LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
Wij zijn een jong gezin met 2 kids en zijn 2 jaar geleden verhuis naar een eengeziswoning.
onze nieuwe maandtermijn werd toen overgenomen vd oude bewoners a 284 euro per maand.
na 1 jaar moesten wij al 597 euro bijbetalen waardoor onze nieuwe maandtermijn 327 werd,dit erwijl de meeste anderen in soortgelijk woning 169 betalen.
volgens Eneco moesten we contact opnemen met Stedin,dit gedaan en deze deelde ons mede dat in november ons dagtariefmeter op 1600kw stond en nu in maart alweer op 3800kw,dit terwijl wij beiden fulltime werken en dus op de dag niet altijd thuis zijn.
als we de hoofdschakelaar uitzetten stopt de meter,dus er wordt niets afgetapt,maar zodra we hem aanzetten begint het wieltje te spinnen als een tierelier.
de enige grote verbruikers zoals droger,wasmachine en vaatwasser staan uitsluitend in de weekenden aan of in de nacht,op de dag als we thuis zijn staat alleen de tv en de pc aan.
Stedin wilt wel komen ijken,maar rekent hiervoor 600 euro als de meter niet defect is,dit kunnen en willen wij niet betalen uiteraard.
Iemand een idee wat het euvel en bijbehorende oplossing kan zijn?
onze nieuwe maandtermijn werd toen overgenomen vd oude bewoners a 284 euro per maand.
na 1 jaar moesten wij al 597 euro bijbetalen waardoor onze nieuwe maandtermijn 327 werd,dit erwijl de meeste anderen in soortgelijk woning 169 betalen.
volgens Eneco moesten we contact opnemen met Stedin,dit gedaan en deze deelde ons mede dat in november ons dagtariefmeter op 1600kw stond en nu in maart alweer op 3800kw,dit terwijl wij beiden fulltime werken en dus op de dag niet altijd thuis zijn.
als we de hoofdschakelaar uitzetten stopt de meter,dus er wordt niets afgetapt,maar zodra we hem aanzetten begint het wieltje te spinnen als een tierelier.
de enige grote verbruikers zoals droger,wasmachine en vaatwasser staan uitsluitend in de weekenden aan of in de nacht,op de dag als we thuis zijn staat alleen de tv en de pc aan.
Stedin wilt wel komen ijken,maar rekent hiervoor 600 euro als de meter niet defect is,dit kunnen en willen wij niet betalen uiteraard.
Iemand een idee wat het euvel en bijbehorende oplossing kan zijn?
Re: ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
Hierover is al in meerdere topics van gedachte gewisseld. Het kan meerdere oorzaken hebben. Zoek eerst eens in eerdere topics hieromtrent.
Overigens als je geen dubbel telwerk op de meter hebt en dit ook nog eens bij Stedin en Eneco geregistreerd is maakt het niets uit wanneer je het apparatuur gebruikt.
Overigens als je geen dubbel telwerk op de meter hebt en dit ook nog eens bij Stedin en Eneco geregistreerd is maakt het niets uit wanneer je het apparatuur gebruikt.
Re: ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
Er is toch ook zo'n kastje te verkrijgen (weet niet hoe het heet) wat je tussen bijvoorbeeld je dieprvies en het stopcontakt inzet, dat apparaatje kijkt of het veel stroom vreet.
Zo kun je er mischien achter komen of je iets in huis hebt staan wat ontzettend veel stroom vreet.
Bijvoorbeeld diepvriezers die al wat ouder zijn en een flinke ijslaag aan de binnenkant hebben kunnen heel wat stroom vreten.
Zo kun je er mischien achter komen of je iets in huis hebt staan wat ontzettend veel stroom vreet.
Bijvoorbeeld diepvriezers die al wat ouder zijn en een flinke ijslaag aan de binnenkant hebben kunnen heel wat stroom vreten.
