LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] essent/enexis
essent/enexis
Hallo en dank u voor uw tijd om dit bericht door te nemen.
Ik heb al jaren essent omdat ik het persoonlijk een fijn bedrijf vind.
En de online functies bevallen me goed.
Maar nu heb ik aan het begin van dit jaar een raar probleempje gehad.
Ik ben van plan om een eigen bedrijf op te starten maar dat heb ik tot op heden nog niet gedaan.
Nu ben ik alwel bij een aantal instellingen geweest met mijn plannen.
en kreeg ik een brief thuis gestuurt ergens in januari, dat mijn stroom wordt aangeleverd als bedrijf.
Ik heb essent op gebeld en gezegt dat ik nog geen eigen bedrijf heb.
De rekening van essent was toen 114 euro per maand.
Ik vroeg of dat zo zou blijven, ja dat zou zo blijven....
Eerste rekening kreeg ik door de bus en ja hoor, 179 euro per maand.
Nog een aantal gesprekken gehad en meter standen door gegeven.
Volgens de telefooniste zou als ik nu mijn meterstanden door geef, zo rond de 250 euro per maand moeten betalen!!!
Ik woon alleen, heb 2 monitoren en tv en af en toe gebruik ik de stofzuiger.
Dat is toch belachelijk.
En nu krijg ik een brief van enexis, met mijn naam en adres er op of ik even mijn
meterstanden wil doorgeven.
Ik heb hier voor nog nooit van enexis gehoord waar halen ze dit vandaan??
Nou ik ga het allemaal uit zoeken.
Ik hoop dat iemand mij hier wat duidelijkheid kan verschaffen
want ik snap er niks van.
Gr peter
Ik heb al jaren essent omdat ik het persoonlijk een fijn bedrijf vind.
En de online functies bevallen me goed.
Maar nu heb ik aan het begin van dit jaar een raar probleempje gehad.
Ik ben van plan om een eigen bedrijf op te starten maar dat heb ik tot op heden nog niet gedaan.
Nu ben ik alwel bij een aantal instellingen geweest met mijn plannen.
en kreeg ik een brief thuis gestuurt ergens in januari, dat mijn stroom wordt aangeleverd als bedrijf.
Ik heb essent op gebeld en gezegt dat ik nog geen eigen bedrijf heb.
De rekening van essent was toen 114 euro per maand.
Ik vroeg of dat zo zou blijven, ja dat zou zo blijven....
Eerste rekening kreeg ik door de bus en ja hoor, 179 euro per maand.
Nog een aantal gesprekken gehad en meter standen door gegeven.
Volgens de telefooniste zou als ik nu mijn meterstanden door geef, zo rond de 250 euro per maand moeten betalen!!!
Ik woon alleen, heb 2 monitoren en tv en af en toe gebruik ik de stofzuiger.
Dat is toch belachelijk.
En nu krijg ik een brief van enexis, met mijn naam en adres er op of ik even mijn
meterstanden wil doorgeven.
Ik heb hier voor nog nooit van enexis gehoord waar halen ze dit vandaan??
Nou ik ga het allemaal uit zoeken.
Ik hoop dat iemand mij hier wat duidelijkheid kan verschaffen
want ik snap er niks van.
Gr peter
Re: essent/enexis
Enexis is de netbeheerder,
Lijkt me sterk, waarom heb ik daar dan geen bericht van gehad?
Ik heb al 15 jaar essent
Ik heb al 15 jaar essent
Ja je hebt gelijk, ik lees het net op de site.snepke schreef:Enexis is de netbeheerder,
Wel vaag maar goed, als 250 euro per maand moet betalen dan ga ik toch echt ff overstappen na die ene, je weet wel haha.
Pater429 schreef:Ja je hebt gelijk, ik lees het net op de site.snepke schreef:Enexis is de netbeheerder,
Wel vaag maar goed, als 250 euro per maand moet betalen dan ga ik toch echt ff overstappen na die ene, je weet wel haha.
Dat zou ik niet doen.
Je wordt nu namelijk beleverd als zijnde bedrijf, dat betekend dat je opzegvergoeding (boete bij voortijdig ontbinden van je contract) vele malen hoger zal zijn dan die van een particulier contract.
Dat kan namelijk 'gewoon' de restwaarde van je contract zijn, en vele honderden euro's bedragen.
