Op de 25e?manondoris schreef:en hoe moeten mensen met een kleine uitkering dit weer terug betalen?
Dat trekt het weer recht.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Op de 25e?manondoris schreef:en hoe moeten mensen met een kleine uitkering dit weer terug betalen?
Dus dat betekent dat het UWV zeker weet dat er veel mensen zijn die hierdoor in de problemen kunnen komen.Anders zouden ze niet tegelijk met het aankondigen van verplaatsing betaling al schrijven dat je een voorschot kunt krijgen!!!!!!xsr schreef:UWV Heeft ook duidelijk gemaakt dat je een voorschot kan aanvragen van max 600 euro. Als je krap bij kas zit door die 2 extra weken.
Klopt, ik had hier eerder ook al een draadje over gestart.WimP schreef:Zag net bij mijn zus dat in 2005 het bedrag op de 9e van de maand binnen was.
minus 2 dagen bank, dus werd het op de 7e overgemaakt. Straks dus op de 23e.
dat is een halve maand gepakt. Dat deze "legale" diefstal kan in Nederland.
Ik ben benieuwd welke datum ze 10 jaar geleden hadden.
Als dit in het bedrijfsleven gebeurde stond de wereld op zijn kop. Als iedereen zijn rekeningen een halve maand later gaat betalen ook.
rozemarijntje schreef:
het blijft gewoon een aanlokkelijk topic....om te zien hoe sommige mensen toch dom denken
zo jullie durven het wel te zeggen!!!! noem mensen die in de paniek schieten om dat ze het even niet meer weten maar dom. iedereen snapt hier wat jullie bedoelen zo achterlijk zijn we hier niet hoor maar jullie schijnen niet te begrijpen wat de gevolgen voor sommigen zal zijn. ik vind jullie dom lekker zo blijven kletsen als je er zelf niks mee temaken hebt.tiptoo schreef:rozemarijntje schreef:
het blijft gewoon een aanlokkelijk topic....om te zien hoe sommige mensen toch dom denken
vandaar dat ik het ook vol verbazing steeds lees:-) dat ik denk hoe dom kan je zijn toch ? het wordt gewoon 10 dagen verschoven.
Diefstal is iets ontnemen waar je geen recht op hebt.. Je wordt niets ontnomen, je krijgt het enkel op een ander moment dan jij wenst.. Je maakt jezelf volkomen belachelijk!WimP schreef:@Missmaike.
Jouw werkgever, of die van je echtegenoot mag dus gerust op tijd zeggen dat jullie loon een jaar later wordt uitbetaald. En dan vind jij dat prima. Het gaat om het principe. Als het nu 14 dagen of een jaar is, voor mij is het een verkapte diefstal.
angel1978 schreef:
Diefstal is iets ontnemen waar je geen recht op hebt.. Je wordt niets ontnomen, je krijgt het enkel op een ander moment dan jij wenst.. Je maakt jezelf volkomen belachelijk!
in dit stukje maak je jezelf helemaal belachelijk , omdat we het niet eens zijn met jou dan zitten we in het bestuur? laat je nakijken!!WimP schreef:
Op de manier van reageren zie je dat het 1 en dezelfde persoon is. Het lijkt wel of die in bestuur UWV zit en met hand en tand de UWV moet verdedigen.
Jammer dat je dit als argument gebruikt, je kan niet vanaf je internetsnoertje zien wat voor inkomen andere hebben.WimP schreef:Jammer dat er van die mensen zijn, die hier alleen komen om de boel een beetje op te ruien. Deze mensen hebben geen idee hoe iemand die al jaren van een minimum inkomen moet rondkomen, totaal geen enkele reserve meer heeft.
En nogmaals, voor diegenen. Als jouw baas het nu een jaar opschuift. Geeft dus niks he, je hebt gewoon een jaar geen loon. Maar ja, daar hebben jullie voor kunnen sparen toch?
Of mis je dan wel een jaar loon? Het principe blijft gelijk hoor. 12 dagen of een jaar.