Re: ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
Ik denk dat je een energie meetapparaat voor in het "stopcontact" bedoeld chocomelk. Bij Conrad, om maar een naam te noemen, op internet conrad.nl worden ze oa Cost Control € 9,99 en Energy Check 3000 € 25,99 genoemd.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
Inderdaad zo'n meter kopen. Kun (of kon) je ook bij de HEMA krijgen etc. Scheelt weer gedoe met "pakje bij de buren" en verzendkosten. De Consumentenbond heeft ze getest:
http://www.consumentenbond.nl/test/woni ... rgiemeters
Gewoon 24 uur lang alles nameten en vergelijken.
Wat voor el.meter is het precies (merk, bouwjaar, type)? Best mogelijk dat er meer klachten over te vinden zijn.
Kijk ook eens naar de uitspraken van de Geschillencommissie inzake ijking:
http://www.google.com/search?q=site%3Ad ... p&pdl=3000
http://www.consumentenbond.nl/test/woni ... rgiemeters
Gewoon 24 uur lang alles nameten en vergelijken.
Wat voor el.meter is het precies (merk, bouwjaar, type)? Best mogelijk dat er meer klachten over te vinden zijn.
Kijk ook eens naar de uitspraken van de Geschillencommissie inzake ijking:
http://www.google.com/search?q=site%3Ad ... p&pdl=3000
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 25 aug 2005 16:42
Re: ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
Eenvoudige metercheck, of hoe ontdek je bovenmatige stroomverbruikers.
Tel vooraf het aantal in huis aanwezige aantal apparaten en lampen die overdag gebruikt worden en schat het actuele verbruik in Watt daarvan. (Voorbeeld, 2 lampen a 25 W + radio/stereo 100 W + computer 300 W + wekkerradio 15 W
+ enz. en tel dit op.) De uitkomst in Watt opschrijven.
Stap 1. In de meterkast. Schakel alle groepen uit. (dmv groepschakelaars of het uitdraaien van de zekeringen. Kijk naar de transportschijf op de meter. Deze MOET nu geheel stilstaan. Draait deze dan toch nog door dan is er sprake van een aftakking met verbruikers TUSSEN de groepenkast en de meter. (zeer onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk.)
Stap 2. Staat de transportschijf stil, dan noteer de gehele meterstand incl. de cijfers achter de komma. Schakel de eerste groep in en kijk naar de transportschijf. Gaat deze lopen check dan welke verbruikers in deze groep ingeschakeld staan. (Bijv. lampen, TV in standby stand, Computer(s) enz.) Schakel deze verbruikers uit en check de transportschijf opnieuw. Deze moet nu stilstaan. Draait deze toch nog door dan is er sprake van een (ongewenste) aftakking naar buiten op de betreffende groep.
Stap 3. Schakel de eerste groep weer uit en schakel de tweede groep in. Check weer zoals bij stap 2.
Stap 4. Ga zo verder met alle aanwezige groepen, een voor een. Check steeds de beweging van de transportschijf en kijk of deze draait overeenkomstig de soort verbruiker(s). ( bijvoorbeeld 'n lampje van 40 Watt zal de transportschijf heel langzaam in beweging zetten, ca 1 omwenteling per 5 minuten, 'n badkamerkachel laat de transportschijf wel 100 omwentelingen per minuut maken) Schakel de verbruikers dan steeds af en check de transportschijf.
Stap 5. Als alles per groep normaal reageert (lopen bij verbruik en stilstaan als de verbruikers afgezet worden) dan alle groepen en verbruikers weer inschakelen. Meet het totaal verbruik gedurende een uur. (Meterstand na een uur.)
De meterstanden van elkaar aftrekken, de uitkomst moet ongeveer gelijk zijn aan het totaal verbruik van de inwerking zijnde apparaten/verlichting zoals eerder vastgesteld. ('n afwijking van +/- 1% is toegestaan)
Is het verschil aanmerkelijk groter, dan is een onnauwkeurigheid van de meter waarschijnlijk.