Laat je even goed informeren naar de mogelijkheden bij je huidige leverancier, misschien kun je kosteloos terug naar een particulier contract.
Nee dat was het geval toen ik nog een normale rekening had van 114 euro.
Nu hebben ze het weer terug gezet en sinds die actie betaal ik 179 per maand
Terwijl ik had afgesproken met de persoon dat het 114 euro zou blijven, deze meneer heeft mij dit toe gezecht.
Reken maar dat ik ga over stappen, anders betaal ik helemaal niks meer dan dan schaf ik me wel zo grote diesel agegraat aan.
Een normaal gezin met 2 kinderen betaald nog geen 250 euro energy.
Ik ben alleen, dit is niet de eerste keer, toen ik hier kwam wonen moest ik ook 300 euro energy per maand betalen, 3 jaar lang, na die drie jaar heb ik 3000 euro terug gekregen toen werd het 79, tot 114 euro.
en nu waarschijnlijk weer 250 euro, ik ben dat gesjoemel zat.
Laat mij gewoon die 114 euro betalen, en stuur me eind rekening maar, sjezus man doe niet zo moeilijk energy nazi.
Nu hebben ze het weer terug gezet en sinds die actie betaal ik 179 per maand
Terwijl ik had afgesproken met de persoon dat het 114 euro zou blijven, deze meneer heeft mij dit toe gezecht.
Reken maar dat ik ga over stappen, anders betaal ik helemaal niks meer dan dan schaf ik me wel zo grote diesel agegraat aan.
Een normaal gezin met 2 kinderen betaald nog geen 250 euro energy.
Ik ben alleen, dit is niet de eerste keer, toen ik hier kwam wonen moest ik ook 300 euro energy per maand betalen, 3 jaar lang, na die drie jaar heb ik 3000 euro terug gekregen toen werd het 79, tot 114 euro.
en nu waarschijnlijk weer 250 euro, ik ben dat gesjoemel zat.
Laat mij gewoon die 114 euro betalen, en stuur me eind rekening maar, sjezus man doe niet zo moeilijk energy nazi.
Enne dat bedrijf gedoe heb ik niet aangeschaft, met instellingen bedoel ik niet energy bedrijf daar ben ik nooit geweest om te informeren om een eigen bedrijf te beginnen, ik heb geen idee waar het vandaan komt ik heb niks getekend.LadyDaisy schreef:Pater429 schreef:Ja je hebt gelijk, ik lees het net op de site.snepke schreef:Enexis is de netbeheerder,
Dat zou ik niet doen.
Je wordt nu namelijk beleverd als zijnde bedrijf, dat betekend dat je opzegvergoeding (boete bij voortijdig ontbinden van je contract) vele malen hoger zal zijn dan die van een particulier contract.
Dat kan namelijk 'gewoon' de restwaarde van je contract zijn, en vele honderden euro's bedragen.
Laat je even goed informeren naar de mogelijkheden bij je huidige leverancier, misschien kun je kosteloos terug naar een particulier contract.
en ik heb niks doorgeven aan hun, dus niet mijn fout, ik heb nog wel 250 euro over voor een juridische verzekering.
Zat ik toch al aan te denken.
Stelletje oplichters allemaal, niet alleen energy maatschappijen maar goed dat is anderverhaal.
Check het toch maar even op Mijn Essent, wat voor contract je precies hebt.
En maak gebruik van de verbruiksmanager, daarmee pas je zelf je voorschot aan, gebaseerd op je meterstanden (verbruik).
Is dat je niet verteld?
En maak gebruik van de verbruiksmanager, daarmee pas je zelf je voorschot aan, gebaseerd op je meterstanden (verbruik).
Is dat je niet verteld?
Tuurlijk maar een dame aan de telefoon had mij verteld dat ik dan 250 euro zou gaan betalen als ik die meterstanden had doorgegeven.LadyDaisy schreef:Check het toch maar even op Mijn Essent, wat voor contract je precies hebt.
Is dat je niet verteld?
Want ik heb de meterstanden wel doorgegeven aan deze persoon.Maar die zijn destijds niet doorgevoerd.
Hmm, dan denk is dat er mogelijk berekende meterstanden in hun systeem staan.
Als je niet een hoger verbruik hebt gehad.
Ook dat kun je zien op Mijn Essent.
