Wie kan mij helpen.
Mijn woning is met verlies verkocht en de hypotheekverstrekker heeft alle financiele gegevens, waarbij ze nog een bedrag welke een voordeel voor mij heeft vergeten zijn mee te nemen a 245,=, bij de NHG ingediend. De NHG zegt dat het verlies zo laag is dat ze deze niet dekken. Echter heeft de NHG een berekening gemaakt en de hypotheekvertrekker uiteraard ook. Als ik de berekening van de NHG nareken dan kom ik niet op een verlies uit, maar bij de berekening van de hypotheekverstrekker wel.
Deze 2 berekeningen verschillen van elkaar.
Wie weet in deze situatie welke berekening leidend is?
Ik hoor het graag.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat is leidend NHG berekening of berekening hypotheekverstr.
Re: Wat is leidend NHG berekening of berekening hypotheekverstr.
Het is zo niet te zeggen wie er gelijk heeft. Je zult eerst de berekeningen en eventuele aan vullende gegevens die van belang zijn hier moeten plaatsen. Dan pas kan er een vergelijking gemaakt worden.
Wellicht heb je te maken met kosten die niet door de NHG gedekt zijn. Het lijkt mij sowieso verstandig om beide berekeningen stap voor stap te bekijken om te zien op welke punten er verschillen zitten in de berekeningen. Dan kun je meteen zien als er bepaalde posten bij de ene berekening wel staan en bij de andere niet. Ook als ze voor een bepaalde post op een verschillend bedrag uitkomen, is het verstandig om je adviseur dan om opheldering te vragen.
Ik kan het mij trouwens wel een beetje voorstellen dat de NHG van die 245 vindt dat je dat zelf wel zou kunnen betalen. Een van de eisen voor kwijtschelding van de schuld is nl. dat je de restschuld niet uit eigen middelen kunt inlossen. En veel mensen zullen (met een beetje moeite) die 245 nog wel bij elkaar kunnen schrapen.
Ik kan het mij trouwens wel een beetje voorstellen dat de NHG van die 245 vindt dat je dat zelf wel zou kunnen betalen. Een van de eisen voor kwijtschelding van de schuld is nl. dat je de restschuld niet uit eigen middelen kunt inlossen. En veel mensen zullen (met een beetje moeite) die 245 nog wel bij elkaar kunnen schrapen.
Waarschijnlijk een dooddoener, maar heb je ook rekening gehouden met een spaarpolis die al of nog tot uitkering moet komen en die gekoppeld was aan je hypotheek?