Tel vooraf het aantal in huis aanwezige aantal apparaten en lampen die overdag gebruikt worden en schat het actuele verbruik in Watt daarvan. (Voorbeeld, 2 lampen a 25 W + radio/stereo 100 W + computer 300 W + wekkerradio 15 W
+ enz. en tel dit op.) De uitkomst in Watt opschrijven.
Stap 1. In de meterkast. Schakel alle groepen uit. (dmv groepschakelaars of het uitdraaien van de zekeringen. Kijk naar de transportschijf op de meter. Deze MOET nu geheel stilstaan. Draait deze dan toch nog door dan is er sprake van een aftakking met verbruikers TUSSEN de groepenkast en de meter. (zeer onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk.)
Stap 2. Staat de transportschijf stil, dan noteer de gehele meterstand incl. de cijfers achter de komma. Schakel de eerste groep in en kijk naar de transportschijf. Gaat deze lopen check dan welke verbruikers in deze groep ingeschakeld staan. (Bijv. lampen, TV in standby stand, Computer(s) enz.) Schakel deze verbruikers uit en check de transportschijf opnieuw. Deze moet nu stilstaan. Draait deze toch nog door dan is er sprake van een (ongewenste) aftakking naar buiten op de betreffende groep.
Stap 3. Schakel de eerste groep weer uit en schakel de tweede groep in. Check weer zoals bij stap 2.
Stap 4. Ga zo verder met alle aanwezige groepen, een voor een. Check steeds de beweging van de transportschijf en kijk of deze draait overeenkomstig de soort verbruiker(s). ( bijvoorbeeld 'n lampje van 40 Watt zal de transportschijf heel langzaam in beweging zetten, ca 1 omwenteling per 5 minuten, 'n badkamerkachel laat de transportschijf wel 100 omwentelingen per minuut maken) Schakel de verbruikers dan steeds af en check de transportschijf.
Stap 5. Als alles per groep normaal reageert (lopen bij verbruik en stilstaan als de verbruikers afgezet worden) dan alle groepen en verbruikers weer inschakelen. Meet het totaal verbruik gedurende een uur. (Meterstand na een uur.)
De meterstanden van elkaar aftrekken, de uitkomst moet ongeveer gelijk zijn aan het totaal verbruik van de inwerking zijnde apparaten/verlichting zoals eerder vastgesteld. ('n afwijking van +/- 1% is toegestaan)
Is het verschil aanmerkelijk groter, dan is een onnauwkeurigheid van de meter waarschijnlijk.
Re: ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
Beste hotmale,
Uit uw bericht op het forum begrijp ik dat u vragen heeft over uw energieverbruik. Ik kan me goed voorstellen dat de naheffing, gezien de toelichting op uw woon- en leefsituatie, veel vragen bij u oproept. Graag kijk ik samen met u naar de totstandkoming van uw jaarnota en uw energieverbruik. Als u dat op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum, te mailen naar onlineservice@eneco.nl.
Met vriendelijke groet,
Hosnia, medewerkster Eneco
Uit uw bericht op het forum begrijp ik dat u vragen heeft over uw energieverbruik. Ik kan me goed voorstellen dat de naheffing, gezien de toelichting op uw woon- en leefsituatie, veel vragen bij u oproept. Graag kijk ik samen met u naar de totstandkoming van uw jaarnota en uw energieverbruik. Als u dat op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum, te mailen naar onlineservice@eneco.nl.
Met vriendelijke groet,
Hosnia, medewerkster Eneco
Re: ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
Ik zou om te beginnen alle stroomgebruikers uitzetten, en ze vervolgens 1 voor 1 weer aanzetten. Je ziet dan gauw genoeg welk apparaat ervoor zorgt dat de meter heel snel begint te lopen. Zo'n (dure) stroommeter kan je altijd nog kopen als je er niet achter komt waar het verbruik vandaan komt.Chocomelk schreef:Er is toch ook zo'n kastje te verkrijgen (weet niet hoe het heet) wat je tussen bijvoorbeeld je dieprvies en het stopcontakt inzet, dat apparaatje kijkt of het veel stroom vreet.
