LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apotheek rekent dubbel voor niet binnen jaar herhaald recept

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
UniqueHorn

Apotheek rekent dubbel voor niet binnen jaar herhaald recept

Ongelezen bericht door UniqueHorn »

:cry:
Als ik apotheek vraag waarom ik 13,37 betaal en mijn vrouw 6,73 voor precies hetzelfde medicijn dan vertelt deze dat dat komt omdat mijn vorige verstrekking van dat medicijn langer dan één jaar geleden was en dat dat van mijn vrouw binnen één jaar viel. Daarom geldt voor mij de toeslag voor zogenaamd "eerste vertsrekking"! Dat geldt voor alle WTG (niet handverstrekkingen) geneesmiddelen en is een toeslag "i.v.m uitleg over dat medicijn".

En dat voor exact hetzelfde doosje met bijsluiter en géén andere uitleg.

Is dat echt volgens "Wet Tarieven Geneesmiddelen" dan is dat ook extra pakken van mensen die de hoge ziektekostenpremie betalen en bijna geen geneesmiddelen gebruiken.

Wat als je tussendoor een andere apotheek hebt of internet apotheek hebt gebruikt?

buren

Re: Apotheek rekent dubbel voor niet binnen jaar herhaald recept

Ongelezen bericht door buren »

Klopt, de apotheken krijgen een vergoeding die varieert per dienstverlening
1e uitgifte en bv herhaalmedicatie. Overigens is het zo dat een apotheek zeer weinig verdient aan herhaalmedicatie.

Met vriendelijke groet,

Tim

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja klopt als een bus!
helaas zorgen dat je binnen het jaar het recept weer hebt..als het nodig is...

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

De toeslag "eerste verstrekking" mag de apotheek rekenen als de vorige verstrekking meer dan een jaar geleden is.
Je hebt gelijk als je dit ter discussie stelt: ook ik vind dit een rare regeling die alleen maar geld kost. Ook het tussendoor switchen naar een andere (internet)apotheek brengt dus extra kosten met zich mee: ook daar worden de hogere kosten "eerste verstrekking" gerekend.
Wel staat het de apotheek vrij om deze hogere kosten niet te rekenen. Dus je zou hierom kunnen vragen. Als ze desondanks het hogere tarief blijven berekenen kun je overwegen om een andere apotheek te nemen.

Groeten van Mathilde.

Gesloten