKTVRACHT!!!!

Ze zijn dan te lui om nog een keer langs te komen en pakken het uit om het boek/ boeken door de brievenbus te gooien.

Alwin

Ongelezen bericht door Alwin »

Dit zijn pure leugens!

PURE LEUGENS!!!!!!!!!!

Gast

hoe weet jij dat alwin????

ik heb overingens nooit problemen gehad met het leveren van mijn post.
niet met de TPG en niet met Selectvracht

wat selectvracht WEL doet en mij een doorn in mijn oog is,
is wanneer ik niet thuis ben, het pad oplopen en het pakje in de schuur leggen.
ik heb daar moeite mee
ik heb niet voor niks en hele hoge en grote poort en ben niet gediend van vreemde mensen op mijn pad.
als ik er niet ben komen ze later nog maar een keer terug.

sandra

Gast

Nog een keer voor de mensen die denken dat TPG post alleen post en pakjes rondbrengen.

We leven nu in 2004 niet in 1994 toen werd alleen door P.T.T rondgebracht.

Nu enkele voorbeelden: Selektvracht, Duits koerierbedrijf DPD, Toeleveringsbedrijven, etc.

Ik kan het weten ben nl. al 23 jaar Postbode, en hou er niet van om zomaar beschuldigd te worden door personen, die niet weten hoe de vork in de steel zit.......

Dopey

Ongelezen bericht door Dopey »

Oh, ik baal er ook zo van als ze de post bij de buren afgeven. Hoe weten zij nou wat voor een contact ik met de buren heb? Of als ze de post gewoon bij de voordeur leggen in de hoop dat het niet gaat regenen! 1 keer vond ik de post na twee weken in de schuur! Die hadden we per ongeluk een keertje open laten :oops: staan en het pakje niet opgemerkt bij het op slot doen!

Gast

:D
ja dopey, ook lekker lullig, jij maar wachten op je pakje :P

beste postbode, ik beschuldig je nergens van hoor,
ik heb alleen problemen met de bezorgers van selectvracht die dus zomaar op mijn pad lopen
er zit zelfs een enorm bord ''pas op voor de hond op''
niet voor niets, puur om de mensen buiten de deur te houden.
maar ja, de hond was met mij mee....

sandra

Gast

de postbode toeterd netjes (is misschien niet zoals het hoort, maar wij wonen erg achteraf) en komt er niemand dan doet hij keurig een briefje in de bus.
no problem

sandra

redebo

Ongelezen bericht door redebo »

Ook ik heb iets dergelijks meegemaakt. Ik had via EBay een trackball gekocht. De verzending is prima gegaan. Via TrackTrace was te zien dat hij op het distributiecentrum was aangekomen. Omdat hij niet aangekomen was direct naar TPG gegaan. Eerst zoeken bij hun. Niets te vinden. De bezorger beweerde dat hij hem in de brievenbus heeft gedaan. Na mijn opmerking dat een pakje van 20 bij 20 bij 20 cm moeilijk in de brievenbus past werd gezegd dat het pakje was afgegeven op het juiste adres. Aangezien er niemand thuis was was dat ook niet mogelijk. Toch beweren ze hem te hebben afgegeven op het juiste adres. De buren hebben ook niets ontvangen.

Volgens TPG kan er geen verhaal zijn wanneer een pakje niet aangetekend is verzonden. Dit betekent dus dat elke zending (pakje, brief of wat dan ook) vogelvrij is. Ze zeggen zelf letterlijk dat ze het pakje af kunnen geven aan iedereen die hem in ontvangst wil nemen. Waar betalen wij dan porto voor? Alleen voor het vervoer, maar niet voor een goede aflevering?

Wanneer een postbode een pakje beweert te hebben afgegeven, maar een dag later niet weet dat hij hem heeft afgegeven, laat staan aan wie of wat voor persoon hij hem heeft afgegeven, dan is TPG er niet verantwoordelijk voor.

Ik denk dat we over moeten gaan naar betaling achteraf. Eerst een brief laten versturen en wanneer hij goed ontvangen is de porto overmaken naar de rekening van TPG.

Wanneer een zending dus niet aangetekend verzonden wordt (80% van alle zendingen) zou elke postbode deze achterover kunnen drukken.
Als er een rotte appel bij de bezorgers zit wordt die gedekt door TPG.
Kortom:
TPG IS NOOIT TE VERTROUWEN

Gast

Redebo,

ik weet niet of je werkt, zo ja, is daar dus ook niemand te vertrouwen, je hebt het over het hele bedrijf nl.
Waar werk jij, misschien een nieuw forum over dat bedrijf opstarten.
Op elk bedrijf gebeuren dingen die niet goed gaan.
Val dan niet iedereen aan.
Zielig hoor.