Zo kun je er mischien achter komen of je iets in huis hebt staan wat ontzettend veel stroom vreet.
Bijvoorbeeld diepvriezers die al wat ouder zijn en een flinke ijslaag aan de binnenkant hebben kunnen heel wat stroom vreten.
Re: ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
Je kan een meterijking aanvragen, daar zijn kosten aan verbonden, maar als blijkt dat je meter defect is krijg je die ook weer terug.
Is je meter defect, dan zal je netbeheerder een herberekening gaan maken, waar je leverancier zich dan weer aan dient te houden.
Is je meter niet defect, dan zit het probleem ergens in je woning, en zul je de rekening moeten betalen, want dat verbruik is er dan geweest.
Is je meter defect, dan zal je netbeheerder een herberekening gaan maken, waar je leverancier zich dan weer aan dient te houden.
Is je meter niet defect, dan zit het probleem ergens in je woning, en zul je de rekening moeten betalen, want dat verbruik is er dan geweest.
Re: ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
@LadyDaisy: slim opgemerkt, de topicstarter heeft dat allemaal al uitgeplozen, incl. de kosten €600,- die daar bij komen kijken als je in het ongelijk wordt gesteld.
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
Jammer maar deze apparaten hebben jurisich gezien geen waarde van enig belang. Houdt Uw meterstanden periodiek bij door op de eerste van elke maand de meterstanden goed vast te leggen. dit kan in uw voordeel pleiten, ik niet.
Re: ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
chanmaster, jij als jurist kunt dit vast onderbouwen waar staat dat dit geen waarde heeft. niet roepen maar ook onderbouwenChanmaster schreef:Jammer maar deze apparaten hebben jurisich gezien geen waarde van enig belang. Houdt Uw meterstanden periodiek bij door op de eerste van elke maand de meterstanden goed vast te leggen. dit kan in uw voordeel pleiten, ik niet.
Re: ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
hier zo,n zelfde probleem met eneco.
meterstanden kloppen maar mijn idee er van is dat mijn meter kapot is .
wij verbruiken niet zo veel stoom en zaten gemiddeld op 800 a 900 kw.
gemiddeld is nederland is het zo,n 3000.
nu zit ik in het jaar 2010 op ruim 10.000 kw.
en moet dus 3000,- euro bij betalen.
eneco vond dit ook raar maar,ik moest maar een erkend electro berijf inschakelen,dit kost zo, 400,- euro (ook veel geld en voor eigen rekening).
nu dus een hoop gedreig en ben dus in alle staten.
heb nu eneco aangemaand om zelf naar hun eigen meters te komen kijken.
afwachten dus maar.
gr. riko
meterstanden kloppen maar mijn idee er van is dat mijn meter kapot is .
wij verbruiken niet zo veel stoom en zaten gemiddeld op 800 a 900 kw.
gemiddeld is nederland is het zo,n 3000.
nu zit ik in het jaar 2010 op ruim 10.000 kw.
en moet dus 3000,- euro bij betalen.
eneco vond dit ook raar maar,ik moest maar een erkend electro berijf inschakelen,dit kost zo, 400,- euro (ook veel geld en voor eigen rekening).
nu dus een hoop gedreig en ben dus in alle staten.
heb nu eneco aangemaand om zelf naar hun eigen meters te komen kijken.
afwachten dus maar.
gr. riko
Re: ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
Het is toch hun meter, daar betaal je tenslotte nog voor.riko76 schreef:hier zo,n zelfde probleem met eneco.
meterstanden kloppen maar mijn idee er van is dat mijn meter kapot is .
wij verbruiken niet zo veel stoom en zaten gemiddeld op 800 a 900 kw.
gemiddeld is nederland is het zo,n 3000.
nu zit ik in het jaar 2010 op ruim 10.000 kw.
en moet dus 3000,- euro bij betalen.
eneco vond dit ook raar maar,ik moest maar een erkend electro berijf inschakelen,dit kost zo, 400,- euro (ook veel geld en voor eigen rekening).
nu dus een hoop gedreig en ben dus in alle staten.
heb nu eneco aangemaand om zelf naar hun eigen meters te komen kijken.
afwachten dus maar.
gr. riko
-
- Berichten: 2893
- Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
- Locatie: Almelo
Re: ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
Ik weet mij te herinneren dat er een regel bestond dat het voorschot niet meer of minder dan 10% van het daadwerkelijk verschuldigde bedrag mocht afwijken!
