Ik heb bij de ING een documenten registratie voor als je je paspoort, bankpas ,o.d verliest of gestolen wordt zodat je alles met 1 telefoontje kan blokkeren.
Nu wil ik een wijziging aanbrengen i.v.m nieuw paspoort echter dit kan NIET per telefoon en ook NIET per email, voor mij onbegrijpelijk, het kan ALLEEN per post ,echter om dat te doen moet je ALLE gegevens invullen zoals bankpas , paspoort nummers vervaldata, enz.enz.,maar als KLAP OP DE VUURPIJL,
als "Veiligheidsgegevens" je eigen GEHEIME toegangscode.maar ook geboortedatum en je handtekening.
Hoe makkelijk wordt het gemaakt voor indentietijdsdiefstal
Hopelijk wordt er iemand wakker bij de ING
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] over veiligheid gesproken
-
Re: over veiligheid gesproken
Zoals Manuel uit Fawlty Towers zou zeggen: Que?maarten1754 schreef:indentietijdsdiefstal
Hoe had je het dan liever? Kan iemand met je NAW gegevens alleen even een telefoontje plegen om een paar passen van de lijst af te halen, je credit card stelen, waarna hij er lustig op los kan spenderen want jij denkt nog dat met dat ene telefoontje al je passen geblokkeerd zijn.
-
ja,als je een telefoontje pleegt worden al je passen e.d. geblokkeerd.
Echter moet je wel over een geheime code beschikken om dit te doen.
En als het aan de ING ligt zou ik deze code per post moeten verzenden ,nog onveiliger kan niet
Echter moet je wel over een geheime code beschikken om dit te doen.
En als het aan de ING ligt zou ik deze code per post moeten verzenden ,nog onveiliger kan niet
Ik vindt het inderdaad wel een beetje raar dat je zo'n toegangscode per post moet sturen, maar heel onveilig is het niet.
Het nut van die code is zo te horen typisch eenrichtingsverkeer. Als iemand de code achterhaalt kunnen ze alleen maar passen voorkomen dat er geld van de passen gehaald wordt, in plaats van andersom. Er is dus geen lek waar criminelen geld mee kunnen verdienen, de voornaamste veiligheidsdreiging.
Over dit soort dingen wordt echt wel goed nagedacht door de bank, hoor. Als zij namelijk een onveilig systeem hanteren waar jij de dupe van wordt, is de kans groot dat zij er voor moeten opdraaien.
Het nut van die code is zo te horen typisch eenrichtingsverkeer. Als iemand de code achterhaalt kunnen ze alleen maar passen voorkomen dat er geld van de passen gehaald wordt, in plaats van andersom. Er is dus geen lek waar criminelen geld mee kunnen verdienen, de voornaamste veiligheidsdreiging.
Over dit soort dingen wordt echt wel goed nagedacht door de bank, hoor. Als zij namelijk een onveilig systeem hanteren waar jij de dupe van wordt, is de kans groot dat zij er voor moeten opdraaien.