Gast

nok nok

Gast

Redebo werkt dus niet.

JLK

Ongelezen bericht door JLK »

ook een leuke.

Ik was even weg met de hond kom terug en zie de postbode met pakket voor de deur staan....niemand thuis....nogal logisch ik stond buiten met de hond. Dus ik kom aanlopen en zeg: ha mooi geef maar hier. Postbode overhandigd het pakket.....vraagt nog wel even ben u die en die.....ik zeg jah en postbode stapt in auto en rijd weg.

Stel dat ik een toevallige voorbijganger was met hond, die hetzelfde geintje flinkt dan is het dus bye bye zwaai zwaai pakketje. Hij had op zn minst even kunnen kijken of ik ook daadwerkelijk naar binnen ging op dat adres ofzo.

redebo

Ongelezen bericht door redebo »

Op het moment dat het pakje afgegeven zou zijn was ik aan het werk (Ja, ik werk). Er was op dat moment niemand thuis.

Bij TPG zeggen ze LETTERLIJK dat de bezorgers een pakje af mogen geven aan iedereen die hem in ontvangst wil nemen (bijvoorbeeld aan iemand die met een hond aan het lopen is), wanneer het pakje NIET aangetekend verstuurd is.

Hiermee zeggen ze dus zelf dat ze geen enkele verplichting hebben om een pakketje af te leveren. Dit staat ook in de Postwet; "TPG Post aanvaart slechts beperkte aansprakelijkheid jegens de afzender als gevolg van vermissing of beschadiging van postzendingen met aanvullende diensten als "aantekenen" of "verhoogde aansprakelijkheid"."

Wanneer een pakje dus wel bezorgd wordt moet je de bezorger heel hartelijk bedanken voor het afleveren, want dat hoeft hij niet te doen. Ik vraag me dan wel af waar de porto voor is die je moet betalen.

Ik zeg niet dat ik de bezorgers niet vertrouw. Dit gaat waarschijnlijk maar om een enkeling. Wanneer TPG echter zelf beweert (en door een wet gesteund wordt) dat ze geen enkele verplichting hebben om een brief of pakje, waar niet voor getekend hoeft te worden, af te leveren, verlies ik toch wel enig vertrouwen in het bedrijf.

mdehaan

Ongelezen bericht door mdehaan »

Ik adviseer "amsterdam" eens een pakketje namens bijv Bol.com aan uzelf te versturen met daarin een verfbom. In am*dam is het niet zo'n probleem om verf te kopen welke een paar dagen zichtbaar blijft op de huid. Mocht de postbode het pakketje openen, staat hem of haar een onplezierige verrassing te wachten

twtw

Ongelezen bericht door twtw »

Hallo allemaal

Ik heb 7-5-2004 2 brieven met geld opgetuurd
in de een zat 1 euro en in de ander 4 euro.
In allebei de brieven zat geen geld meer. Wel nog de briefjes die ik erbij heb gedaan.
In allebei de brieven heeft iemand een gat gemaakt zodat het geld eruitrolde.
Ik heb de brieven gepost in Oss op de berghemseweg bij de verfwinkel.
Heeft iemand dit nog meer meegemaakt

Twan

Jolanda K

Ongelezen bericht door Jolanda K »

Het is erg vervelend dat dit u overkomen is, maar het is verplicht om geld aangetekend te versturen. Uiteraard wegen de verzendkosten in dit geval niet op tegen het verzonden bedrag. Daarom kunt u geld beter niet per post versturen, maar gewoon over maken per bank of giro, dat is zowel goedkoop als veilig.

Overigens is het zo dat de enveloppen machinaal verwerkt worden, u kunt zich dus misschien wel voorstellen dat een envelop met iets hards erin zoals sleutels of muntgeld scheurt, omdat de envelop daar op blijft hangen. Ik kan me niet voorstellen dat een medewerker zijn of haar baan op het spel zet voor een of twee euro.

twtw

Ongelezen bericht door twtw »

Deze keer moest ik het in een andere brievenbus doen
Maar eerst ging het altijd goed behalve deze keer
Ze zijn tegelijkertijd in de bus gegooid

Gesloten