Verzamel alle gegevens over uw verbruiksapparatuur, dus verbruik van lampen, koelkast, eventueel de oven en alles wat op electra functioneert en schrijf daarvan het vermogen op (Watt) waarna u de som kunt optellen.
Ik ben benieuwd.
Verzamel alle gegevens over uw verbruiksapparatuur, dus verbruik van lampen, koelkast, eventueel de oven en alles wat op electra functioneert en schrijf daarvan het vermogen op (Watt) waarna u de som kunt optellen.
Ik ben benieuwd.
Re: ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
Beste riko76,
Op dit forum lees ik dat ook u vragen heeft over het berekende energieverbruik. U vermoedt dat uw meter defect is.
Ik kijk graag met u mee naar de oorzaak van de naheffing. Het in rekening brengen van een hoger verbruik dan u gewend bent, kan meerdere oorzaken hebben. Hoewel de mogelijkheid natuurlijk wel bestaat, komt het niet vaak voor dat een meter defect is.
Als u het op prijs stelt dat we uw gegevens nog eens grondig controleren, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum, te mailen naar onlineservice@eneco.nl.
Met vriendelijke groet,
Kelly, medewerkster Eneco
Op dit forum lees ik dat ook u vragen heeft over het berekende energieverbruik. U vermoedt dat uw meter defect is.
Ik kijk graag met u mee naar de oorzaak van de naheffing. Het in rekening brengen van een hoger verbruik dan u gewend bent, kan meerdere oorzaken hebben. Hoewel de mogelijkheid natuurlijk wel bestaat, komt het niet vaak voor dat een meter defect is.
Als u het op prijs stelt dat we uw gegevens nog eens grondig controleren, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum, te mailen naar onlineservice@eneco.nl.
Met vriendelijke groet,
Kelly, medewerkster Eneco
Re: ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
@rico76
Zijn uw standen in het verleden niet geschat? (Ziet u aan het sterretje achter de standen op de jaarnota).
Het kan zijn dat u nu een naheffing ontvangt door te lage schattingen in voorgaande jaren. Dat is wel iets om even na te kijken.
Verder is het gewoon niet aan een energiebedrijf om een hoog verbruik te verklaren. Die maken op basis van meterstanden een nota. Als u het verbruik te hoog vindt kan u bijvoorbeeld een installateur inschakelen om bijvoorbeeld uw apparaten en leidingen te laten controleren. Misschien heeft u een defect apparaat wat een hoog verbruik veroorzaakt. Het kan ook zijn dat er lekkage is. Dit speelt zich allemaal af na de meter, en valt dus niet onder de verantwoording van een leverancier.
U kan altijd de meter nog laten ijken maar daaraan zijn wel kosten verbonden. Vaak is er niks mis met de meter. Veel succes ermee.
Mvg
Kb87
Zijn uw standen in het verleden niet geschat? (Ziet u aan het sterretje achter de standen op de jaarnota).
Het kan zijn dat u nu een naheffing ontvangt door te lage schattingen in voorgaande jaren. Dat is wel iets om even na te kijken.
Verder is het gewoon niet aan een energiebedrijf om een hoog verbruik te verklaren. Die maken op basis van meterstanden een nota. Als u het verbruik te hoog vindt kan u bijvoorbeeld een installateur inschakelen om bijvoorbeeld uw apparaten en leidingen te laten controleren. Misschien heeft u een defect apparaat wat een hoog verbruik veroorzaakt. Het kan ook zijn dat er lekkage is. Dit speelt zich allemaal af na de meter, en valt dus niet onder de verantwoording van een leverancier.