Meterstanden berekenen doet de netbeheerder, in jou geval enexis, wanneer deze niet (of niet op tijd) meterstanden doorkrijgt voor de jaarnota.
Of de meterstanden zijn berekend omdat je van particulier naar zakelijk en weer naar particulier contract bent gegaan (als ik het goed heb begrepen), en deze niet of niet op tijd hebt doorgegeven.
Kijk, overstappen kun je altijd nog.
Ik wil alleen niet dat je een hoge opzegvergoeding gaat krijgen die een andere leverancier (misschien) niet vergoed aan je, en je daar de verkeerde de schuld van geeft.
Meterstanden berekenen doet de netbeheerder, in jou geval enexis, wanneer deze niet (of niet op tijd) meterstanden doorkrijgt voor de jaarnota.
Of de meterstanden zijn berekend omdat je van particulier naar zakelijk en weer naar particulier contract bent gegaan (als ik het goed heb begrepen), en deze niet of niet op tijd hebt doorgegeven.
Ik wil alleen niet dat je een hoge opzegvergoeding gaat krijgen die een andere leverancier (misschien) niet vergoed aan je, en je daar de verkeerde de schuld van geeft.
Ja achja ik wacht het af en anders gaat het dosier gewoon na mijn advokaatLadyDaisy schreef:Hmm, dan denk is dat er mogelijk berekende meterstanden in hun systeem staan.
Is het wel duidelijk dat ik die bedrijfs enery contract nooit getekend hebt?
Die kwam zo in eens uit het niets.
Maar goed ik zie het wel.
Fijne dag nog verder.
Ja achja ik wacht het af en anders gaat het dosier gewoon na mijn advokaat
Fijne dag nog verder.[/quote]
Dat contract hoef je ook niet te tekenen, je hebt een afkoelperiode gehad waarin je kosteloos en moeiteloos kon annuleren.
En je kan altijd navragen waar die aanmelding vandaan kwam, via internet aanmelding of via telefonische aanmelding (voicelog).
Maar goed, je wacht het af.
Wat wacht je af?
Je kunt ook zelf dingen uitzoeken en navragen.
Maar waar gaat het je nu om?
Dat je een hoger voorschot moet betalen? Dan laat je die toch terug zetten naar het oude bedrag? Geen probleem. Ze sputteren wel even tegen, maar ze willen gewoon voorkomen dat er een bijbetaling op de jaarnota zal gaan plaatsvinden, of een teruggave.
Of dat alles nu eens goed in de systemen komt?
Fijne dag nog verder.[/quote]
Dat contract hoef je ook niet te tekenen, je hebt een afkoelperiode gehad waarin je kosteloos en moeiteloos kon annuleren.
En je kan altijd navragen waar die aanmelding vandaan kwam, via internet aanmelding of via telefonische aanmelding (voicelog).
Maar goed, je wacht het af.
Wat wacht je af?
Je kunt ook zelf dingen uitzoeken en navragen.
Maar waar gaat het je nu om?
Dat je een hoger voorschot moet betalen? Dan laat je die toch terug zetten naar het oude bedrag? Geen probleem. Ze sputteren wel even tegen, maar ze willen gewoon voorkomen dat er een bijbetaling op de jaarnota zal gaan plaatsvinden, of een teruggave.
Of dat alles nu eens goed in de systemen komt?
Ja ik wacht het even af, heb net de meter standen door gegeven, en verbruiks manager is offline dus ik moet geduldig afwachten.
Komt goed!
Komt goed!
Bij deze laat ik u allen weten dat alles is goed gekomen met essent/enexis.
ik moet 180 euro bij betalen.
Maar dat was te verwachten aangezien ik zomers een zwembad(warm) in de tuin heb.
en ik hou het lekker warm winters.
Ook hebben ze het tarief verlaagt na 149 euro.
Wat ik persoonlijk wel als normaal beschouw.
Bij deze
Vriendelijke gr Peter.
ik moet 180 euro bij betalen.
Maar dat was te verwachten aangezien ik zomers een zwembad(warm) in de tuin heb.
en ik hou het lekker warm winters.
Ook hebben ze het tarief verlaagt na 149 euro.
Wat ik persoonlijk wel als normaal beschouw.
Bij deze
Vriendelijke gr Peter.
Nou, eind goed,al goed.
Blij dat het is opgelost voor je.
Blij dat het is opgelost voor je.