U kan altijd de meter nog laten ijken maar daaraan zijn wel kosten verbonden. Vaak is er niks mis met de meter. Veel succes ermee.
Mvg
Kb87
Re: ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
Hallo,
Wij hebben precies hetzelfde probleem met Eneco. Niet overdag thuis, verwarming in de winter niet heel hoog, geen droger, wasmachine die maar hooguit 3x in de weekend draait of s'avonds. PC staat soms wel aan overdag. Wij hebben bijna nooit de lichten aan. Toch is er nooit genoeg warm water (hooguit 10-15cm in de bad, lauwe water nooit warm) en in feb hoorde we dat wij 2000 moesten bijbetalen, en nu een maandbedrag van 380pm!
Onze huis is 105m, dubbel glas, en tocht strippen op alle ramen en duren etc.
Nu dat ik zie hoeveel andere Eneco klanten issues hebben, ga ik toch meteen een installatie bedrijf alles na laten kijken. Klopt iets niet.
Ook overdag (als wij er niet zijn, maar heb ik 1x getest) draait de meter snel....
Eneco zegt tegen mij dat dit een normaal maandelijkse bedrag is! Nou mijn ouders wonen in een veeeeel groter huis (6x groter in m2), en laten regelmatig de lichten aan, hebben veel apparatuur en bijgebouwen die vaak worden gebruikt, en die betaalen niet eens 2x meer dan wij....
Wij hebben precies hetzelfde probleem met Eneco. Niet overdag thuis, verwarming in de winter niet heel hoog, geen droger, wasmachine die maar hooguit 3x in de weekend draait of s'avonds. PC staat soms wel aan overdag. Wij hebben bijna nooit de lichten aan. Toch is er nooit genoeg warm water (hooguit 10-15cm in de bad, lauwe water nooit warm) en in feb hoorde we dat wij 2000 moesten bijbetalen, en nu een maandbedrag van 380pm!
Onze huis is 105m, dubbel glas, en tocht strippen op alle ramen en duren etc.
Nu dat ik zie hoeveel andere Eneco klanten issues hebben, ga ik toch meteen een installatie bedrijf alles na laten kijken. Klopt iets niet.
Ook overdag (als wij er niet zijn, maar heb ik 1x getest) draait de meter snel....
Eneco zegt tegen mij dat dit een normaal maandelijkse bedrag is! Nou mijn ouders wonen in een veeeeel groter huis (6x groter in m2), en laten regelmatig de lichten aan, hebben veel apparatuur en bijgebouwen die vaak worden gebruikt, en die betaalen niet eens 2x meer dan wij....
Re: ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
Wazig verhaal, hdeckers. Wat is je verbruik (per maand) in kWh en m³?
Re: ABSURD HOGE METERSTANDEN EN MAANDTARIEF ENECO
Beste hdeckers,
Uit uw bericht op dit forum begrijp ik dat u uw twijfels heeft over de juiste werking van de gasmeter. Daarnaast is uw termijnbedrag flink gestegen en heeft u een naheffing op de jaarnota ontvangen. Ik kan me voorstellen dat u hier vragen over heeft.
Ik kijk graag samen met u naar uw gasverbruik en bespreek de eventueel te nemen stappen. Als u hier prijs op stelt, mailt u dan uw klantgegevens naar onlineservice@eneco.nl.
Ik zie uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groeten,
Marjolein, medewerkster Eneco
Uit uw bericht op dit forum begrijp ik dat u uw twijfels heeft over de juiste werking van de gasmeter. Daarnaast is uw termijnbedrag flink gestegen en heeft u een naheffing op de jaarnota ontvangen. Ik kan me voorstellen dat u hier vragen over heeft.
Ik kijk graag samen met u naar uw gasverbruik en bespreek de eventueel te nemen stappen. Als u hier prijs op stelt, mailt u dan uw klantgegevens naar onlineservice@eneco.nl.
Ik zie uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groeten,
Marjolein, medewerkster Eneco